22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kroger, Walmart, Target dowiadują się o przyszłości branży spożywczej z Chin

Kroger, Walmart, Target dowiadują się o przyszłości branży spożywczej z Chin

Firma Kroger z siedzibą w Cincinnati, działająca od 140 lat, przyspieszyła w czasie pandemii wejście w cyfrowy handel detaliczny, a sieć sklepów spożywczych nie obejrzała się za siebie.

Kroger Przyjmij strategię omnichannel, integrując sprzedaż offline lub w sklepie z zamówieniami i logistyką online. Pomysł powstał w Chinach w 2016 roku, kiedy Jack Ma, założyciel giganta e-commerce Alibaba, ukuł termin „nowy handel detaliczny” i zaczął otwierać 300 nowoczesnych supermarketów marki FreeShippo w 27 chińskich miastach.

Ten „nowy model sprzedaży detalicznej” jest „wycinany i wklejany z firm, które pracowały w Chinach”, powiedział Michael Sackour, założyciel 5 New Digital, firmy zajmującej się handlem cyfrowym i konsultingiem detalicznym w Nowym Jorku. „Widzimy to w przypadku Kroger, Target i Walmart. Przyjrzeli się nowemu modelowi sprzedaży detalicznej urodzonemu w Chinach, który w pełni integruje kanały offline i online” – powiedział. „Dostawa tego samego dnia, restauracje w sklepach, sprzedaż oparta na aplikacjach i kody QR to jasne punkty w każdym z nich, a wszystko to najpierw w Chinach”.

Początkowo wysoce konkurencyjny i rozdrobniony amerykański przemysł detaliczny żywności powoli się rozwijał. Ale kiedy zaczęła się akcja? Amazonka Kupił Whole Foods Market w 2017 roku i zaczął wprowadzać szereg zaawansowanych technologii w celu usprawnienia zakupów w sklepie, docierając również do większych detalistów. Walmart I cel.

„Nie możesz być sklepem spożywczym z lat 90. Musisz być odważny, łamać różne rzeczy i szybko się dostosowywać” – powiedziała Yael Cosset, starszy wiceprezes i dyrektor ds. informacji w Kroger, który kieruje inicjatywami technologicznymi i cyfrowymi. w ukłonie AlibabaPowiedział, że chińska firma e-commerce „wykonała fantastyczną robotę, zmieniając model handlu detalicznego, integrując tradycyjny z e-commerce w świecie online i offline”.

Cassette jest liderem we wprowadzaniu zakupów wielokanałowych. Nowe kontakty handlowe Krogera obejmują zakupy, e-handel i logistykę: zautomatyzowane centra realizacji zamówień na zakupy spożywcze; Samochody dostawcze dostarczają do domów tego samego dnia; Analiza danych zapewnia wczesne odczytywanie trendów klientów; Aplikacje mobilne rozpowszechniają promocje i kupony klientów; Na terenie kampusu „kuchnie duchów” przygotowują jedzenie do odbioru w sklepie lub dostawy vanem; Kody QR umożliwiają dokonywanie płatności online przy kasach samoobsługowych; Duże centra logistyczne i magazyny online wykorzystują roboty do pakowania, sortowania i ładowania zamówień.

Ważną częścią inicjatywy technologicznej są nowe zautomatyzowane centra realizacji zamówień. Centra te wykorzystują sztuczną inteligencję i robotykę do wykonywania pracochłonnych prac związanych z sortowaniem i pakowaniem artykułów spożywczych do dostawy, podczas gdy personel na miejscu zajmuje się takimi funkcjami, jak inżynieria i zarządzanie zapasami.

„Kiedy patrzysz na handel detaliczny, istnieją dwa duże możliwości: technologia i nauka o danych, a po drugie, logistyka łańcucha dostaw i realizacja” – powiedział Jacqueer. „Lekcja dla sprzedawców detalicznych w USA jest taka, że ​​gdy handel detaliczny i e-commerce są płynnie zintegrowane, ich działalność jest lepsza i bardziej dochodowa”.

Sakur uważa Krogera za jednego z najbardziej postępowych amerykańskich sprzedawców detalicznych we wdrażaniu tego wielokanałowego podejścia. Konkurenci Walmart i Target wydają więcejNawet w spowolnionej gospodarce i skupieniu się na bieżących inwestycjach inwestycyjnych w technologię.

„A Firma, która nie skupia wiązki laserowej na technologii, którą robi Kroger, jest podatna na ataki” – powiedział Jim Russell, dyrektor firmy inwestycyjnej Bahl & Gaynor w Cincinnati. „Te cyfrowe trendy wciąż się rozwijają, a Kroger osiąga bardzo dobre wyniki. Okres pandemii i po pandemii”.

Cyfrowe zakupy spożywcze rozpoczęły się w erze Covid, ponieważ klienci preferowali handel elektroniczny, jedzenie w domu i przygotowywanie posiłków. Cyfrowa działalność Krogera wzrosła do ponad 10 miliardów dolarów w 2020 roku, a w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła o 113 procent. Opierając się na tym rozmachu, Kroger zamierza podwoić swoje przychody cyfrowe do końca 2023 roku. Sprzedaż cyfrowa Krogera wzrosła o 8 procent w drugim kwartale 2022 roku, podczas gdy łączna sprzedaż w sklepach stacjonarnych i internetowych wzrosła o 5,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

READ  Ceny konsumpcyjne w Chinach ponownie spadły

Supermarkety pozostają w tyle za innymi sektorami handlu elektronicznego, osiągając od trzech do czterech procent całkowitej sprzedaży, ale potroiły się podczas pandemii, według McKinsey, który przewiduje, że handel elektroniczny będzie stanowić 18 procent sprzedaży supermarketów w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat.

„Właśnie odkrywamy, jak dobrze ta cyfrowa zmiana działa w Kroger” – powiedział Russell. „Połowa sklepów z aplikacjami Krogera napędza wzrost biznesu, a połowa kanibalizuje sprzedaż w sklepach” – zauważył. Całkowita sprzedaż firmy wzrosła o 4,1 procent do 137,9 miliarda dolarów w 2021 roku, a Kroger spodziewa się, że zyski wzrosną o 4 procent do 4,5 procent w 2022 roku.

W ramach inicjatywy Restock Kroger, zapoczątkowanej pięć lat temu, sklep spożywczy zintegrował doświadczenia fizyczne i cyfrowe, co było strategią, która wymagała dużych, długoterminowych inwestycji w robotykę i zarządzanie łańcuchem dostaw, a także analizy danych w celu zrozumienia i przewidywania nawyków klientów. Spersonalizowany marketing.

„Wykorzystujemy dane do interakcji z klientami za pośrednictwem kanałów cyfrowych, takich jak aplikacje i loginy do witryn internetowych, aby interakcje z klientami były trafne i ożywiały spersonalizowane doświadczenia zakupowe” – powiedział Gossett. Zwrócił uwagę, że większe sklepy mogą utracić osobisty kontakt z klientami, który zapewnia lokalny sklep. Jednak wykorzystując dane i technologię, Kroger może lepiej łączyć się z klientami i personalizować promocje i reklamy online.

Cassett dołączył do Krogera w 2015 roku, kiedy sklep spożywczy nabył amerykańskie aktywa swojego partnera, londyńskiej firmy zajmującej się analizą danych Dunhamby, gdzie zajmował kierownicze stanowiska. Kroger wydzielił 84,51° jako nowa firma z dunnhumbyUSA, obsługując Krogera i innych klientów. Procter & Gamble, Coca cola I Tesco. Gossett rozpoczął kierowanie strategią rozwoju cyfrowego i e-commerce firmy Kroger w 2017 r., a w 2019 r. przejął odpowiedzialność za technologię, a dwa lata temu jego rola ponownie rozszerzyła się, obejmując nadzór nad jednostką analizy danych 84,51° w sklepie spożywczym.

READ  Dlaczego niedźwiedzie na giełdzie odnotowują czerwcowe dołki po spadku indeksu S&P 500 poniżej 3900

Kolejnym przejęciem, które okazało się kluczowe dla nowej strategii, była brytyjska firma zajmująca się handlem elektronicznym w branży spożywczej, którą Kroger kupił w 2018 r. i nawiązał współpracę, aby wprowadzić platformę dostawy do domu do USA. Kroger otworzył swoje pierwsze trzy centra prowadzone przez Ocado w pobliżu Cincinnati, Atlanty i Orlando w 2021 roku, aw tym roku dodał Dallas i Wisconsin. Planowane są kolejne lokalizacje. Te gigantyczne centra mogą codziennie obsługiwać tysiące zamówień online, a mniejsze obiekty w lokalizacjach szprychowych oferują dostawy na ostatnim odcinku z samochodów dostawczych, które mogą obsłużyć do 20 zamówień na raz.

„Sklep spożywczy w USA historycznie pozostawał w tyle w porównaniu z Wielką Brytanią, Francją i Niemcami” – powiedział Hilding Andersen, szef strategii sprzedaży detalicznej w Ameryce Północnej w Publicis Sapient. „Konsumenci w USA byli zbyt powolni, a sklepy spożywcze koncentrowały się na przetrwaniu. Ameryka potrzebowała Covida, aby dogonić trendy w handlu detalicznym”.