25 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McDonald’s usuwa technologię zamówień głosowych opartą na sztucznej inteligencji z Drive Thrus

McDonald’s usuwa technologię zamówień głosowych opartą na sztucznej inteligencji z Drive Thrus

McDonalda.
AP Photo/Seth Perlman

  • McDonald’s usuwa technologię automatycznego przyjmowania zamówień z ponad 100 restauracji.
  • W 2021 r. łańcuch dostaw żywności nawiązał współpracę z IBM, aby opracować i wdrożyć oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji.
  • Filmy pokazujące wady technologiczne w restauracji McDonald’s stały się popularne w 2023 roku.

Powstanie sztucznej inteligencji miało zniszczyć miejsca pracy w różnych branżach, w tym w restauracjach.

Okazuje się, że jeszcze go nie ma.

McDonalda Powiedział operatorom franczyzowym IBM ogłosił w czwartek, że usunął technologię przyjmowania zamówień AI z ponad 100 dysków, co oznacza koniec okresu testowego prowadzonego z IBM.

Rzecznik McDonald’s potwierdził tę decyzję w oświadczeniu dla Business Insider, twierdząc, że klienci zapoznali się z tą technologią w 2021 r., kiedy McDonald’s nawiązał globalne partnerstwo z IBM.

Mcdonalds przejazd przez menu.
Kolekcja Smitha/Gado/Getty Images

W ramach partnerstwa IBM przejął McD Tech Labs, które McDonald’s utworzył po przejęciu kontroli nad firmą Apprente zajmującą się sztuczną inteligencją w 2019 roku.

Obie firmy opracowały i wdrożyły tę technologię w okresie testowym, „aby ustalić, czy zautomatyzowane rozwiązanie do zamawiania głosowego może usprawnić operacje dla załogi i zapewnić naszym fanom szybsze i lepsze wrażenia”.

Dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski, powiedział CNBC w czerwcu 2021 r., że technologia rozpoznawania głosu jest dokładna w około 85% przypadków, ale przy około jednym na pięć zamówień musieli asystować ludzie.

Jednak jej niepowodzenia zyskały ogromną popularność w Internecie.

Filmy przedstawiające klientów usiłujących skorzystać z automatycznego modułu przyjmowania zamówień po raz pierwszy zwróciły uwagę na TikTok w zeszłym roku. Niektórzy klienci wskazali, że technologia spartaczyła ich zamówienia, powodując frustrację i irytację.

Na jednym z filmów widać kobietę próbującą zamówić wodę i kubek lodów waniliowych. System AI policzył te produkty, ale błędnie dodał do swojego zamówienia cztery opakowania ketchupu i trzy opakowania masła.

READ  Rivian Pops na Mercedes-Benz EV Van Deal; Spalanie gotówki nadal jest problemem: Analityk | codzienny inwestor biznesowy

W innym filmie użytkownik TikTok powiedział, że zamówił dużą filiżankę słodkiej mrożonej herbaty, ale zamiast tego technologia oparta na sztucznej inteligencji dodała dziewięć filiżanek słodkiej mrożonej herbaty.

Chociaż współpraca McDonald’s z IBM w ramach programu Automated Order Taker dobiegła końca, producent żywności oświadczył, że będzie nadal badać, w jaki sposób ta technologia może usprawnić przepływ pracy.

„W miarę dalszych postępów nasza współpraca z IBM dała nam pewność, że rozwiązanie do zamawiania głosowego w trybie drive-thru będzie częścią przyszłości naszych restauracji” – powiedział McDonald’s w oświadczeniu BI. „Widzimy ogromne możliwości w rozwoju naszej technologii restauracyjnej i będziemy nadal oceniać długoterminowe, skalowalne rozwiązania, które pomogą nam podjąć świadomą decyzję dotyczącą naszego przyszłego rozwiązania do zamawiania głosowego do końca roku”.

IBM powiedział, że będzie nadal współpracować z McDonald’s nad innymi projektami.

„Udowodniono, że technologia ta oferuje jedne z najbardziej wszechstronnych możliwości w branży oraz jest szybka i dokładna w niektórych z najbardziej wymagających warunków” – stwierdziła firma w oświadczeniu. „W miarę jak McDonald’s ponownie ocenia i udoskonala swoje plany dotyczące AOT, nie możemy się doczekać dalszej współpracy z nimi przy wielu innych projektach”.

„IBM prowadzi obecnie rozmowy i pilotaże z kilkoma klientami restauracji Quick-Serve zainteresowanymi technologią AOT” – dodał w oświadczeniu.

Jak podaje brytyjski dziennik „Daily Mail”, McDonald’s zaczął wykorzystywać technologię sztucznej inteligencji w swoich restauracjach od 2019 roku. Krajowe wiadomości restauracyjne. Zainstalowano 700 tablic menu opartych na sztucznej inteligencji, które zawierały funkcję automatycznej sprzedaży sugestywnej.