28 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McLaughlin zdobywa nagrodę NTT P1; Na pierwszym planie start Newgarden

McLaughlin zdobywa nagrodę NTT P1;  Na pierwszym planie start Newgarden

Scott McLaughlin wygrał kwalifikacje NTT P1 w niedzielny poranek na torze World Wide Technology Raceway, ale jego kolega z zespołu Penske, Josef Newgarden, wystartuje z pole position w wyścigu Bommarito Automotive Group 500 prezentowanym dziś po południu przez Axaltę i Valvoline.

McLaughlin zdobył swoje pierwsze w karierze owalne pole position i piąte w sumie pole position w serii NTT INDYCAR, osiągając średnią z dwóch okrążeń wynoszącą 300,000 km/h w zespole Odyssey Batteries nr 3 Team Penske Chevrolet na owalnym dystansie 2,5 mili. Wystartuje jednak z 10. pozycji po tym, jak jego zespół został ukarany dziewięciopunktową karą za niezatwierdzoną wymianę silnika po Grand Prix Gallagher, które odbyło się 12 sierpnia na torze Indianapolis Motor Speedway.

być widzianym: Wyniki kwalifikacyjne | Wyjściowy skład

„Jestem bardzo konkurencyjny i my wszyscy” – powiedział McLaughlin. „Chcemy po prostu cały czas pokonywać naszych kolegów z drużyny. Jestem podekscytowany. Pierwsze pole owalne. Dostaliśmy karę za brak płynności silnika, ale zakwalifikujemy się i będziemy się przy tym świetnie bawić”.

Dzięki temu Newgarden znajduje się na najwyższym punkcie startowym wyścigu liczącego 260 okrążeń, który rozpocznie się dzisiaj o 15:30 czasu wschodniego (na żywo, NBC, Peacock, INDYCAR Radio Network). Newgarden był drugim najszybszym samochodem w kwalifikacjach ze średnią 182,390 w zespole Penske Chevrolet nr 2 PPG. Newgarden próbuje wygrać swój szósty z rzędu wyścig owalny z rzędu i zostać pierwszym kierowcą w historii, który pokona wszystkie wyścigi owalne w sezonie, który obejmuje co najmniej dwa tory torowe w harmonogramie.

Dwukrotny mistrz serii Newgarden wygrał pięć ostatnich wyścigów owalnych serii NTT INDYCAR, która rozpoczęła się tym wydarzeniem w sierpniu ubiegłego roku. W tym sezonie odniósł zwycięstwo na torze Texas Motor Speedway i Indianapolis 500 organizowanym przez Gainbridge oraz pokonał doubleheader na torze Iowa Speedway. Tylko Sebastien Bourdais wygrał wszystkie owale w sezonie INDYCAR Series, ale miało to miejsce w 2006 roku, kiedy zdobył flagę w szachownicę na torze Milwaukee, jedynym torze torowym w harmonogramie Champ Car w tym roku.

„Scott wykonał lepszą robotę” – powiedział Newgarden. „Miałem świetny samochód. Jestem naprawdę dumny z zespołu. Ten samochód był tam, gdzie powinien być.

Colton Herta dołączy do Newgarden w pierwszym rzędzie po zakwalifikowaniu się na trzecim miejscu z wynikiem 181,946 w Gainbridge Honda nr 26 wystawionej przez Andretti Autosport z Curb-Agajanian. Pato Oward wystartowałby na trzecim miejscu po swojej karierze kwalifikacyjnej wynoszącej 181,722 w Arrow McLaren Chevrolet nr 5.

Lider mistrzostw Alex Palou zakwalifikował się na piątym miejscu z czasem 181,599 w wyścigu nr 10 The American Legion Honda w Chip Ganassi Racing, ale spadnie na 14. pozycję na starcie z powodu dziewięciopunktowej kary za niezatwierdzoną wymianę silnika po treningu na Sobota. Palou prowadzi na drugim miejscu Scotta Dixona z przewagą 101 punktów i może zapewnić sobie tytuł mistrza drugiej serii w ciągu ostatnich trzech lat, jeśli po tym wyścigu będzie prowadził z przewagą 109 lub więcej punktów.

Kary nałożone na McLaughlina i Palou przesunęły szóstego najszybszego kwalifikatora, Felixa Rosenqvista, na czwarte miejsce po tym, jak uzyskał średni czas dwóch okrążeń wynoszący 181,557 w Unsmee Arrow McLaren Chevrolet nr 6.

McLaughlin i Ballou znaleźli się wśród sześciu kierowców, którzy wystartowali o dziewięć miejsc przed wyznaczonymi miejscami ze względu na kary na starcie za nieautoryzowaną wymianę silnika. Pozostali: Dixon (kwalifikacja 7., start 16.), Takuma Sato (kwalifikacja 8., start 17.), Kyle Kirkwood (kwalifikacja 13., start 22.) i Agustin Canabino (kwalifikacja 21., start 17.) na pozycji 28.