„Klienci proszeni są o dawanie napiwków w przypadku bardziej tradycyjnych spotkań serwisowych [and] A także usługi oparte na aplikacjach, aplikacje do wspólnych przejazdów i dostaw. „Stwarza to wrażenie, że napiwki są wszędzie i wydaje się, że tak jest” – powiedział Tim Self, adiunkt ds. gościnności na Uniwersytecie Stanowym Austin Peay w Clarksville w stanie Tennessee.
Według NerdWallet w rzeczywistości presja na dawanie napiwków wzrosła w ciągu ostatniego roku Raport budżetu konsumenckiego Stwierdzono również – uczucie znane obecnie jako „poczucie winy”.
Zwłaszcza jeśli chodzi o żądania płatności ze wstępnie ustawionymi opcjami, które mogą wynosić od 15% do 35% na transakcję, „w pewnym sensie przytłacza Cię poczucie winy” – stwierdził Self.
„Jednakże nie masz obowiązku dawania napiwków” – dodał Self. „Ostatecznie wybór należy do konsumenta i myślę, że więcej osób będzie czuło się swobodnie, mówiąc „nie”. Uważam, że w tym przypadku słoiczek na końcówki ma największy sens”.
GGI/Jimmy Grill | Zdjęcia Tetry | Obrazy Getty’ego
Według Alexa Skegosa, dyrektora generalnego i założyciela True Life Wealth Management w Tampie na Florydzie konsumenci są uciskani na każdym kroku przez inflację, deflację i inflację, a wielu ma dość.
Często konsumenci czują się zobowiązani do dania napiwku, powiedział. „Opiera się na podstawowym poczuciu winy”.
Skijus radzi kupującym, niezależnie od ich dochodów, aby rozważyli dawanie napiwków, gdy chcą wyrazić wdzięczność, ale nie w każdym punkcie sprzedaży, nawet jeśli zostaną o to poproszeni. Ostatecznie to właśnie skłoni właścicieli firm do zmniejszenia sugerowanych kwot napiwków lub całkowitego wyeliminowania ich roszczeń, powiedział.
„Ludzie boją się ostracyzmu” – dodał, ale „nie poddawaj się”.
Niektórzy już trzymają się broni. Według najnowszych doniesień Toast Raport o trendach w restauracjachW czwartym kwartale 2023 r. w restauracjach oferujących pełen zakres usług i lokalach szybkiej obsługi spadła liczba napiwków w porównaniu do pięciu lat wcześniej.
Dając napiwek kartą kredytową lub płatnością cyfrową, goście restauracji z pełną obsługą zostawiali średnio 19,4%, w porównaniu z 19,5% w 2018 r., a napiwki w restauracjach szybkiej obsługi spadły do 16% z 16,6%.
Ale może to też zależeć od dnia. Przeciętnie goście najbardziej skąpią napiwki w niedzielę, a liczba napiwków stale rośnie w miarę upływu tygodnia. Toast stwierdził, że szczyt przesunięcia występuje w czwartki, a następnie ponownie spada w piątki i soboty.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych