Giełdy w USA we wtorek rozpoczęły wzrosty, gdy Wall Street przetrawiła chłodniejsze od oczekiwań dane o inflacji i czekała na aktualizację cen konsumenckich. Indeks Standard & Poor’s 500 wzrósł o około 0,7%, podczas gdy indeks Nasdaq Composite Index (IXIC), w którym dominują spółki technologiczne, wzrósł o około 1%. Indeks Dow Jones Industrial Average (DJI) wzrósł o około 0,4%.
Ceny producentów w USA, które zwykle wskazują kierunek cen konsumpcyjnych, wzrosły w lipcu zaledwie o 0,1% w ujęciu miesięcznym, czyli poniżej oczekiwań ekonomistów. W ujęciu rocznym wskaźnik cen producentów wzrósł o 2,2%, co jest mniej więcej zgodne z celem inflacyjnym Rezerwy Federalnej wynoszącym 2%.
Publikacja Indeksu Cen Producentów jest przystawką do środowego odczytu cen towarów i usług konsumenckich. Lipcowy odczyt sprzedaży detalicznej, wiodący wskaźnik stanu zdrowia konsumentów w USA, zostanie opublikowany w czwartek.
Po ponad tygodniu zmienności Wall Street ma za sobą niezwykle nudny dzień. W poniedziałek indeksy S&P 500 i Nasdaq w dalszym ciągu powoli wracały do wysokich poziomów odnotowanych przez oba indeksy przed trzydniową falą wyprzedaży, która zniweczyła dużą część zysków osiągniętych od początku roku.
Najważniejszą nazwą we wtorkowym kalendarzu wyników była Home Depot (HD). Akcje spółki zajmującej się remontami domów spadły po tym, jak obniżyła ona prognozę sprzedaży porównywalnych sklepów w pozostałej części roku.
Na innych poszczególnych rynkach akcji akcje Starbucks (SBUX) wzrosły o ponad 15% po szokującej informacji o zastąpieniu dyrektora generalnego przez prezesa Chipotle Briana Nicola. Akcje Chipotle (CMG) spadły o około 10%.
Tymczasem Nvidia (NVDA) zyskała na początku notowań ponad 3%, po poniedziałkowym wzroście o 4%, a analitycy z Bank of America nazwali ją „najlepszą akcją naprawczą”.
On żyje4 aktualizacje
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych