Pracownik Walmart ładuje zrobotyzowane narzędzie magazynowe do pustego koszyka, aby wypełnić zamówienie online w małym centrum realizacji zamówień Walmart w Salem w stanie Massachusetts 8 stycznia 2020 r.
Bostoński Glob | Bostoński Glob | Obrazy Getty
Kiedy gospodarka zwalnia, klasyczną reakcją firm konsumenckich jest zmniejszanie liczby pracowników: powolne zatrudnianie, być może zwolnienia, ograniczanie marketingu, a nawet spowolnienie tempa inwestycji w technologię, opóźnianie projektów do czasu ponownego ożywienia biznesu.
Ale nie to w ogóle robi w tym roku borykający się z problemami sektor detaliczny w Ameryce.
z Indeks S&P Retail Spadek o 30% w tym roku, większość branży zwiększa inwestycje w wydatki kapitałowe w postaci dwucyfrowej, w tym liderów branży Walmart A Amazon.com. Wśród wyższej klasy walczą tylko ubrania różnica i serie majsterkowania Louie znacznie zmniejszony. W sklepie elektronicznym najlepsza ofertaZysk w pierwszej połowie zmniejszył się o ponad połowę — ale inwestycje wzrosły o 37 procent.
„Z pewnością istnieje niepokój i świadomość kosztów, ale trwa ustalanie priorytetów” – powiedział Thomas O’Connor, wiceprezes ds. badań konsumenckich w zakresie łańcucha dostaw i handlu detalicznego w firmie doradczej Gartner. „Lekcja została wyciągnięta ze skutków kryzysu finansowego” – powiedział O’Connor.
Ta lekcja? Inwestycje dokonane przez dużych liderów wydatków, takich jak Walmart, Amazon i Domowy magazyn Prawdopodobnie odbierze klientów słabszym konkurentom w przyszłym roku, kiedy Oczekuje się, że uznaniowe przepływy pieniężne konsumentów odbudują się od suszy w 2022 r. i ożywienia zakupów po zmniejszeniu wydatków na towary na początku tego roku.
Po spowolnieniu gospodarczym w latach 2007-2009 60 firm sklasyfikowanych jako „firmy efektywnego wzrostu”, które zainwestowały w czasie kryzysu, odnotowało podwojenie zysków w latach 2009-2015, podczas gdy zyski innych firm niewiele się zmieniły, jak wynika z raportu z 2019 r. dotyczącego 1200 i Firmy europejskie.
Firmy traktują te dane poważnie, ponieważ niedawne badanie Gartnera wśród dyrektorów finansowych w różnych branżach pokazuje, że inwestycje w technologię i rozwój siły roboczej są ostatnimi wydatkami, które firmy planują obniżyć, ponieważ gospodarka walczy, aby niedawna inflacja spowodowała nową recesję. Dane Gartnera pokazują, że budżety na fuzje, plany zrównoważenia środowiskowego, a nawet innowacje produktowe spadają.
Obecnie niektórzy detaliści poprawiają sposób funkcjonowania łańcuchów dostaw między sklepami a ich dostawcami. Na tym skupiamy się na przykład w Home Depot. Inne, takie jak Walmart, usprawniają operacje w sklepach, dzięki czemu półki są szybciej uzupełniane i zmniejsza się strata sprzedaży.
Michael Mandel, ekonomista z Institute for Progressive Policy, powiedział, że tendencja do zwiększania inwestycji narasta od dekady, ale jest stymulowana przez pandemię Covid.
„Jeszcze przed pandemią detaliści przestawiali się z inwestycji w struktury na aktywne inwestycje w sprzęt, technologię i oprogramowanie” – powiedział Mandel. „[Between 2010 and 2020]W sektorze detalicznym inwestycje w oprogramowanie wzrosły o 123% w porównaniu do 16% wzrostu w produkcji.
W Walmart pieniądze płyną na takie inicjatywy, jak VizPick, system rzeczywistości rozszerzonej połączony z telefonami komórkowymi dla pracowników, który umożliwia pracownikom szybsze uzupełnianie zapasów na półkach. Firma zwiększyła wydatki kapitałowe o 50% do 7,5 miliarda dolarów w pierwszej połowie roku podatkowego, który kończy się w styczniu. Oczekuje się, że tegoroczny budżet wydatków kapitałowych wzrośnie o 26 procent do 16,5 miliarda dolarów, powiedział Arun Sundaram, analityk z CFRA Research.
„Oczywiste jest, że pandemia zmieniła całe środowisko handlu detalicznego” – powiedział Sundaram, zmuszając Walmart i inne firmy do większej wydajności w swoich biurach oraz do większego wykorzystania kanałów online i opcji odbioru w sklepie. „Sprawiłeś, że Walmart i wszyscy inni detaliści ulepszyli swoje łańcuchy dostaw. Widzisz większą automatyzację, mniej ręcznego kompletowania. [in warehouses] I więcej robotów”.
zeszły tydzień, Ogłoszono Amazon Najnowszym nabytkiem robotów magazynowych jest belgijska firma Cloostermans, która dostarcza technologię ułatwiającą przenoszenie i układanie paneli i ciężkich towarów, a także łączenie produktów w celu dostawy.
O’Connor powiedział, że dążenie Home Depot do reorganizacji łańcucha dostaw trwa od kilku lat. Wysiłki związane z łańcuchem dostaw faktycznie szkodzą obecnie zyskom, zgodnie z ujawnieniami finansowymi firmy, ale ma kluczowe znaczenie zarówno dla wydajności operacyjnej, jak i dla kluczowego celu strategicznego — tworzenia głębszych relacji z profesjonalnymi kontrahentami, którzy wydają znacznie więcej niż ich pracodawcy. Kto był chlebem i masłem Home Depot.
„Aby służyć naszym profesjonalistom, tak naprawdę chodzi o usunięcie tarcia z wieloma ulepszonymi ofertami produktów i możliwościami” – powiedział wiceprezes wykonawczy Hector Padilla analitykom w rozmowie z Home Depot w drugim kwartale. „Te nowe zasoby łańcucha dostaw pozwalają nam to zrobić na innym poziomie”.
Przyszły sklep z zabytkowymi szyldami detalicznymi
Niektórzy detaliści na dużą skalę koncentrują się bardziej na aktualizacji starej marki sklepu. w proszek antymonowyPunktem kulminacyjnym tegorocznego budżetu inwestycyjnego jest rozszerzenie współpracy firmy z Sephorą, która w tym roku dodaje sklepy typu convenience w 400 sklepach Kohl. Landon Luxemburg, ekspert ds. handlu detalicznego w firmie konsultingowej Third Bridge, powiedział, że partnerstwo pomaga detalistom średniej wielkości dodać element sprytu do jego niepewnego wizerunku, co przyczyniło się do jego stosunkowo słabego wzrostu sprzedaży w pierwszej połowie roku. Inwestycje z pierwszej połowy wzrosły w tym roku w Kohl’s ponad dwukrotnie.
Dyrektor Finansowy Jill Timm powiedziała, że prawie 220 milionów dolarów wzrostu wydatków Kohla było związane z inwestowaniem w zapasy kosmetyków, aby wesprzeć 400 sklepów Sephora, które zostały otwarte w 2022 roku. „Będziemy to kontynuować” – powiedziała analitykom w najnowszym raporcie firmy w połowie sierpnia. W przyszłym roku… czekamy na współpracę z Sephorą nad tym rozwiązaniem dla wszystkich naszych sklepów.”
Target wyda w tym roku 5 miliardów dolarów na dodanie 30 sklepów i modernizację kolejnych 200, zwiększając liczbę odnowionych sklepów od 2017 r. do ponad połowy sieci. Rozszerza również swoje partnerstwo w dziedzinie piękna, które zostało po raz pierwszy ujawnione w 2020 roku, z Ulta Beautydodając 200 sklepów Ulta w drodze do 800.
Największym wydającym wszechczasów jest Amazon.com, który w 2021 r. wygenerował ponad 60 miliardów dolarów nakładów inwestycyjnych. Podczas gdy podane przez Amazon dane dotyczące wydatków kapitałowych obejmują dział przetwarzania w chmurze, w pierwszej połowie roku wydał prawie 31 miliardów dolarów na nieruchomości i sprzęt. rok — wzrost w stosunku do rekordu z 2021 r. — choć inwestycja spowodowała, że wolne przepływy pieniężne firmy były ujemne.
To wystarczy, aby Amazon nieco nacisnął hamulce, a dyrektor finansowy Brian Olsavsky powiedział inwestorom, że Amazon przenosi więcej swoich inwestycji do działu przetwarzania w chmurze. Szacuje się, że w tym roku około 40% wydatków będzie wspierać pojemność magazynową i transportową, w porównaniu z 55% łącznie w zeszłym roku. Planuje również wydać mniej na sklepy na całym świecie – „aby lepiej dostosować się do popytu klientów”, powiedział Olsavcci analitykom po swoich ostatnich zarobkach – co już jest znacznie mniejszą pozycją w budżecie w ujęciu procentowym.
W firmie Gap – która odnotowała, że jej akcje spadły w tym roku o prawie 50% – kadra kierownicza broniła cięć wydatków kapitałowych, mówiąc, że musi bronić zysków w tym roku i mieć nadzieję na poprawę w 2023 roku.
„Wierzymy również, że istnieje możliwość bardziej znaczącego spowolnienia tempa naszych inwestycji w technologie i platformy cyfrowe, aby poprawić nasz zysk operacyjny”, powiedziała analitykom Katrina O’Connell, dyrektor finansowy, po swoich ostatnich dochodach.
Lowe odszedł od pytania analityka o cięcia wydatków, mówiąc, że może nadal odbierać udział w rynku mniejszym konkurentom. Lowe’s osiąga lepsze wyniki na giełdzie niż Home Depot w ciągu ostatniego roku i od początku roku, chociaż oba odnotowały znaczne spadki w 2022 roku.
„Remont domu to rynek o wartości 900 miliardów dolarów”, powiedział dyrektor generalny Lowe, Marvin Ellison, nie odnosząc się do Home Depot. „Myślę, że łatwo jest po prostu skupić się na największych graczach i na tej podstawie określić ilościowo ogólny zysk rynkowy, ale to jest naprawdę rozdrobniony rynek”.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych