30 października (Reuters) – McDonald’s Corp (MCD.N) przekroczył w poniedziałek szacunki Wall Street dotyczące wyników kwartalnych, do czego przyczyniły się nowe premiery, promocje i popyt na tańsze burgery i frytki ze strony gości, którzy borykają się z wciąż wysokimi cenami żywności i artykułów pierwszej potrzeby.
Akcje spółki wzrosły o 2%, ale straciły pewne zyski po tym, jak gigant burgerowy zacytował informację o zmniejszonych przepływach pieniężnych do franczyzobiorców w Kalifornii, gdzie minimalna płaca pracowników restauracji ma w przyszłym roku wzrosnąć do 20 dolarów za godzinę.
Wielkość i skala działalności McDonald’s pomogły utrzymać stosunkowo tańsze posiłki nawet po zeszłorocznych podwyżkach cen w całej branży, pomagając przeciwdziałać trendowi, zgodnie z którym konsumenci dotknięci inflacją jedzą więcej w domu i szerszemu spadkowi odwiedzalności.
Firma wprowadziła także w innych regionach mniejsze, tańsze pakiety posiłków zawierające podstawowe pozycje menu po przetestowaniu ich na rynkach takich jak Niemcy.
„Konsumenci nadal bardziej zwracają uwagę na to, co i gdzie wydają… (ale) nie widzimy żadnych zmian w zakresie akceptacji klientów… jeśli chodzi o ceny” – powiedział dyrektor generalny Chris Kempczinski po ogłoszeniu wyników dzwonić. .
McDonald’s odnotowuje wzrost ruchu wśród konsumentów o niskich dochodach, pomimo spadku liczby odwiedzających w całej branży, powiedział Kempczinski.
Opierając się na swojej historii udoskonaleń menu, w lipcu firma wprowadziła na rynek Cheesy Jalapeño Bacon Quarter Pounder, a we wrześniu ponownie wprowadziła do menu ulubione przez fanów Spicy Chicken McNuggets.
„Pomimo chłodnej reakcji, widzimy silną konfigurację dla MCD w (2024 r.)” – napisał w notatce analityk Wells Fargo, Zachary Vadim.
McDonald’s stwierdził, że uda się zrównoważyć część skutków podwyżek płac w Kalifornii poprzez podniesienie cen, ale nie podał szczegółowych informacji na temat pełnego wpływu.
Według danych LSEG, globalna sprzedaż porównywalna wzrosła o 8,8% w kwartale zakończonym 30 września, podczas gdy analitycy spodziewali się średnio wzrostu o 7,36%.
Analityk Stevens, Joshua Long, powiedział, że „wartość, przystępność cenowa i spójność, jakie marka McDonald’s może zaoferować konsumentowi”, będą napędzać dynamikę sprzedaży w pozostałej części roku.
Skorygowany zysk na akcję wynoszący 3,19 USD przewyższa szacunki na poziomie 3,00 USD dzięki zmniejszeniu kosztów surowców, takich jak warzywa i białka. Spółka podniosła także prognozę marży na cały rok.
(Reportaż Deborah Sophia z Bengaluru – przygotowany przez Mahometa dla biuletynu arabskiego) Redakcja: Sriraj Kalluvila
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych