25 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jimmy Johnson wraca do NASCAR jako właściciel części i kierowca

Jimmy Johnson wraca do NASCAR jako właściciel części i kierowca

Avondale w Arizonie. NASCAR Jimmy Johnson przeszedł na emeryturę, a proces IndyCar trwał oba sezony.

Siedmiokrotny mistrz NASCAR powraca w 2023 roku do serii, dzięki której stał się światową supergwiazdą sportów motorowych jako częściowy właściciel Petty GMS. Wystartuje też w około pięciu wyścigach pucharowych.

Johnson powiedział Associated Press, że jego pierwszym wyścigiem będzie inauguracyjny wyścig sezonu Daytona 500, w którym wygrał dwukrotnie.

Johnson powiedział AP. „Chcę być tego częścią. Zdecydowanie widzieliśmy, jak Michael Jordan dołączył do tego, co zrobił Trackhouse Racing i krążą plotki o ludziach, którzy chcą być w tym sporcie.

„Jestem zaszczycony i wdzięczny, że mogę być jego częścią”.

Jego numer samochodu, sponsorzy – a być może nawet obecna nazwa Petty GMS – są w toku dla Johnsona, który we wrześniu skończył 47 lat.

Na liście nagród znajduje się Coca-Cola 600, wyścig, który wygrał cztery razy, a NASCAR chciałby, aby zakwalifikował się do wyścigu All-Star 2023 na North Wilkesboro Speedway w Północnej Karolinie.

Johnson powiedział również, że nadal chce zagrać w „The Double” na Indianapolis 500 i Coke 600 tego samego dnia, ale jest wstrzymany, ponieważ Chip Ganassi utworzył organizację, którą Johnson opuścił po dwóch sezonach. Ale nawet gdyby jazda Indy 500 się spełniła, wyścig All-Star byłby sprzeczny z kwalifikacjami do Indy 500. Jest teraz częściowym właścicielem zespołu Chevroleta, co teoretycznie uniemożliwiłoby mu ściganie się dla Ganassi, Team Honda.

Johnson zadebiutował w Indy 500 w maju i chociaż udowodnił, że jest sprawny w owalu IndyCar – opuścił swój pierwszy sezon – szosowe i uliczne tory były trudne i przyznał, że był wyczerpany pod koniec sezonu. on jest Powiedział, że zrezygnuje z wyścigów w pełnym wymiarze godzin i nie może się doczekać listy wiaderkowej obejmującej około 10 wydarzeń, Najprawdopodobniej w tym 24-godzinny wyścig Le Mans jako przedstawiciel NASCAR.

Kiedy pod koniec września podjął decyzję o ustąpieniu, Johnson upierał się, że nie ma pojęcia, co chce dalej robić.

Johnson potrzebował około sześciu tygodni, aby powrócić do NASCAR w wyniku rozmów zainicjowanych przez wspólną firmę zarządzającą między Johnsonem i Ericiem Jonesem, kierowcą Petty GMS, którego właśnie odziedziczył.

Johnson powiedział, że nie rozmawiał z Hendrick Motorsports na temat możliwości własności, ponieważ nagle doszło do zawarcia umowy GMS. Powiedział Associated Press, że Rick Hendrick i Jeff Gordon zostali powiadomieni o jego planach. Johnson przez 20 lat jeździł z Hendrikiem i wygrał 83 wyścigi w 48. Pucharze Chevroleta.

„To niesamowity dzień dla naszego sportu. Jimmy jest jednym z najlepszych mistrzów wszech czasów na torze wyścigowym i wiem, że zastosuje ten sam sposób myślenia do swojej roli jako właściciela zespołu” – powiedział Hendrick w oświadczeniu. … nazwa na dachu Chevroleta podczas wyścigu Daytona 500 będzie dla wielu osób bardzo wyjątkowa. Rywalizacja z nim byłaby z pewnością ogromną zmianą i wyzwaniem, ale witamy go z powrotem w NASCAR i czekamy na kolejny rozdział w naprawdę wspaniałej karierze.

Siedem tytułów mistrzowskich Johnsona kojarzy go z Richardem Petty i nieżyjącym już Dale’em Earnhardtem, obaj z Hall of Famers. Ogłosił to z założycielem GMS Murrayem Gallagherem w piątek na torze Phoenix Raceway, gdzie po zakończeniu sezonu 2020 wycofał się z NASCAR. – pretendent do tytułu — i zaczął Johnson ściga swoje marzenie w IndyCar. Nie uczestniczył w wyścigu NASCAR od końca 2020 roku.

Teraz chce wrócić z większą pracą. Dostaje to z Petty GMS, zarozumiałym zespołem dwóch samochodów ufundowanym przez Gallaghera, prezesa Allegiant Air, i stawia czoła Petty.

Jones we wrześniu dał Królowi swoje 200. zwycięstwo w popularnym 43. samochodzie, a przed zawarciem tej umowy zespół już zdecydował się porzucić Ty Dillona za kontrowersyjnego Noaha Gregsona w przyszłym sezonie.

Szybkość, z jaką umowa została zawarta, była zdumiewająca zarówno dla Gallaghera, jak i Johnsona, a Gallagher powiedział AP, że Johnson, podobnie jak Brad Keselowski z RFK Racing, kupił swoje udziały w zespole finansowo i nie będzie fikcją.

„Jimmy jest po prostu wspaniałym facetem, a w moim starszym wieku cenię relacje tak samo jak wszystko inne” – powiedział Gallagher The Associated Press. „Jestem bardziej tłem. Chcę, aby Jimmy i Richard byli twarzami organizacji, pomoc w gospodarce i operacjach to tylko duży bonus.”

GMS rozwinął się w ciągu około dekady od zespołu Truck Series do organizacji pierwszego roku pucharu, która przejęła 85-letniego Richarda Petty Motorsports i Hall of Fame. Chociaż Jones był konkurencyjny i wygrał w Darlington, nie zakwalifikował się, a Gallagher powiedział, że GMS został przyćmiony przez Justina Marksa, który w swoim drugim sezonie jako właściciel Trackhouse Racing ma kierowcę Rossa Chastaina w niedzielnym wyścigu o mistrzostwo.

——

Wyścigi samochodowe AP: https://apnews.com/hub/auto-racing i https://twitter.com/AP–Sports