8 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McDonald’s zyskuje na popularności dzięki przejściu klientów na tańsze menu i wprowadzeniu nowych produktów

McDonald’s zyskuje na popularności dzięki przejściu klientów na tańsze menu i wprowadzeniu nowych produktów

30 października (Reuters) – McDonald’s Corp (MCD.N) przekroczył w poniedziałek szacunki Wall Street dotyczące wyników kwartalnych, do czego przyczyniły się nowe premiery, promocje i popyt na tańsze burgery i frytki ze strony gości, którzy borykają się z wciąż wysokimi cenami żywności i artykułów pierwszej potrzeby.

Akcje spółki wzrosły o 2%, ale straciły pewne zyski po tym, jak gigant burgerowy zacytował informację o zmniejszonych przepływach pieniężnych do franczyzobiorców w Kalifornii, gdzie minimalna płaca pracowników restauracji ma w przyszłym roku wzrosnąć do 20 dolarów za godzinę.

Wielkość i skala działalności McDonald’s pomogły utrzymać stosunkowo tańsze posiłki nawet po zeszłorocznych podwyżkach cen w całej branży, pomagając przeciwdziałać trendowi, zgodnie z którym konsumenci dotknięci inflacją jedzą więcej w domu i szerszemu spadkowi odwiedzalności.

Firma wprowadziła także w innych regionach mniejsze, tańsze pakiety posiłków zawierające podstawowe pozycje menu po przetestowaniu ich na rynkach takich jak Niemcy.

„Konsumenci nadal bardziej zwracają uwagę na to, co i gdzie wydają… (ale) nie widzimy żadnych zmian w zakresie akceptacji klientów… jeśli chodzi o ceny” – powiedział dyrektor generalny Chris Kempczinski po ogłoszeniu wyników dzwonić. .

McDonald’s odnotowuje wzrost ruchu wśród konsumentów o niskich dochodach, pomimo spadku liczby odwiedzających w całej branży, powiedział Kempczinski.

Opierając się na swojej historii udoskonaleń menu, w lipcu firma wprowadziła na rynek Cheesy Jalapeño Bacon Quarter Pounder, a we wrześniu ponownie wprowadziła do menu ulubione przez fanów Spicy Chicken McNuggets.

„Pomimo chłodnej reakcji, widzimy silną konfigurację dla MCD w (2024 r.)” – napisał w notatce analityk Wells Fargo, Zachary Vadim.

McDonald’s stwierdził, że uda się zrównoważyć część skutków podwyżek płac w Kalifornii poprzez podniesienie cen, ale nie podał szczegółowych informacji na temat pełnego wpływu.

READ  Steel Dynamics podnosi oczekiwania, US Steel na torze po ostrzeżeniu Nucor

Według danych LSEG, globalna sprzedaż porównywalna wzrosła o 8,8% w kwartale zakończonym 30 września, podczas gdy analitycy spodziewali się średnio wzrostu o 7,36%.

Analityk Stevens, Joshua Long, powiedział, że „wartość, przystępność cenowa i spójność, jakie marka McDonald’s może zaoferować konsumentowi”, będą napędzać dynamikę sprzedaży w pozostałej części roku.

Skorygowany zysk na akcję wynoszący 3,19 USD przewyższa szacunki na poziomie 3,00 USD dzięki zmniejszeniu kosztów surowców, takich jak warzywa i białka. Spółka podniosła także prognozę marży na cały rok.

(Reportaż Deborah Sophia z Bengaluru – przygotowany przez Mahometa dla biuletynu arabskiego) Redakcja: Sriraj Kalluvila

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę