Nastroje konsumentów wzrosły w sierpniu bardziej niż oczekiwano, pomimo utrzymującej się słabej oceny rynku pracy przez konsumentów.
the Ostatni odczyt wskaźnika Indeks PMI dla sektora energetycznego w USA osiągnął poziom 103,3 pkt, wyższy od 101,9 pkt odnotowanych w lipcu i wyższy od 100,7 pkt oczekiwanych przez ekonomistów ankietowanych przez Bloomberg.
„Zaufanie konsumentów ogólnie wzrosło w sierpniu, ale pozostało w wąskim przedziale, który utrzymywał się przez ostatnie dwa lata” – stwierdziła Dana M. Peterson, główna ekonomistka w Conference Board. „W sierpniu konsumenci nadal wyrażali mieszane nastroje”. byli bardziej optymistyczni, jeśli chodzi o warunki biznesowe, zarówno obecne, jak i przyszłe, ale byli też bardziej zaniepokojeni rynkiem pracy.
„Oceny konsumentów na temat obecnej sytuacji w zakresie zatrudnienia, choć nadal pozytywne, w dalszym ciągu się osłabiają, a oceny przyszłego rynku pracy stały się bardziej pesymistyczne. Prawdopodobnie odzwierciedla to niedawny wzrost bezrobocia. Konsumenci byli również mniej optymistyczni co do przyszłych dochodów, – dodał Peterson.
Raport pojawia się w momencie, gdy najnowsze dane gospodarcze wykazały spadek na rynku pracy. W lipcu stopa bezrobocia osiągnęła 4,3%, najwyższy poziom od prawie trzech lat, a amerykański rynek pracy dodał 114 000 miejsc pracy, co stanowi drugi najniższy miesięczny wynik od 2020 r.
W sierpniowym raporcie zaufania konsumentów 32,8% konsumentów stwierdziło, że miejsc pracy jest „dużo”, co oznacza spadek w porównaniu z 33,4% w lipcu. Tymczasem 16,4% konsumentów stwierdziło, że „trudno jest znaleźć pracę”, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 16,3%.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych