22 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Indonezja uruchamia swój pierwszy szybki pociąg WHOOSH dzięki finansowaniu z chińskiej inicjatywy na rzecz infrastruktury Pasa i Drogi

Indonezja uruchamia swój pierwszy szybki pociąg WHOOSH dzięki finansowaniu z chińskiej inicjatywy na rzecz infrastruktury Pasa i Drogi

Yasuyoshi Chiba/AFP/Getty Images

Pierwszy wagon szybkiego pociągu Dżakarta-Bandung pojawia się na peronie podczas tygodniowej fazy prób publicznych na stacji Halim w Dżakarcie 17 września 2023 r.



CNN

W niedzielę Indonezja uruchomi pierwszy w Azji Południowo-Wschodniej szybki pociąg, linię kolei dużych prędkości, która połączy dwa największe miasta w kraju.

Część Chin Pas i Droga Projekt o wartości 7,3 miliarda dolarów, inicjatywa infrastrukturalna finansowana w dużej mierze przez chińskie przedsiębiorstwa państwowe, został otwarty dla publiczności w niedzielę.

Pociąg będzie kursował między stolicą Dżakartą a Bandung w zachodniej Jawie, drugim co do wielkości mieście Indonezji i głównym ośrodkiem sztuki i kultury.

Linia kolei dużych prędkości o długości 86 mil (138 km), oficjalnie znana jako WHOOSH – co w języku indonezyjskim oznacza „oszczędność czasu, optymalne działanie, niezawodny system” – jest zasilana energią elektryczną bez bezpośredniej emisji dwutlenku węgla i porusza się z prędkością około 217 km mil na godzinę – skrócenie czasu podróży między Dżakartą a Bandung z trzech godzin do niecałej godziny.

Nadzorowany przez wspólne przedsięwzięcie rządowe PT Kereta Cepat Indonesia China (PT KCIC), obsługuje połączenia wahadłowe między dworcem kolejowym Halim we wschodniej Dżakarcie a dworcem kolejowym Badalarang w zachodnim Bandung i ma dobre połączenie ze stacjami transportu publicznego.

Urzędnicy dodali, że pociągi, które zostały zmodyfikowane tak, aby odpowiadały tropikalnemu klimatowi Indonezji, są wyposażone w system bezpieczeństwa, który może reagować na trzęsienia ziemi, powodzie i inne sytuacje awaryjne.

Prowadzone są rozmowy w sprawie przedłużenia linii dużych prędkości do Surabaya – głównego portu i stolicy prowincji Jawa Wschodnia – powiedziała dyrektor PT KCIC Doyana Salama Riyadi chińskim mediom państwowym podczas ceremonii, która odbyła się na początku września.

Doyana powiedział, że planowane są także przystanki w innych dużych miastach, takich jak Semarang i Yogyakarta, brama do Borobudur – największej świątyni buddyjskiej na świecie.

Yasuyoshi Chiba/AFP/Getty Images

Pasażerowie siedzą na stacji Halim w Dżakarcie.

Z informacji przekazanych przez PT KCIC wynika, że ​​kolej dysponuje ośmioma wagonami – wszystkie wyposażone w punkty ładowania Wi-Fi i USB – i może pomieścić 601 pasażerów.

Będą trzy kategorie miejsc – pierwsza, druga i VIP.

Indonezja, czwarty co do wielkości kraj na świecie i największa gospodarka Azji Południowo-Wschodniej, aktywnie i otwarcie stara się przyciągnąć inwestycje z Chin, swojego największego partnera handlowego i inwestycyjnego.

Podczas lipcowego spotkania na wysokim szczeblu pomiędzy przywódcami Indonezji i Chin Joko Widodo i Xi Jinpingiem ujawniono szereg projektów, w tym plany budowy w regionie wartej wiele miliardów dolarów chińskiej fabryki szkła. Wyspa Rembang W indonezyjskim archipelagu Riau w ramach nowego „eko-miasta”, co wywołało tygodnie… Ostre protesty Rdzenni mieszkańcy wysp sprzeciwiali się wyburzaniu swoich wiosek.

Akbar Nugroho Jumay/AFP

Ustępujący prezydent Indonezji Joko Widodo podróżuje koleją dużych prędkości podczas jazdy próbnej w Dżakarcie.

Widodo i premier Chin Li Qiang byli fotografowani przez cały wrzesień podczas jazd próbnych nową koleją dużych prędkości.

Umowa na pociąg została po raz pierwszy podpisana w 2015 r. w ramach chińskiej inicjatywy Pasa i Szlaku, a budowa rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku.

Początkowo oczekiwano, że zostanie ukończony w 2019 r., ale napotkał liczne opóźnienia operacyjne w wyniku pandemii Covid-19, a także nabycia gruntów i inflacji kosztów.

Dyrektor PT KCIC Doyana pochwalił linię szybkiej kolei Dżakarta–Bandung jako „wybitny przykład dwustronnej współpracy między Indonezją a Chinami”. Dodał, że projekt nie tylko poprawi infrastrukturę Indonezji, ale „będzie promować rozwój indonezyjskiej kolei i przemysłu wytwórczego”.