Od dwudziestu lat 88-letnia matka Liz Birnbaum, Marge, otrzymuje czek z Ubezpieczenia Społecznego w drugą środę każdego miesiąca. To jej jedyne źródło dochodu, które pozwala na opłacenie pokoju w ośrodku opieki długoterminowej, do którego trafiła w październiku ubiegłego roku po udarze mózgu.
Kiedy w styczniu nie wpłynęła kaucja, zameldowali się w Marge Konto Ubezpieczenia SpołecznegoZnaleźli zaskakujące dowody: cztery ostatnie cyfry numeru konta bankowego, który nie pasował do jej własnego, w banku, którego nie rozpoznali.
„Ktoś wszedł i wtedy nacisnęłam przycisk paniki” – powiedziała pani Birnbaum z Chappaqua w stanie Nowy Jork.
Szybko stało się jasne, że oszust przekierował 2452 dolarów na nieznane konto Citibank. Marge, która mieszka w Minnesocie, nigdy wcześniej tam nie zajmowała się handlem. (Pani Birnbaum poprosiła, aby zwracać się do jej matki po imieniu wyłącznie w celu ochrony przed przyszłymi oszustwami.)
Pani Birnbaum natychmiast zaczęła dzwonić, aby wszystko naprawić. Kiedy w końcu zadzwoniłem do przedstawiciela Ubezpieczeń Społecznych z lokalnego biura w Bloomington w stanie Minnesota, przedstawiciel mimochodem wspomniał, że dzieje się to „zawsze”.
„Byłam oszołomiona” – powiedziała pani Birnbaum.
Zakład Ubezpieczeń SpołecznychOgólnie rzecz biorąc, rozpowszechnione są powiązane oszustwa – oszuści podszywający się pod pracowników, próbując wyłudzić pieniądze i cenne dane identyfikacyjne od osób w różnych lokalizacjach. Zaawansowane schematy. Jednak w szczególności to oszustwo — podczas którego przestępcy wykorzystują skradzione dane osobowe do włamywania się na internetowe konta Ubezpieczeń Społecznych lub tworzenia nowych i przenoszenia świadczeń gdzie indziej — nęka ludzi od ponad dekada.
Gdy oszuści uzyskają dostęp do internetowego konta Ubezpieczenia Społecznego danej osoby, mogą zmienić adres beneficjenta i dane dotyczące bezpośredniej wpłaty lub poprosić o wymianę karty.
Prawie każdy jest potencjalnym celem. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wysyła czeki do ponad… 70 milionów Beneficjenci, w tym emeryci i osoby niepełnosprawne, na łączną kwotę około 120 miliardów dolarów miesięcznie. Według urzędników ds. oszustw Administracji Ubezpieczeń Społecznych, szacunkowo 2000 beneficjentów zostało przekierowanych w ubiegłym roku wpłat bezpośrednich.
Może to być dochodowe oszustwo i druzgocąca utrata zainteresowania. Jak wynika z najnowszego przeglądu przeprowadzonego przez Biuro Generalnego Inspektora – niezależną grupę odpowiedzialną za nadzorowanie dochodzeń i audytów na agencja. Zapobiegnięto kolejnym fałszywym przekierowaniom o wartości 23,9 miliona dolarów, zanim miały one miejsce w tym samym okresie.
„Oszustom udało się uzyskać wystarczające informacje na temat prawdziwego beneficjenta, aby przekonać Administrację Ubezpieczeń Społecznych, że to oni są beneficjentem” – powiedział Jeffrey Brown, zastępca zastępcy inspektora generalnego w Urzędzie Ubezpieczeń Społecznych. generalny inspektorktóry analizował Sprawa dotyczy roku 2019. „Kiedy dotarli do drzwi wejściowych, mogli zmienić swoje wpłaty bezpośrednie”.
W czasie pandemii wzrosła liczba oszustw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, Zdaniem Generalnego Inspektora Urzędnicy, gdy biura ZUS były zamknięte dla interesantów, zmusili ludzi do korzystania z usług internetowych agencji.
Federalna Komisja Handlu, która zbiera skargi konsumentów zgłaszane samodzielnie, podała, że ponad 7600 osób zgłosiło przeniesienie swoich świadczeń z 2019 r. do końca 2023 r., przy wzroście aktywności w zeszłym roku.
„Wielu konsumentów mówi nam, że odkryli, że ich bezpośrednie depozyty zostały przekierowane na inne konto lub na konto fałszywe” – powiedziała Maria Mayo, zastępca dyrektora Wydziału Reagowania i Operacji Konsumenckich FTC. „Wiele razy twierdzą, że otrzymali oszukańczy telefon i podali swoje informacje, i uważają, że w ten sposób te informacje zostały wykorzystane do przekierowania zainteresowania”.
Kolejnym wydarzeniem jest to, że w zeszłym roku zgłoszono prawie 6100 fałszywych wniosków o emeryturę, co stanowi 0,3% wszystkich wniosków emerytalnych złożonych w Internecie i dotyczyło to przestępców, którzy ubiegali się o świadczenia na podstawie dokumentacji zarobków Amerykanów, którzy osiągnęli wiek emerytalny, ale się o nie nie ubiegali. . Urzędnicy zajmujący się oszustwami z Ubezpieczeń Społecznych powiedzieli.
Przestępcy zbierają potrzebne im dane osobowe na wiele sposobów, a następnie wykorzystują je do włamywania się na konta rządowe lub tworzenia fałszywych kont. Aby utworzyć konto internetowe w agencji, potrzebujesz numeru ubezpieczenia społecznego, ale nie potrzebujesz pełnych dziewięciu numerów, aby otworzyć istniejące konto.
Amy Nofziger, dyrektor ds. wsparcia dla ofiar oszustw w Fraud Watch Network AARP, przeskanowała ostatnio bazę danych przypadków i znalazła kilka ofiar, których numer ubezpieczenia społecznego uzyskała osoba trzecia w ciągu ubiegłych sześciu miesięcy. Niczego niepodejrzewająca osoba przekazała go oszustowi obiecującemu korzyści ubezpieczeniowe. Inny przestępca podawał się za przedstawiciela banku ofiary. W innym przypadku oszust udawał, że dzwoni z biura informacji kredytowej w celu sprawdzenia numeru ubezpieczenia społecznego ofiary.
Czasami złodzieje tożsamości podają się za telefon z gabinetu lekarskiego, a w innych przypadkach są w stanie włamać się do czyjegoś urządzenia i zebrać cenne informacje, takie jak hasła czy inne zapisane dane osobowe.
Zbierając różne części czyjejś tożsamości, oszuści mogą również zwrócić się do rynków w ciemnej sieci, gdzie sprzedaje się wiele danych osobowych, często kradzionych w wyniku naruszenia bezpieczeństwa.
Osoby mieszkające w placówkach medycznych lub ośrodkach opieki również często są narażone na tego typu przestępstwa, stwierdziła Pam Dixon, dyrektor wykonawcza Global Privacy Forum, grupy badawczej zajmującej się zarządzaniem i ochroną danych. Dodała: „To jedna z najgorszych form kradzieży tożsamości”.
Na kilka miesięcy przed przekierowaniem świadczeń MARGE Urząd Generalnego Inspektora wydał raport W którym stwierdzono, że portal administracyjny o nazwie Moje Ubezpieczenie Społeczne nie spełnia w pełni federalnych wymogów dotyczących weryfikacji tożsamości: stwierdził, że nie posunął się wystarczająco daleko, aby we wszystkich przypadkach weryfikować i potwierdzać tożsamość nowych rejestrujących się. Po utworzeniu konta za pośrednictwem jednego z… Dwa portale weryfikacji tożsamościktóry jest wymagany do uzyskania dostępu do mojego konta Ubezpieczenia Społecznego, a agencja nie wymaga od użytkowników ponownej weryfikacji swojej tożsamości za pomocą wystarczająco mocnych dowodów (takich jak na przykład przedstawienie prawa jazdy wraz z selfie).
Nie był to pierwszy przypadek, gdy niezależni badacze wykryli uchybienia sięga wstecz Wprowadzenie Portalu Moje Ubezpieczenie Społeczne w 2012 r. Biuro Generalnego Inspektora zaleciło wzmocnienie procesu weryfikacji tożsamości cyfrowej w 2016 r. i chociaż agencja wprowadziła kilka ulepszeń, urzędnicy OIG stwierdzili, że w chwili udostępnienia Portalu Moje Ubezpieczenie Społeczne nadal nie spełniał on wszystkich wymogów. Ostatni audyt w 2023 roku.
Administracja Ubezpieczeń Społecznych stwierdziła, że od czasu uruchomienia portalu wdrożyła wiele zaleceń urzędu, w tym dodała zespół ds. analizy nadużyć finansowych w celu prowadzenia dochodzeń. Agencja zaktualizowała także proces weryfikacji tożsamości, aby reagować na pojawiające się zagrożenia, i planuje dalsze aktualizacje – dodała.
„Nasze biuro na bieżąco analizuje transakcje internetowe i wyszukuje nietypowe zachowania, a jeśli zauważymy nowe cechy, oznaczamy je i wdrażamy dodatkowe kontrole, aby powstrzymać wszelkie potencjalnie oszukańcze zachowania” – powiedział Joe Lopez, zastępca komisarza ds. analityki. Audyt i nadzór w ubezpieczeniach społecznych.
„Środowisko stale się rozwija, a my dostosowujemy nasze modele w razie potrzeby” – dodał.
Administracja Ubezpieczeń Społecznych wysyła powiadomienia do beneficjentów, prosząc ich o skontaktowanie się z agencją, jeśli nie wyrazili oni zgody na niedawną zmianę danych dotyczących ich przelewów bezpośrednich, co skutkuje udaremnieniem i utratą wielomilionowych świadczeń, twierdzą urzędnicy OIG. Istnieje również możliwość zablokowania zmian w rachunkach.
Osoba taka jak Marge nie mogła samodzielnie rozwiązać problemu. Było to wystarczająco trudne dla pani Birnbaum, konsultantki ds. marketingu i jej brata mieszkającego niedaleko matki na przedmieściach Minneapolis, którzy wspólnie pracowali nad odzyskaniem świadczeń i zabezpieczeniem konta Marge.
Pani Birnbaum, która zgłosiła przestępstwo Biuru Generalnego Inspektora i FBI oraz powiadomiła przedstawicieli stanu i władz federalnych, spędziła kiedyś dwie i pół godziny w oczekiwaniu na kontakt z Administracją Ubezpieczeń Społecznych, zanim skontaktowała się z regionalnym pracownikiem socjalnym. Przedstawicielka zauważyła, że informacje o wpłacie bezpośredniej jej matki zostały zmienione na początku grudnia, na miesiąc przed zniknięciem świadczeń.
Brat pani Birnbaum odwiedził lokalne biuro Ubezpieczeń Społecznych ich matki i został „Marge”.Przedstawiciel beneficjenta„, pozwalając mu zająć się jej sprawami (ZUS nie przyjmuje pełnomocnictw).” Musieli znaleźć sposób na dokonanie sprostowania bez zapraszania Marge do biura, co według pani Birnbaum byłoby „onieśmielającym zadaniem”.
Marge otrzymała brakujące środki 1 marca, około półtora miesiąca po wykryciu problemu.
„Dla niej zakończyło się to szczęśliwie, ale dla wielu, którzy nie mają na co dzień lobbujących zwolenników, wygrywają cyberprzestępcy” – stwierdziła Birnbaum.
Jak chronić się przed oszustwami w ZUS
Rozważ zamknięcie swoich kont. budowa Moje konto w ZUSale potem dodaj Blok usług elektronicznych, funkcja uniemożliwiająca komukolwiek, łącznie z Tobą, przeglądanie i zmianę Twoich danych osobowych w Internecie. Będziesz musiał skontaktować się z lokalnym biurem, aby go usunąć.
Inna funkcja, Zapobieganie oszustwom przy depozytach bezpośrednich, uniemożliwia komukolwiek zarejestrowanie się w celu dokonania wpłaty bezpośredniej lub zmianę adresu lub informacji o wpłacie bezpośredniej za pośrednictwem konta internetowego lub instytucji finansowej. Aby wprowadzić zmiany lub usunąć zakaz, należy skontaktować się z lokalnym biurem.
Nie ufaj, też sprawdź. Jeśli na Twoim telefonie znajduje się identyfikator rozmówcy „Administracja Ubezpieczeń Społecznych”, nie ufaj temu – może to być sfałszowany numer i po prostu agencja Połączenia W ograniczonych przypadkach beneficjenci oddzwaniają do agencji na główną linię 1-800-772-1213 lub dzwonią do lokalnej placówki, korzystając z jej numeru Lokalizator biur.
raport podejrzany Wydziwianie I oszustwo Do Strona internetowa Urzędu Generalnego Inspektora Lub zadzwoń pod numer 1-800-269-0271.
Komunikacja Federalna Komisja Handlu, jeśli podejrzewasz, że ktoś mógł również wykorzystać Twoje dane osobowe podczas Jego strona internetowa Lub zadzwoń pod numer 1-877-IDTHHEFT (1-877-438-4338).
recenzja Administracja opieki społecznej Strona z zasobami O tym, jak rozpoznać oszustwa.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych