26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Google zmienia swoje wyniki wyszukiwania, aby pozbyć się spamu SEO

Google zmienia swoje wyniki wyszukiwania, aby pozbyć się spamu SEO

Wśród skarg na niską jakość wyników wyszukiwania, to samo dotyczy Google Poprawianie Jego algorytmy lepiej radzą sobie z eliminowaniem spamu i automatycznych treści. Firma twierdzi, że aktualizacje ocen, które pojawią się w maju, „zapobiegną wyszukiwaniu treści o niższej jakości”. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Google twierdzi, że jego silnik będzie lepiej eliminował istniejące, zautomatyzowane (czytaj: generowane przez sztuczną inteligencję) treści, które są trudne do wykrycia.

Google twierdzi, że wykorzystuje wiedzę zdobytą na podstawie algorytmu z 2022 r Regulować „Aby zredukować bezużyteczną i nieoryginalną zawartość” i zastosować ją do nowej aktualizacji. Firma twierdzi, że zmiany spowodują większy ruch w „przydatnych witrynach o wysokiej jakości”. W połączeniu z aktualizacjami sprzed dwóch lat Google szacuje, że nowa wersja zmniejszy ilość spamu i nieautentycznych wyników wyszukiwania o 40 procent.

„Ta aktualizacja obejmuje ulepszenie niektórych naszych podstawowych systemów klasyfikacji, aby pomóc nam lepiej zrozumieć, czy strony internetowe są nieprzydatne, nie zapewniają użytkownikom dobrego komfortu lub sprawiają wrażenie, jakby zostały stworzone dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi” – napisała Elizabeth Tucker, dyrektor ds. produktów w Google kierownictwo. „Może to obejmować witryny utworzone głównie w celu dopasowania do bardzo konkretnych zapytań”.

Wydaje się, że Google koncentruje się na spamie SEO generowanym przez sztuczną inteligencję, obserwując powszechne niewłaściwe wykorzystanie treści. Firma twierdzi, że wzmacnia swoje podejście do rosnącego problemu witryn generujących automatyczne artykuły zawierające spam (oprócz skupiania się na starym spamie generowanym przez ludzi).

„Dzisiejsze metody tworzenia skalowanych treści stają się coraz bardziej wyrafinowane i nie zawsze jest jasne, czy treść jest tworzona wyłącznie w drodze automatyzacji, czy nie” – powiedział Tucker. Google twierdzi, że zmiany „pozwolą nam podejmować działania w przypadku większej liczby typów treści o niewielkiej wartości lub żadnej wartości, tworzonych na dużą skalę, takich jak strony udające odpowiedzi na popularne wyszukiwania, ale nie dostarczające przydatnych treści”.

Farmy treści generowane przez sztuczną inteligencję i bombastyczna zawartość do gry w systemie stanowią coraz większy problem, dlatego zmiany Google – jeśli będą tak skuteczne, jak obiecano – będą mile widziane. Chociaż witryny wysyłające wyłącznie spam mogą być łatwiejsze do wykrycia, interesujące będzie sprawdzenie, czy scenariusze, w których renomowane sklepy eksperymentują ze spamem generowanym przez sztuczną inteligencję (CNET I Ilustrowane sporty Są to najnowsze przykłady).

Kolejna zmiana algorytmu będzie dotyczyła praktyk stosowanych przez renomowane witryny udostępniające treści niskiej jakości pochodzące od osób trzecich, których celem jest manipulowanie dobrym imieniem witryny. Google podaje przykład witryny edukacyjnej, w której znajduje się zewnętrzna recenzja chwilówki. „Teraz uznamy za spam treści stron trzecich o niskiej wartości, które powstają głównie w celach rankingowych i bez ścisłego monitorowania przez właściciela witryny, za spam” – napisał Tucker.

Wreszcie aktualizacje Google rzekomo będą skuteczniej usuwać wygasłe domeny zakupione przez kogoś innego i konwertować je na kliknięcia. Wyszukiwarka zacznie traktować te witryny jako spam.

Nie zobaczysz ulepszeń od razu, ponieważ Google daje właścicielom witryn dwumiesięczne powiadomienie o konieczności odpowiedniego dostosowania. Zmiany w wyszukiwarce zaczną obowiązywać 5 maja.