22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Linia lotnicza SAS domaga się bankructwa USA w związku z lotami prowadzącymi do strajku

Linia lotnicza SAS domaga się bankructwa USA w związku z lotami prowadzącymi do strajku
  • Akta linii lotniczych do rozdziału 11 w USA
  • Zgłoszenie następuje po próbnym strajku, który rozpoczął się w poniedziałek
  • Strajk obejmuje prawie połowę lotów linii lotniczych

SZTOKHOLM, 5 lipca (Reuters) – skandynawskie linie lotnicze SAS (SAS.ST) Złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem w Stanach Zjednoczonych, aby pomóc zmniejszyć zadłużenie, powiedziała we wtorek, ostrzegając, że strajk pilotów zaostrzył jej kryzys finansowy.

Rozmowy o płacach między SAS a jego pilotami załamały się w poniedziałek, wywołując strajk, który doprowadził do chaosu w podróżach po Europie, gdy szczyt sezonu wakacyjnych podróży osiągnął pełną wydajność po raz pierwszy od pandemii COVID-19.

To przyspieszyło decyzję linii lotniczej o złożeniu wniosku o ochronę przed upadłością na podstawie Rozdziału 11 w Stanach Zjednoczonych, powiedział dyrektor naczelny linii lotniczej, Anko van der Werf, ponieważ szuka ona miejsca na wdrożenie planów restrukturyzacji. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

„SAS ma na celu osiągnięcie porozumienia z kluczowymi interesariuszami, restrukturyzację zobowiązań dłużnych firmy, przekształcenie floty samolotów i wyjście ze znacznego zastrzyku kapitału” – podała firma.

Firma stwierdziła w sądzie, że strajk kosztowałby ją 10-13 milionów dolarów dziennie, podczas gdy analityk Sydbanku oszacował, że w najgorszym przypadku może wymazać nawet połowę swoich przepływów pieniężnych tylko w ciągu pierwszych czterech do pięciu tygodni.

SAS powiedział, że rozmowy z pożyczkodawcami na kolejne 700 milionów dolarów na finansowanie „postępują dobrze”.

Powiedział, że będzie nadal obsługiwał swoich klientów przez cały proces upadłości, mimo że strajk wstrzymał prawie połowę lotów linii lotniczych, dotykając około 30 000 pasażerów dziennie.

Dane ze strony internetowej FlightAware śledzącej loty wykazały, że we wtorek odwołano 232 loty SAS, czyli 77% lotów planowych, a lotnisko Gardermoen w Oslo, jedno z hubów SAS, odnotowało tego dnia najwyższy wskaźnik odwołań na świecie.

READ  Wytoczono pozew przeciwko twórcom ostrego sosu Texas Pete w sprawie popularnego produktu z Północnej Karoliny

Linia lotnicza, której największymi właścicielami są państwa szwedzki i duński, poinformowała, że ​​złożenie wniosku o upadłość ma na celu przyspieszenie planu restrukturyzacji ogłoszonego w lutym.

Dodała, że ​​spodziewa się ukończenia procesu Rozdziału 11 w ciągu dziewięciu do dwunastu miesięcy. Akcje SAS, które mogą normalnie handlować podczas postępowania upadłościowego, spadły o 14% przy 1019 GMT.

Wygórowane koszty

Widok samolotów SAS Airbus A321 i A320neo na lotnisku Kastrup stojących na płycie po strajku pilotów Skandynawskich Linii Lotniczych, w Kastrup w Danii, 4 lipca 2022 r. Agencja TT News / Johan Nilsson via REUTERS

Wallenberg Investments, trzeci co do wielkości udziałowiec SAS z 3,4% udziałem, powiedział, że popiera decyzję i pozwoli na kontynuację rozmów na poziomie kosztów i zadłużenia, które czynią linię lotniczą konkurencyjną.

„Od dziesięcioleci SAS ma wygórowane koszty i bardzo niską wydajność w porównaniu z konkurencją” – powiedziała firma.

SAS musi przyciągnąć nowych inwestorów i powiedział, że musi obniżyć koszty w całej firmie, w tym nieoperacyjne samoloty czarterowe ze względu na zamkniętą rosyjską przestrzeń powietrzną i powolne ożywienie w Azji. Czytaj więcej

Dyrektor finansowy firmy, Erno Helden, powiedział w sądzie, składając pozew, że firma nie była jeszcze w stanie renegocjować warunków najmu, z których wiele, według nich, było „znacznie powyżej” stawek rynkowych.

Jeśli chodzi o zadłużenie, SAS miał do spłaty trzy obligacje o łącznej wartości nominalnej 5,4 mld SEK (519 mln USD). Obecnie handlują na bardzo niepokojących poziomach około jednej trzeciej wartości nominalnej.

Przewoźnik spodziewał się, że jego saldo gotówkowe w wysokości 7,8 miliarda koron szwedzkich wystarczy na pokrycie zobowiązań handlowych w najbliższym czasie.

Dodała jednak, że strajk „ma negatywny wpływ na płynność i sytuację finansową firmy, a jeśli będzie kontynuowany, wpływ ten może stać się istotny”.

Szwedzki rząd odmówił wpompowania większej ilości pieniędzy w przewoźnika, podczas gdy Kopenhaga stwierdziła, że ​​może to zrobić, jeśli SAS zdoła przyciągnąć nowych inwestorów.

Analityk NordNet, Per Hansen, powiedział, że aplikacja pokazała, że ​​SAS potrzebuje nowego startu i wierzy, że strajk będzie kontynuowany.

READ  United Auto Workers rozpoczynają strajk przeciwko firmom Ford, GM i Stellantis

„Ochrona na mocy rozdziału 11 przychodzi wcześnie” – powiedział. „Kierownictwo i zarząd chcą wyjaśnić wszystkim interesariuszom, że sytuacja jest bardzo poważna”.

(1 dolar = 10,3216 korony szwedzkiej)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Dodatkowe reportaże autorstwa Johana Allandera w Sztokholmie, Essie Leto w Helsinkach, Victorii Kleste w Oslo, Agaty Rypskiej w Gdańsku, Jamiego Frieda w Sydney i Karen Stroecker w Londynie. Napisane przez Niclasa Pollarda. Montaż przez Kim Coogle i Jean Harvey

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.