27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kalifornijski DMV zawiesza autonomiczne samochody wycieczkowe w San Francisco

Kalifornijski DMV zawiesza autonomiczne samochody wycieczkowe w San Francisco

Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych zawiesił Cruise’a w prowadzeniu autonomicznych taksówek w San Francisco ze skutkiem natychmiastowym za rzekome zatajanie materiału filmowego przedstawiającego poważny wypadek z udziałem jednej z robotów firmy.

Do wypadku, pierwszego wypadku pojazdu autonomicznego w San Francisco, w wyniku którego doszło do poważnych obrażeń, doszło po tym, jak kierowca ludzki potrącił kobietę przechodzącą przez Market Street i rzucił ją na ścieżkę pobliskiej taksówki wycieczkowej, zanim uciekła. Władze nie aresztowały jeszcze kierowcy podejrzanego o spowodowanie wypadku.

Jak wynika z nakazu zawieszenia wydanego przez DMV, o którym jako pierwszy poinformował Vice, zachowanie Cruza w związku z wypadkiem, który miał miejsce 2 października, skłoniło stanowe organy regulacyjne do zawieszenia przejazdu.

W dokumencie tym DMV stwierdziło, że początkowo przedstawicielom Cruz nie pokazano całego materiału z kamery pokładowej zarejestrowanej przez robo-taksówkę uczestniczącą w wypadku. Materiał filmowy, który firma udostępniła śledczym i dziennikarzom DMV, którzy relacjonowali wypadek, pokazuje, że robotaxi Cruz gwałtownie hamuje po zderzeniu z pieszym.

Jednak późniejsze nagrania, które DMV uzyskał od Cruza po tym, jak dowiedział się o jego istnieniu od innej agencji rządowej, pokazuje, że robo-taksówka wykonała następnie „manewr kamizelki”.

Zdaniem DMV próba zatrzymania się po zderzeniu z pieszym „sugeruje, że pojazdom wycieczkowym może brakować zdolności do bezpiecznego i odpowiedniego reagowania w przypadku zdarzeń z udziałem pieszego, aby nie narażać niepotrzebnie pieszego lub innych osób na ryzyko dalszych obrażeń”. obrażenia.”

Rzecznik Cruz powiedział, że firma pokazała śledczym DMV pełny film z zdarzenia „kilka razy”, kiedy obie strony spotkały się 3 października, dzień po wypadku. „Później poprosili o kopię pełnego nagrania wideo, które im dostarczyliśmy” – powiedział rzecznik.

Zawieszenie oznacza, że ​​Cruise nie może korzystać ze swojego robota bez ludzkiego kierowcy, ani za darmo, ani podczas płatnych podróży. Firma nadal może testować swoją technologię ze sterownikiem bezpieczeństwa.

W sierpniu Cruise i Waymo otrzymały zgodę organów regulacyjnych na komercyjną eksploatację swoich zautomatyzowanych samochodów przez cały czas w San Francisco. Jednakże DMV nakazał Cruise’owi zmniejszenie floty w ciągu pół tygodnia po zatwierdzonej rozbudowie w związku z dochodzeniem kilku niedawnych incydentów z udziałem robotycznych taksówek.

Do wypadku, pierwszego wypadku pojazdu autonomicznego w San Francisco, w wyniku którego doszło do poważnych obrażeń, doszło po tym, jak kierowca ludzki potrącił kobietę przechodzącą przez Market Street i rzucił ją na ścieżkę pobliskiej taksówki wycieczkowej, zanim uciekła. Władze nie aresztowały żadnych podejrzanych w związku z tym zdarzeniem.

Stanowy Departament Pojazdów Silnikowych zawiesił zezwolenie należące do GM Cruise na prowadzenie przejazdów bez kierowcy w San Francisco.

Stanowy Departament Pojazdów Silnikowych zawiesił zezwolenie należące do GM Cruise na prowadzenie przejazdów bez kierowcy w San Francisco.

Justina Sullivana/Getty Images

„Docelowo opracowujemy i wdrażamy pojazdy autonomiczne, aby ratować życie” – stwierdził Cruz w oświadczeniu. „W wypadku zbadanym przez DMV kierowca, który potrącił pojazd, tragicznie potrącił pieszego i zepchnął go na drogę pojazdu AV. Samochód AV zahamował mocno przed zderzeniem, a ponieważ wykrył kolizję, próbował się zatrzymać, aby uniknąć dalsze kwestie bezpieczeństwa Kiedy autonomiczny pojazd próbował się zatrzymać, kontynuował jazdę aż do ostatniego przystanku, ciągnąc pieszych do przodu.

Według DMV Cruise może zwrócić się o przesłuchanie w celu przywrócenia swojego zezwolenia na oddelegowanie, które pozwala firmie na komercyjne prowadzenie autonomicznych taksówek, w ciągu pięciu dni od jego zawieszenia. Jeżeli tak się stanie, DMV wyznaczy przesłuchanie w ciągu 21 dni od złożenia wniosku.

„Aby przywrócić zezwolenia, Cruz będzie musiał przekazać departamentowi informacje dotyczące sposobu usunięcia uchybień, które doprowadziły do ​​zawieszenia” – oznajmiło DMV w e-mailu.

Ten rok był pełen wzlotów i niepowodzeń dla rodzącego się przemysłu samochodów autonomicznych w San Francisco, ponieważ firmy Cruise i Waymo należące do General Motors Co. i Alphabet Inc. próbowały udowodnić, że ich robotyka może działać bezpiecznie i zyskownie.

Decyzja Kalifornijskiej Komisji ds. Usług Publicznych z 10 sierpnia umożliwia przedsiębiorstwom Cruise i Waymo pobieranie opłat za przejazdy w pełni autonomiczne przez cały czas po San Francisco w miarę ekspansji obu firm na inne miasta.

Podczas gdy technologia rozwija się gdzie indziej, robotyka w San Francisco – niezwykle trudnym środowisku dla kierowców, zarówno ludzi, jak i robotów – podzieliła mieszkańców i władze miejskie, ponieważ w zeszłym roku wzrosła liczba operacji bez kierowcy.

Funkcjonariusze straży pożarnej skrytykowali tę technologię, twierdząc, że nieobliczalne zachowanie autonomicznych taksówek może zakłócać działania ratownicze. Władze odpowiedzialne za transport twierdzą, że samochody autonomiczne zakłócają transport publiczny, ruch uliczny i prace budowlane na lokalnych ulicach.

Rzecznik straży pożarnej powiedział „Chronicle”, że w ostatnich tygodniach strażacy „zaobserwowali spadek liczby wypadków z pojazdami autonomicznymi, w naszym odczuciu, ponieważ powiedziano im, żeby mniej jeździli po drogach”.