22 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Globalna sprzedaż McDonald’s spadła po raz pierwszy od ponad trzech lat Żywność

Konsumenci o niskich dochodach jedzą w domu i szukają innych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy, mówi dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski.

McDonald’s Corp. odnotował pierwszy spadek światowej sprzedaży od ponad trzech lat, ponieważ konsumenci zmęczeni inflacją szukają tańszych opcji i mniej jedzą.

Gigant fast foodów McDonald’s powiedział w poniedziałek, że jego globalna sprzedaż spadła o 1% od kwietnia do czerwca, co stanowi pierwszy spadek od czwartego kwartału 2020 r., kiedy pandemia Covid-19 i ograniczenia rządowe zamknęły firmy i zatrzymały miliony ludzi w domu.

Punkty sprzedaży na tak zwanych rynkach licencjonowanych w ramach rozwoju międzynarodowego, prowadzonych przez licencjobiorców, odnotowały ostrzejszy spadek, a sprzedaż spadła o 1,3 procent w związku z słabymi nastrojami konsumentów w Chinach i prowincjach Bliskiego Wschodu, wynikającymi z postrzeganego wsparcia sieci fast foodów dla Izraela.

Dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempinski, powiedział, że konsumenci stają się „bardziej świadomi” w zakresie swoich wydatków po tym, jak wcześniej korzystali z usług konsumentów, którzy „przeszli” do sieci fast foodów z droższych restauracji.

„Widzimy spadek handlu, ale widzimy, że strata dla konsumentów o niskich dochodach jest większa niż korzyść wynikająca ze spadku handlu” – powiedział Kempinski podczas telekonferencji z inwestorami.

„Widzimy, jak konsumenci o niskich dochodach w wielu przypadkach wycofują się z rynku, jedzą w domu i szukają innych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy”.

Chociaż klienci nadal postrzegają McDonald’s jako sieć fast foodów o najlepszej wartości, jej „luka w przywództwie wartościowym” w stosunku do konkurentów zmniejszyła się, stwierdził Kempinski.

„Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu w szybkim tempie” – powiedział.

Kierownictwo stwierdziło, że wprowadzona w czerwcu oferta posiłków za 5 dolarów osiągnęła sprzedaż powyżej oczekiwań i że promocja zostanie przedłużona w większości sklepów w USA po sierpniu.

„Jesteśmy zdeterminowani, aby ponownie pobudzić wzrost udziałów na wszystkich naszych kluczowych rynkach, niezależnie od warunków rynkowych. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale to się stanie” – powiedział Kempczinski.

Pomimo słabych wyników, w poniedziałek rano akcje McDonald’s wzrosły o 4,5 procent, ponieważ inwestorzy wydawali się przekonani o planach sieci fast foodów mających na celu zachowanie bogactwa.