30 czerwca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Habeck twierdzi, że unijne cła na chińskie samochody nie są „karą” – DW – 23.06.2024

Habeck twierdzi, że unijne cła na chińskie samochody nie są „karą” – DW – 23.06.2024

the Unia Europejska Nie ukarany Chiny Nałożenie ceł na produkty chińskie Samochód elektryczny (pojazdy elektryczne), Niemcy – powiedział w sobotę w Pekinie minister gospodarki Robert Habeck.

Jego komentarze pojawiają się w następstwie planów UE nałożenia ceł Definicje Jeśli chodzi o import chińskich samochodów elektrycznych, aby stawić czoła nadwyżce mocy produkcyjnych w sektorze motoryzacyjnym, która według Brukseli jest spowodowana przez chińskich producentów samochodów wyrzucających tanie samochody na rynki europejskie.

UE celuje w chińskie samochody elektryczne wyższymi cłami

Ta przeglądarka nie obsługuje komponentu wideo.

Co powiedział Robert Habeck?

wystąpić podczas Wizyta w ChinachHabeck, który jest także wicekanclerzem, wezwał Pekin do zapoznania się z wynikami badania Komisja Europejskaorgan wykonawczy Unii Europejskiej, poważnie.

„Ważne jest, aby zrozumieć, że nie są to definicje karne” – powiedział Habeck.

Dodał, że Komisja spędziła dziewięć miesięcy na badaniu, czy chińscy producenci samochodów nieuczciwie skorzystali z znacznych dotacji rządowych.

Habeck powiedział, że wszelkich ceł nałożonych po przeglądzie UE nie należy postrzegać jako „kary”, ale raczej jako rekompensatę za korzyści, jakie chińscy producenci samochodów uzyskują dzięki wsparciu rządowemu.

Habeck powiedział chińskim urzędnikom, że dla Brukseli ważne jest, aby starała się utrzymać równe warunki działania dla UE Przemysł samochodowy w Europie.

„Należy osiągnąć wspólne i równe standardy dostępu do rynku” – stwierdził Habeck.

Obawia się, że Chiny wyprzedzą niemiecki kraj samochodowy

Ta przeglądarka nie obsługuje komponentu wideo.

Później Habeck udał się do Szanghaju, gdzie ponownie wypowiadał się na temat ceł: „Zaproponowałem dziś moim chińskim partnerom, aby drzwi były otwarte do dyskusji i mam nadzieję, że to przesłanie zostanie wysłuchane”.

Chiny ostrzegały przed negatywną reakcją na stanowisko Rosji

Habeck powtórzył wcześniej swoje ostrzeżenie, że Chiny poniosą konsekwencje gospodarcze za wsparcie Rosji podczas II wojny światowej Wojna na UkrainieW nawiązaniu do tego, jak kraje Unii Europejskiej zmniejszają swoją zależność od chińskiego importu.

READ  Biden nie nosił munduru Mao, by spotkać się z Xi

„Postąpilibyśmy inaczej, a na pewno nie tak poważnie, analizując, skąd jesteśmy uzależnieni od surowców i towarów technicznych, gdyby nie było tej wojny lub wsparcia Chin dla Rosji w tej wojnie” – podkreślił Habeck.

Stwierdził, że trwający od dwóch i pół roku konflikt ma bezpośredni wpływ na interesy bezpieczeństwa Niemiec i Europy.

Habeck przemawiał na sesji plenarnej Dialogu na temat Klimatu i Transformacji w Pekinie.

O co Unia Europejska oskarżyła Chiny?

W październiku Komisja Europejska oświadczyła, że ​​przeprowadzi dochodzenie antysubsydyjne dotyczące chińskich pojazdów elektrycznych importowanych do Europy.

Przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen ostrzegła, że ​​„rynek światowy jest pełen tanich samochodów elektrycznych”.

Stwierdzono, że cena pojazdów „pozostała sztucznie zaniżona” ze względu na „ogromne dotacje rządowe” z Pekinu.

W zeszłym tygodniu Bruksela ogłosiła plany nałożenia ceł na import, które będą się różnić w zależności od chińskiego producenta samochodów, w zależności od przestrzegania przez niego unijnych zasad handlowych.

Opłata tymczasowa w wysokości do 38% ma zacząć obowiązywać 4 lipca.

Dochodzenie UE ma potrwać do listopada, kiedy to ostateczne opłaty będą mogły zostać nałożone na okres do pięciu lat.

Habeck poinformował swoich chińskich odpowiedników, że do tego czasu jest czas na dialog między obiema siłami.

„To otwiera etap, w którym możliwe są negocjacje, dyskusje są ważne, a dialog konieczny” – stwierdził Habeck.

W okresie szybkiego wzrostu gospodarczego Chiny były wielokrotnie oskarżane o nieuczciwe praktyki handlowe, w tym zalewanie światowego rynku tanimi towarami – od butów po panele fotowoltaiczne – oraz łamanie praw własności intelektualnej zachodnich marek.

Tymczasem Waszyngton nałożył… 100% taryf dotyczące chińskich samochodów elektrycznych, co skutecznie wykluczyło je z rynku amerykańskiego.

Jak zareagował Pekin?

Przed wizytą Habecka Chiny ostrzegły, że eskalacja tarć z Unią Europejską w sprawie samochodów elektrycznych może doprowadzić do wojny handlowej.

READ  Blinken zatrzymał się w Japonii, aby oddać hołd Shinzo Abe po zamachu

W sobotę Zheng Shanji, szef Chińskiej Narodowej Komisji Rozwoju i Reform, zaprzeczył oskarżeniom o nieuczciwe subsydia i powiedział na tym samym przesłuchaniu, że Pekin zrobi „wszystko, aby chronić chińskie firmy”.

Rozwój przemysłu samochodowego „jest wynikiem konkurencji, a nie dotacji, nie mówiąc już o nieuczciwej konkurencji” – stwierdził Cheng.

Dodał, że proponowane cła mogą zaszkodzić obu stronom i wyraził nadzieję, że Niemcy wykażą się przywództwem w Unii Europejskiej i „postąpią właściwie”.

Później w sobotę urzędnicy niemieccy i chińscy potwierdzili, że wkrótce rozpoczną się rozmowy między Pekinem a Brukselą, których celem będzie próba uniknięcia ceł.

Habeck wyraził zaskoczenie, gdy dowiedział się o tym posunięciu komisarz UE Valdis Dombrowski, który zgodził się na rozpoczęcie rozmów podczas rozmowy z chińskim ministrem handlu Wangiem Wentao.

Premier Chin ignoruje Habaeka podczas swojej wizyty w Pekinie

Ta przeglądarka nie obsługuje komponentu wideo.

Habeck: Chiny wspierają istotne cele związane z klimatem

Habeck udał się w niedzielę do miasta Hangzhou w południowych Chinach, gdzie powiedział urzędnikom, że globalne cele klimatyczne nie zostaną osiągnięte bez wsparcia Chin i że Pekin musi znaleźć bezpieczną alternatywę dla węgla.

Odnosząc się do tego, jak chińscy urzędnicy powiedzieli, że zwiększają wydobycie węgla ze względów bezpieczeństwa, wicekanclerz powiedział:

„Nie trzeba ich uczyć, że emisje dwutlenku węgla są szkodliwe dla klimatu. Oni to rozumieją”.

Dodał jednak, że alternatywa powinna pozwolić im osiągnąć ten sam poziom bezpieczeństwa przy mniejszej liczbie elektrowni węglowych.

mm/RM (dpa, Reuters)