Iowa Speedway po raz pierwszy znalazł się w centrum uwagi NASCAR Cup Series podczas napędzanego etanolem wyścigu Iowa Corn 350 w niedzielny wieczór i można odnieść wrażenie, że inauguracyjne wydarzenie z najwyższej półki nagrodzi fanów wielkimi, pełnymi akcji emocjami.
Ucho idealnie pasowałoby do stanu z motywem kukurydzy.
Kiedy NASCAR wkroczył na nowe rynki, wyniki były ogólnie świetne, szczególnie na początku, chociaż niektóre tory wyblakły i nie są już wymienione jako „obecne”, gdy w harmonogramie Cup Series ogłaszane jest okrążenie.
Tory wyścigowe w Kansas, Teksasie, Las Vegas i okolicach St. Louis odniosły sukces przed dużą publicznością, podczas gdy inne tory w Chicago, Kalifornii, Kentucky i Wisconsin napotkały przeszkody nie do pokonania i ostatecznie zjechały do boksów. Pobierz go po raz ostatni.
Jednak fani sportów motorowych na Środkowym Zachodzie mają głębokie korzenie i są liczni. Pojawiają się tłumnie, aby zapełnić wiele torów w całym regionie, niezależnie od tego, czy są to serie zarządzane przez NASCAR, IndyCar, ARCA, czy nawet stary K&N – w tym Iowa Speedway.
„Myślę, że najbardziej ekscytujące dla mnie w stanie Iowa jest to, że pamiętam, jak jeździłem tam w K&N i Xfinity” – powiedział Chase Elliott, który sześć razy z rzędu zdobył nagrodę najpopularniejszego kierowcy w serii. „Pamiętam, że fani zawsze mówili o chęci zorganizowania wyścigu pucharowego, więc jestem podekscytowany. … To był wartościowy obiekt przez długi czas. Myślę, że to dobrze”.
Panujący mistrz serii Ryan Blaney nie ścigał się tam od 10 lat, ale jest podekscytowany możliwością powrotu, ponieważ tor jest szeroki, tętniący życiem i ma wyjątkową długość 7/8 mili.
„Fani zawsze byli bardzo zaangażowani w to wydarzenie i weekend, niezależnie od tego, czy był to IndyCar, Trucks, Xfinity czy cokolwiek innego” – powiedział Blaney. „To jest dobre dla okolicy.”
Kiedy w 2004 roku miasto Newton w środkowym stanie Iowa rzuciło kapelusz na ring sportów motorowych i podjęło decyzję o budowie nowego toru wyścigowego, skorzystało z usług projektowych mieszkańca Środkowego Zachodu – byłej legendy NASCAR, Rusty’ego Wallace’a.
Nikogo nie zdziwiło, że na torze Iowa Speedway Wallace z pewnością wolałby skręcić w lewo.
Pochodzący z Missouri, zwycięzca 55 wyścigów pucharowych i mistrz w 1989 r., przez całą swoją karierę reklamował, jak bardzo podoba mu się krótki tor w kształcie litery D o długości 3/4 mili w Richmond. Wygląda bardzo podobnie do autostrady w Newton, mieście, w którym rozpoczęła się działalność Maytag Washing Machine Co. Jego dzieło w 1893 r.
„Myślę, że za każdym razem, gdy udajemy się do nowego obiektu lub do nowego miasta, jest to home run” – powiedział Joey Logano, kolega z drużyny Blaney Team Penske. „Ludzie się pojawiają. To niewiadoma. Ludzie lubią zmiany i nowe rzeczy. Myślę, że (dodawanie nowego toru) co roku ma sens. To jest zdrowe dla sportu”.
Wallace pomógł między innymi w budowie toru Iowa Speedway.
Przyjdą kibice.
– Media na poziomie terenowym
More Stories
Prognozy wyników na tydzień 1 NFL 2024, typy na dziś: Ekspert zapewnia dokładne wyniki dla wszystkich 16 meczów
Dramatyczne starcie 49ers z drużyną Brandona Aiyuka i po drodze oznaki rozstania
W Paryżu rozpoczną się igrzyska paraolimpijskie