Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Zarejestrować
13 lutego (Reuters) – amerykański producent broni Lockheed Martin (LMT.N) Odwołał plany przejęcia Aerojet Rocketdyne Holdings Inc., producenta silników rakietowych (AJRD.N) za 4,4 miliarda dolarów w obliczu sprzeciwu ze strony egzekwowania prawa antymonopolowego w USA.
Federalna Komisja Handlu Złóż pozew, aby zapobiec Umowa została podpisana pod koniec stycznia, ponieważ pozwoliłaby Lockheedowi wykorzystać kontrolę nad Aerojetem do wyrządzenia szkody innym wykonawcom w dziedzinie obrony. Producent rakiet Raytheon Technologies (RTX.N) Był zdecydowanym przeciwnikiem planowanego przejęcia.
połączenie, które było ogłaszać Pod koniec 2020 r. skrytykował, że dałoby to Lockheed dominującą pozycję w silnikach rakietowych na paliwo stałe – istotnej części amerykańskiego przemysłu rakietowego.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Zarejestrować
Dyrektor generalny Lockheed, James Ticklet, powiedział, że przejęcie poprawiłoby wydajność, szybkość i zmniejszyło koszty dla rządu USA, ale rozwiązanie umowy leżało w interesie interesariuszy.
Aerojet, który podał wyniki za czwarty kwartał jeszcze w tym tygodniu, powiedział w osobnym komunikacie, że nadal spodziewa się „dobrych przyszłych wyników” pomimo anulowanej fuzji.
Umowa o połączeniu przedsiębiorstw nie obejmuje opłaty za rozwiązanie umowy, jeśli organy antymonopolowe sprzeciwią się transakcji, zgodnie z wnioskiem regulacyjnym. Rzecznik Lockheed powiedział wcześniej, że firma nie planuje dokonywać takich płatności na rzecz Aerojet.
Według Federalnej Komisji Handlu, gdyby umowa trafiła do sądu, byłaby to pierwsze od dziesięcioleci wyzwanie związane z fuzją obrony.
Inni krytycy umowy to między innymi demokratyczna senatorka USA Elizabeth Warren, Kim jestPoprosił Federalną Komisję Handlu o zbadanie wewnętrznych zapór ogniowych, a Lockheed powiedział, że wprowadzi je, aby zapobiec uzyskaniu przewagi konkurencyjnej nad konkurentami.
Lockheed powiedział, że stanowi 33% sprzedaży Aerojet i argumentował, że umowa obniży koszty dla Pentagonu i amerykańskich podatników.
Silniki rakietowe, takie jak te produkowane przez Aerojet, są używane we wszystkim, od systemów rakietowych obrony domu po pociski Stinger.
Aerojet opracowuje i produkuje napędy rakietowe na paliwo ciekłe i stałe, silniki naddźwiękowe z powietrzem do oddychania, energię elektryczną i napędy do zastosowań lotniczych, obronnych, cywilnych i komercyjnych. Jej klientami są Pentagon, NASA i Boeing (zakaz)Lockheed Martin, Raytheon i United Launch Alliance.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Zarejestrować
Dodatkowe reportaże Anirudha Saligrama w Bengaluru oraz Diane Bartz i Mike’a Stone’a w Waszyngtonie; Montaż przez Diane Kraft i Jacqueline Wong
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych