Firmy fast food konkurują ze sobą, oferując niemal identyczne promocje, aby przyciągnąć klientów odrzuconych przez rosnące ceny menu.
We wtorek McDonald’s wprowadził w restauracjach w całym kraju długo oczekiwany posiłek za 5 dolarów, mając nadzieję, że zwiększy ruch w sklepach w okresie obowiązywania umowy.
Oczekuje się, że oferta na posiłki za 5 dolarów, w ramach której klienci mogą wybrać jedną z dwóch opcji kanapek oraz mini frytki, czteroczęściowy McNugget i mini napój gazowany, będzie obowiązywać w całym kraju przez cztery tygodnie.
Prezes McDonald’s: Podniesienie płacy minimalnej w Kalifornii prowadzi do inflacji zatrudnienia
Jednak w wywiadzie dla programu „Today” prezes McDonald’s w USA, Joe Erlinger, powiedział, że niektórzy franczyzobiorcy będą kontynuować promocję dłużej niż cztery tygodnie. Niektórzy w Denver, Dallas, Phoenix, Las Vegas i Kansas City już to zrobili – powiedział.
„Naprawdę chcemy rozmawiać o tym w całym kraju przez cztery tygodnie, a potem uważamy, że będzie to promocja lokalna” – powiedział.
taśma | ochrona | ostatni | To się zmienia | % zmiany |
---|---|---|---|---|
MCD | Korporacja McDonald’s | 260,38 | +0,99 | +0,38% |
Jednak konkurenci McDonald’s próbowali przewyższyć firmę, wprowadzając podobne oferty kilka tygodni temu w nadziei na zwiększenie ruchu.
Prawie 80% Amerykanów uważa obecnie fast food za „luksus” ze względu na wysokie ceny
Na przykład firma Wendy’s zareagowała, ulepszając swoją ofertę Biggie Bag za 5 dolarów. Do 30 czerwca klienci korzystający z aplikacji Wendy’s otrzymają bezpłatną mini Frosty przy zakupie torby Biggie Bag, która obejmuje wybór Jr. Frosty. Cheeseburger z bekonem lub chrupiąca kanapka z kurczakiem i nuggetsami oraz Jr. Gorące i chrupiące frytki i kanapka Jr. Mały napój bezalkoholowy.
W maju Burger King ogłosił, że zwróci posiłek Your Way za 5 dolarów przed terminem.
Posiłek, na który składają się trzy kanapki z nuggetsami z kurczaka, frytkami i napojem, będzie gościł w menu przez kilka miesięcy.
Ale firmy nie obniżają cen dla zabawy. Jest to raczej sygnał, że klienci czują się niepewnie nawet w restauracjach typu fast food, które tradycyjnie słyną z niedrogiego menu.
Pobierz FOX Business gdziekolwiek jesteś, klikając tutaj
W rzeczywistości, jak wynika z niedawnego sondażu nie opartego na prawdopodobieństwie, 80% konsumentów uważa obecnie fast food za zakup „luksusowy” ze względu na wysokie koszty posiłków. Prowadzone przez LendingTree.
taśma | ochrona | ostatni | To się zmienia | % zmiany |
---|---|---|---|---|
Szybka jakość usług | RESTAURACJA MARKI INTERNATIONAL INC. | 70.19 | +0,95 | +1,37% |
W niektórych przypadkach ceny Big Maca wzrosły aż o 18 dolarów. Chociaż firma stwierdziła, że jest to raczej wyjątek niż reguła, średni koszt Big Maca wynosi obecnie 5,29 dolara. Oznacza to wzrost o 21%, biorąc pod uwagę całą presję inflacyjną w ciągu ostatnich kilku lat.
W maju dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski, powiedział analitykom podczas ogłoszenia wyników firmy za pierwszy kwartał, że „na prawie wszystkich głównych rynkach ruch w branży zwalnia”.
„W kontekście wymagającego otoczenia makro w branży wiemy, że nasi klienci bardziej niż kiedykolwiek szukają niezawodnych, codziennych produktów” – kontynuował Kempczinski.
W tym samym miesiącu dyrektor finansowy Wendy, Guenther Bloch, również powiedział analitykom, że „konsument nadal znajduje się pod presją”.
Baloch zwrócił uwagę, że liczba wizyt spadła wśród rodzin o niskich dochodach. Jednocześnie wzrasta natężenie ruchu wśród konsumentów o wyższych dochodach, co wskazuje, że gospodarstwa te decydują się na tańsze opcje.
Ceny w restauracjach typu fast food znacznie wzrosły na początku tego roku, ponieważ firmy pracowały nad ochroną swoich marż przed rosnącymi kosztami łańcucha dostaw i operacyjnymi. Jednak według Mani Kulasuriya, współzałożyciela i dyrektora generalnego Cut+Dry, platformy handlu elektronicznego dla usług gastronomicznych, która umożliwia restauratorom cyfryzację zamówień żywności, gdy koszty dostawców zaczęły spadać, firmy zmieniły punkt ciężkości i zaczęły konkurować o odzyskanie klientów.
taśma | ochrona | ostatni | To się zmienia | % zmiany |
---|---|---|---|---|
MCD | Korporacja McDonald’s | 260,38 | +0,99 | +0,38% |
Szybka jakość usług | RESTAURACJA MARKI INTERNATIONAL INC. | 70.19 | +0,95 | +1,37% |
Jeden | Firma Wendy | 16.73 | +0,06 | +0,36% |
„Wojny fast foodowe będą się skupiać wokół ofert za 5 dolarów, ale przy bezpośredniej rywalizacji restauracji, odzyskanie lojalności klientów będzie wymagało więcej czasu” – powiedział Colasuriya.
Powiedział, że koszt jest „decydującym czynnikiem”, który przyciągnie klientów, ale jakość ostatecznie sprawi, że klienci będą wracać.
„Jeśli restauracjom nie uda się utrzymać jakości, zwiększając jednocześnie ilość, szum wokół restauracji za 5 dolarów nie będzie trwały. W rzeczywistości ten szum może utrudnić utrzymanie klientów, gdy ceny spadną” – stwierdził.
Kulasuriya dodał, że zwycięzcy tego wyścigu „będą priorytetem dla innowacji w menu”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych