27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Komputery Apple Silicon Mac obsługują teraz natywnie Unreal Engine 5

Komputery Apple Silicon Mac obsługują teraz natywnie Unreal Engine 5

Fortnite Stworzony przez Epic Games silnik Unreal Engine 5 pozwala każdemu szybko budować światy 3D, więc świetnie nadaje się nie tylko do grania, ale także do wirtualnych hollywoodzkich scenografii i nie tylko. Do tej pory nowi użytkownicy komputerów Mac polegali na technologii Rosetta, ale firma Epic właśnie wydała nową aktualizację, Wersja 5.2, działa to natywnie na Apple Silicon. Powinno to pozwolić na znaczną poprawę wydajności na komputerach Mac M1 i M2.

Jest też więcej wiadomości dla użytkowników Apple. Epic zaprezentował nową aplikację na iPada (poniżej) do wirtualnej produkcji, która współpracuje z edytorem ICVFX (In-Camera VFX) Unreal Engine. Firma twierdzi, że oferuje „łatwy w użyciu interfejs ekranu dotykowego do operacji scenicznych, takich jak gradacja kolorów, umieszczanie kart świetlnych i zadania zarządzania nDisplay z dowolnego miejsca w pamięci LED”. Innymi słowy, pozwala DP, VFX i innym użytkownikom dostosowywać oświetlenie i nie tylko na wirtualnych zestawach z prostego, przenośnego interfejsu.

Unreal Engine 5 obsługuje teraz natywnie komputery Mac firmy Apple Silicon

epickie gry

Aktualizacja jest ciekawa w kontekście sporu antymonopolowego Apple’a z Epic Games o prowizje od Fortnite w App Store. Apple w dużej mierze wygrał tę bitwę, ponieważ panel odwoławczy stwierdził, że firma nie ma monopolu na dystrybucję aplikacji na iOS. W 2020 roku Apple próbowało zawiesić konto programisty Epic Games, ale posunięcie to zostało później zablokowane przez sędziego.

Inne nowe funkcje wprowadzone wraz z aktualizacją Unreal Engine 5.2 obejmują „Procedural Content Creation Framework”, który pozwala wypełniać duże sceny wybranymi zasobami Unreal Engine, przyspieszając budowanie dużych światów. Inna funkcja o nazwie Substrate umożliwia tworzenie materiałów z większą kontrolą nad wyglądem i stylem obiektów używanych w aplikacjach czasu rzeczywistego, takich jak gry lub do tworzenia treści liniowych. Firma Epic wykazała, że ​​korzystanie z poprzedniej wersji beta Rivian dało a Lakier o metalicznym wyglądzie do ciężarówki elektrycznej R1T.