27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Katastrofa samolotu w Nowym Jorku: władze twierdzą, że pasażer katastrofy jednosilnikowego samolotu skontaktował się z bliskimi wkrótce po tym, jak samolot spadł.

Katastrofa samolotu w Nowym Jorku: władze twierdzą, że pasażer katastrofy jednosilnikowego samolotu skontaktował się z bliskimi wkrótce po tym, jak samolot spadł.



CNN

Jedna z dwóch osób, które zginęły w katastrofie lotniczej w Nowym Jorku w czwartek wieczorem, dotarła do swoich bliskich w ostatnich chwilach życia – poinformowały władze.

Pilot Boruch Taub i pasażer Binyamin „Ben” Chaffetz zginęli, gdy rozbili się w pobliżu lotniska Westchester, na północ od Nowego Jorku, podczas próby awaryjnego lądowania po starcie z międzynarodowego lotniska JFK.

Jednosilnikowy samolot Beechcraft w drodze na lotnisko hrabstwa Cuyahoga w pobliżu Cleveland w stanie Ohio uległ awarii po starcie po tym, jak pilot zgłosił kontroli ruchu lotniczego, że samolot ma „martwy cylinder” i traci ciśnienie oleju.

„Pilot zdał sobie sprawę, że ma tylko kilka minut, aby spróbować bezpiecznie wylądować samolotem – po prostu nie mógł tego zrobić” – powiedział podczas konferencji prasowej dyrektor hrabstwa Westchester, George Latimer.

Gdy samolot walczył o utrzymanie się w powietrzu, Chaffetz wysłał SMS-a do rodziny, wyrażając miłość i prosząc o modlitwę. Partner CNN WEWS w Ohio. Chaffetz skontaktował się z żoną w ostatnich minutach lotu i pożegnał się z nią – powiedział Latimer.

Według Latimera Taub i Chaffetz byli członkami ortodoksyjnej społeczności żydowskiej w Ohio. Rabin Nissim Abrin z Bais Avrohom powiedział WEWS, że pocieszają swoją społeczność w obliczu tragicznej straty.

„Myślę, że te wiadomości naprawdę odzwierciedlały to, co było najważniejsze w jego umyśle, a to była jego miłość do rodziny” – powiedział Abrin.

„Straciliśmy dwóch naszych najlepszych – wspaniałych mężów, ojców, przyjaciół, ludzi, filary naszej społeczności, którzy w każdej chwili rzuciliby wszystko, co robili, by pomóc komuś innemu” – powiedział.

Przed katastrofą pilot i kontrola ruchu lotniczego prowadzili szybką wymianę informacji o problemach z samolotem, zgodnie z dźwiękiem incydentu udostępnionym przez LiveATC.net.

„Ogłosimy stan wyjątkowy. Tracimy ciśnienie oleju” – słyszymy, jak pilot mówi do najwyższego kontrolera powietrza.

Kiedy kontroler pyta Tauba, czy ma moc silnika, pilot odpowiada: „Nie, silnik jest nadrzędny”.

Kilka minut później Taub sygnalizuje wezwanie pomocy: „Mayday, mayday, mayday”.

Gdy kontroler próbuje udzielić Taubowi wskazówek, jak pomóc mu bezpiecznie wylądować na pasie startowym lotniska Westchester, pilot prosi o więcej wskazówek. — Nic tu nie widzę — powiedział Topp.

Kontroler prowadzi pilota po oczyszczonym pasie startowym. W pewnym momencie kontroler mówi, że kontakt z radarem został utracony, a pilot przestaje reagować.

Później, zgodnie ze wstępnymi ustaleniami Federalnej Administracji Lotnictwa, urzędnicy stwierdzili, że samolot rozbił się około mili od lotniska Westchester.

Ciała zostały odpowiednio zbadane i zwolnione do pochówku w Ohio, powiedział Latimer.

Wypadek jest badany przez FAA i National Transportation Safety Board.