22 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Marynarka wojenna przedstawia plan o wartości 1,5 miliona dolarów mający na celu usunięcie rozbitego odrzutowca, który utknął pod wodą na hawajskiej rafie

Marynarka wojenna przedstawia plan o wartości 1,5 miliona dolarów mający na celu usunięcie rozbitego odrzutowca, który utknął pod wodą na hawajskiej rafie

Marynarka wojenna przedstawiła plan usunięcia statku o wartości 1,5 miliona dolarów Samolot obserwacyjny przeleciał nad pasem startowym bazy wojskowej Hawaje i rozlewiska w zatoce Kaneohe, gdzie znajdują się rafy koralowe, wylęgarnia rekinów młotów oraz Instytut Biologii Morskiej Uniwersytetu Hawajskiego.

Rzecznik marynarki wojennej potwierdził CBS News, że koszt akcji ratunkowej szacuje się na ten przedział cenowy, a „do 1 grudnia wydano około 200 000 dolarów”.

Rzecznik Marynarki Wojennej powiedział: „Dokładniejsze dane będą dostępne po zakończeniu akcji ratowniczej, ale nacisk położony jest na bezpieczne odzyskanie samolotu, ochronę środowiska i robienie tego w sposób utrzymujący zdolność bojową samolotu”.

Marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych planuje użyć nadmuchiwanych cylindrów do podniesienia i stoczenia odrzutowca z rafy koralowej na Hawajach, zanim będzie można go wyjąć z wód oceanu, gdzie 20 listopada samolot rozbił się.

zrzut ekranu-2023-12-02-at-5-48-48-pm.png
Marynarka wojenna przedstawiła plan wart 1,5 miliona dolarów mający na celu usunięcie samolotu obserwacyjnego, który przeleciał nad pasem startowym bazy wojskowej na Hawajach i rozbił się w zatoce Kaneohe.

Nasza Marynarka Wojenna


Akcją ratunkową dowodzi dowódca Carrier Strike Group 3, kontradm. Kevin Lennox powiedział w piątek, że przeprowadzkę można przeprowadzić bez dalszego niszczenia rafy.

P-8A zderza się z Zatoka wrażliwa na środowisko Przeleciał nad pasem startowym bazy piechoty morskiej na Hawajach, około 16 mil od Honolulu. Żadna z dziewięciu osób znajdujących się na pokładzie nie odniosła obrażeń. Marynarka wojenna bada wypadek.

W środę marynarka wojenna opublikowała podwodny film przedstawiający koła podwozia spoczywające na częściach pokruszonego koralowca i większą część samolotu unoszącą się nad skałami w zatoce Kaneohe.

Zespół marynarki wojennej usunął już z samolotu prawie 2000 galonów paliwa.

Lennox powiedział, że spodziewa się, że operacje przeprowadzkowe rozpoczną się w sobotę. Nie chciał określać daty zakończenia prac, biorąc pod uwagę pogodę i inne warunki, które mogą mieć wpływ na termin.

W piątek wykonawcy rozpoczęli wsuwanie worków pod samolot. Po podniesieniu worki unoszą się nad wodą w kierunku pasa startowego. Kiedy dotrą do ziemi, maszyny ciągną je w górę i po pasie startowym.

zrzut ekranu-2023-12-02-at-5-50-38-pm.png
Eksperci przygotowują się do akcji ratunkowej samolotu obserwacyjnego Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, który utknął na hawajskiej rafie koralowej.

Nasza Marynarka Wojenna


Lennox powiedział, że jedna z toreb może dotykać małego koralowca, ale nie można tego zagwarantować.

Siła samolotu rozkłada się na całą powierzchnię worków, zatem w każdym miejscu, w którym dotykają one ziemi, występuje ciśnienie wynoszące tylko 3 do 5 funtów (1,3 do 2,3 kilograma), co jest znaczące – stwierdził. Mniej niż osoba stojąca na ziemi.

„Jesteśmy pewni, że uda nam się sprawić, że to wszystko będzie działać bez żadnego wpływu na środowisko” – powiedział Lennox.

Po usunięciu samolotu urzędnicy stanu Hawaje sprawdzą rafę pod kątem uszkodzeń.

Zatoka Kaneohe jest domem dla życia morskiego, od raf koralowych i rekinów po ośmiornice i ryby. Grupy społeczne odnawiają starożytny hawajski staw rybny w okolicy.

Wykonawcy dokonali podobnego wyczynu w 2015 r., usuwając 1000-tonową barkę z wrażliwych siedlisk wodorostów na Outer Banks w Karolinie Północnej po huraganie Florence. Samolot ważący około 60 ton jest znacznie lżejszy od skały, powiedział Lennox.

Marynarka rozważała umieszczenie odrzutowca w zasięgu dźwigu od pasa startowego, a następnie wylądowanie samolotu. Lennox powiedział jednak, że opcja z nadmuchiwaną butlą jest najbezpieczniejszą metodą, nie będzie miała wpływu na rafę koralową i nie oczekuje się, że zaszkodzi samolotowi.

Samolot jest w dobrym stanie i marynarka wojenna ma nadzieję ponownie polecieć nim, powiedział Lennox.

Marynarka wojenna używa P-8A, wojskowej wersji odrzutowca 737, do wyszukiwania łodzi podwodnych oraz prowadzenia misji obserwacyjnych i rozpoznawczych.

Samolot wyprodukowany przez Boeinga jest przydzielony do 4. Eskadry Patrolowej, stacjonującej na wyspie Whidbey w stanie Waszyngton. Oddział z wyspy Whidbey został wysłany na Hawaje w celu prowadzenia patroli sił w pobliżu Hawajów.

READ  Sąd Najwyższy ogranicza uprawnienia EPA do zajmowania się zanieczyszczeniem wody