24 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Mercedes-AMG GT 63 SE Performance 2025 to bardzo szybki PHEV

Mercedes-AMG GT 63 SE Performance 2025 to bardzo szybki PHEV

W ofercie Mercedes-AMG GT Coupe pojawił się nowy topowy pies. Przywitajcie się z osiągami Mercedesa-AMG GT 63 SE 2025, jak sugeruje część nazwy „E Performance”, dodaje on mocy hybrydowej do gamy Mercedesów, która jest bardziej skupiona na AMG. W szczególności zmienia AMG GT w hybrydę z małym akumulatorem i silnikiem elektrycznym o dużej mocy.

Ile mocy? Poczuj moc 805 koni mechanicznych i moment obrotowy 1047 funtów na stopę z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem i silnika elektrycznego. Daje mu to przewagę nad mocniejszym AMG GT 63 o 228 KM i 457 Nm. Jest to oczywiście najszybsza wersja, która osiąga prędkość 60 mil na godzinę w czasie 2,7 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 1 milę na godzinę poniżej 200. Silnik elektryczny przenoszony przez dwubiegową skrzynię biegów jest zamontowany na tylnej osi i osiąga szczytową moc 201 KM w przypadku gwałtownych przyspieszeń, ale może zapewnić ciągłą moc wyjściową 94 KM. Zestaw akumulatorów o napięciu 400 V i pojemności 6,1 kWh z unikalnym układem chłodzenia zaczerpniętym z Formuły 1 znajduje się również z tyłu, aby zapewnić rozkład masy.

Podobnie jak inne wersje AMG GT, i ta oferuje napęd na wszystkie koła 4Matic, nawet przy zasilaniu elektrycznym. Mercedes nie podaje szacunkowego zasięgu na napędzie elektrycznym, ale biorąc pod uwagę, że 4-drzwiowe coupe AMG GT 63 SE Performance z wersją tego układu napędowego może przejechać tylko 7 mil, wątpimy, czy ten samochód pokona podobny dystans. Byłoby to bardzo przydatne w europejskich miastach ze strefami niskiej emisji, ale w mniejszym stopniu tutaj, w Stanach Zjednoczonych. Akumulator można ładować podłączając go do portu w tylnym zderzaku. Odzyskiwanie energii poprzez hamowanie regeneracyjne ma cztery ustawienia (!) i może być na tyle mocne, że według Mercedesa można nim jeździć jak samochodem elektrycznym w trybie jazdy za pomocą jednego pedału.

Wszystkie innowacje o wysokich osiągach, spotykane w modelach AMG GT innych niż PHEV, są również tutaj standardowym wyposażeniem, w tym aktywna kontrola jazdy AMG, aktywna aerodynamika (dostosowana do wysokich osiągów samochodu E Performance), układ kierowniczy tylnej osi i hamulce z ceramiki węglowej . Jeśli chodzi o tryby jazdy, oprócz sześciu opcji dostępnych w wersji innej niż PHEV dodaje „Elektryczny” i „Podtrzymanie akumulatora” jako dodatkowe opcje.

E Performance można rozpoznać z zewnątrz po czerwonej plakietce GT 63 S z tyłu i plakietce „E Performance” na przednich błotnikach. Oczywiście najbardziej oczywistą wskazówką jest zobaczenie, jak jest podłączony. Zestaw 20-calowych felg Tantal Grey jest montowany standardowo, ale na zdjęciach przedstawiono opcjonalne 21-calowe koła.

Mercedes umożliwia ludziom korzystanie z programu „Manufaktur Signature” AMG GT Coupe 2025, który pozwala na znacznie głębszą personalizację kolorów i materiałów. Na przykład Mercedes twierdzi, że ten model E Performance będzie można wybrać w kolorze Manufaktur Desert Sand lub Manufaktur Cirrus Silver Magno wśród kilku innych opcji lakieru. Podobnie powinny być możliwe ciekawe kombinacje we wnętrzu, w tym luksusy, takie jak dywaniki podłogowe z głębokim włosiem ze skórzaną lamówką dopasowaną do tapicerki siedzeń i wiele więcej.

Ceny tego modelu nie są jeszcze znane, ale Mercedes twierdzi, że powinien dotrzeć do dealerów w USA „pod koniec 2024 roku”.

Powiązane wideo: