23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak kreatywność helikoptera walczy z nadejściem zakurzonej zimy na Marsie

Jak kreatywność helikoptera walczy z nadejściem zakurzonej zimy na Marsie

Po raz pierwszy zespół Ingenuity na Ziemi stracił kontakt z Ingenuity SOL 427 i 428, Lub dni Marsa, które odpowiadają 3 i 4 maja. Inżynierowie małego helikoptera spędzili tydzień na badaniu przyczyny awarii łączności.

Zespół odkrył, że utrata połączenia nastąpiła, ponieważ Ingenuity doświadczył niewystarczającego naładowania baterii, gdy zapadła noc. To obniżone napięcie zresetowało zegar misji, powodując brak synchronizacji systemu helikoptera z jego towarzyszem, łazikiem Perseverance. Podczas gdy kreatywność powróciła do niezawodnego przesyłania wiadomości na Ziemię przez łazik, zespół przewiduje, że ten problem może się powtórzyć.

To dlatego, że na Marsie jest wczesna zima. Zima na Czerwonej Planecie trwa do września lub października. Podczas marsjańskiej zimy kurz unosi się do atmosfery i blokuje światło niezbędne do ładowania paneli słonecznych Ingenuity.

Do tej pory Ingenuity osiągnął taktowanie 4,2 mil (6,8 km) podczas 28 różnych lotów.

Śmigłowiec utrzymał się w dobrej kondycji i wznowił operacje, aczkolwiek nieco zmodyfikowany, i zespół pozostaje optymistą, że Ingenuity wkrótce wystartuje w 29. lot. Ale nie ma wątpliwości, że kreatywność w straconym czasie.

Teddy Zanitos, dyrektor kreatywny w NASA Jet Propulsion Laboratory w Pasadenie w Kalifornii, napisał w Modernizacja.

„Obecnie pracujemy poza naszymi pierwotnymi granicami projektowymi. Historycznie Mars był ogromnym wyzwaniem dla statków kosmicznych (w szczególności statków kosmicznych zasilanych energią słoneczną). Każdy dzień na Marsie może być kolejną innowacją”.

Nadchodzi marsjańska zima

Gdy na Marsie nadejdzie zima, Ingenuity zobaczy więcej pyłu w powietrzu i niższe temperatury — oba te czynniki mogą siać spustoszenie w zdolności helikoptera do utrzymania mocy, ciepła i działania.

W rezultacie Ingenuity nie będzie w stanie utrzymać baterii i urządzeń elektronicznych w zaprogramowanej temperaturze minus 13 stopni Fahrenheita (minus 25 stopni Celsjusza) za pomocą grzejników.

Zamiast tego sterowiec napotka w nocy temperatury minus 112 stopni Fahrenheita (minus 80 stopni Celsjusza), co może stanowić zagrożenie dla wszelkich elementów elektronicznych. Do tej pory są one stabilne i nie uległy uszkodzeniu podczas zimnych nocy.

READ  Deszcz meteorów Tau Herculids wyświetla „przyzwoity” ekran

Każdego ranka, gdy helikopter nagrzewał się i ładował, awaria zasilania z poprzedniej nocy nieprawidłowo ustawiała zegar misji.

Wytrwałość powinna być teraz bardziej kreatywna podczas komunikowania się z kreatywnością. Zasadniczo łazik powinien pozwolić samolotowi „uśpić” i obudzić się o niewłaściwej porze z powodu problemu z zegarem. Korzystając z pokładowej stacji bazowej helikoptera, Perseverance może codziennie rozmawiać z Ingenuity i przeprogramować zegar misji helikoptera na dany dzień.

Zespół Ingenuity nie jest w stanie przewidzieć, jak elementy elektroniczne jednostki podstawowej Ingenuity będą działać przez całą zimę, ale uważa się, że „elektronika zasysająca zimno spowodowała koniec misji kosmicznych Opportunity i Spirit Mars” – napisał Tzanetos w aktualizacji.

Obecnie Ingenuity osiąga zachód słońca na Marsie ze stanem naładowania akumulatora w 68%. Inżynierowie JPL oszacowali, że helikopter potrzebuje co najmniej 70%, aby nagrzewnice, zegar i podstawowa elektronika działały przez całą noc.

„Oczekuje się, że nasz deficyt na poziomie 2% wzrośnie do 7% po osiągnięciu przesilenia zimowego (Sol 500 w lipcu), w którym to momencie warunki zaczną się poprawiać” – napisał Tzanitos.

Przygotuj się na przyszłość

Pobieranie danych z Ingenuity, w tym dzienników lotów i kolorowych obrazów z poprzednich ośmiu lotów, stało się najwyższym priorytetem. Następnie zespół misji ustali, czy śmigłowiec jest gotowy do kolejnego lotu i poprosi go o wykonanie szybkiego obrotu wirników.

Łazik Perseverance ogląda zaćmienie Marsa '  skazany na zagładę & # 39 ;  Ziemniak & # 39;  Księżyc

Gdyby Pomysłowość była w stanie odbyć krótką podróż na południowy zachód, mały helikopter byłby dobrze ustawiony do komunikacji z Wagonem Wytrwałości podczas badania i zbierania próbek ze starożytnej delty rzeki.

Zespół oprogramowania lotniczego pracuje również nad ulepszeniem zaawansowanych funkcji nawigacyjnych Ingenuity, aby pomóc mu latać nad deltą rzeki i nadal służyć jako łazik z powietrza.

„Zespoły Perseverance i Ingenuity Operations wykonały wyjątkową pracę, przywracając zaufane połączenia z Ingenuity” – napisał Zanitos.