W szeroko zakrojonej ugodzie ogłoszonej w poniedziałek Federalna Komisja Handlu Epic Games ukarane grzywną Jeszcze 520 milionów dolarów Twórca Fortnite został oskarżony o różne niesmaczne praktyki biznesowe. Skarga dotyczy szeregu kwestii związanych z domniemanym wykorzystywaniem dzieci Całkowity aby nakłonić użytkowników do dokonania niezamierzonych zakupów, ale istnieje nadrzędny motyw: oszukańczy projekt.
Firma Epic zgodziła się wprowadzić szereg zmian w swoich interfejsach w ramach ugody, takich jak zwiększenie trudności w procesie zakupu, aby uniknąć przypadkowych płatności, nowy system natychmiastowego anulowania zakupu oraz wyłączenie czatów głosowych dla nieletnich.
powiedziała Lina Khan, przewodnicząca FTC w stwierdzenie. „Ochrona społeczeństwa, zwłaszcza dzieci, przed inwazją na prywatność w Internecie i ciemnymi wzorami jest najwyższym priorytetem komisji, a te działania egzekucyjne pokazują firmom, że FTC rozprawia się z tymi nielegalnymi praktykami”.
Po latach debat organy regulacyjne koncentrują się na manipulacyjnych możliwościach interfejsów cyfrowych, a rząd wydaje się być gotowy do działania przeciwko nim.
FTC od lat pracuje nad oszukańczymi praktykami projektowymi, ale jest to największy ruch egzekucyjny, jaki kiedykolwiek widzieliśmy. powiedział John Davison, dyrektor ds. sporów sądowych i starszy doradca w Electronic Information Privacy Center, lepiej znanym jako EPIC (bez związku z Epic Games).
G/O Media może otrzymywać prowizję
Ustawodawcy mają świeże spojrzenie na wady Projekt cyfrowy. one Wraz z rosnącą dbałością o układ i kompozycję w sieci. Aktualizacja zeszłorocznej ustawy California Consumer Privacy Act Ciemne wzory są zabronione, termin odnoszący się do oszukańczego projektu. Kalifornia Przeszedł Kod projektowy dostosowany do wieku we wrześniuco jest wymagane Firmy priorytetowo traktują bezpieczeństwo i ochronę dzieciBędąc w projektowaniu usług online. Podobne prawo w Wielkiej Brytanii o tej samej nazwie weszło w życie w zeszłym roku – netting a 30 milionów dolarów kary dla TikToka– A stan Nowy Jork rozważa umieszczanie bardziej agresywnych dzieci własny rachunek. Stany Zjednoczone iOrganizacje żywnościowe również przejmują płaszcz: RFTC zorganizowała warsztaty Dark Patterns w 2021 roku.
„Zdecydowanie nastąpiła zmiana w kierunku przepisów dotyczących projektowania” — powiedział Justin Brockman, dyrektor ds. polityki technologicznej w Consumer Reports i były dyrektor ds. badań technologicznych w FTC. „Uznaje się, że wybory dotyczące struktury platformy mieszczą się w zakresie tego, do czego mogą dążyć organy regulacyjne, i bardziej zwraca się uwagę na proszenie firm o rozważenie innych wartości w projektowaniu produktów”.. „ (Ujawnienie: ten reporter pracował wcześniej w dziale prasowym Consumer Reports, niezależnie od skrzydła rzecznictwa, w którym pracuje Brookman..)
Organizacja projektowa jest złożona. Możesz wpływać na zachowanie użytkowników, zmieniając kolor jednego przycisku na niebieski, a drugiego na czerwony, ale nikt nie chce, aby rząd dyktował kolory na stronach internetowych. Jednak w sprawy Jak na przykład Fortnite’aproblemy są trochę bardziej oczywiste.
FTC stwierdziło, że „nielogiczna, niespójna i myląca konfiguracja przycisków” Epic oszukała graczy z setek milionów dolarów niechcianych zakupów. Gracze mogą kupować rzeczy przez pomyłkę, próbując wybudzić grę z trybu uśpienia lub klikając przycisk natychmiastowego zakupu znajdujący się obok elementu podglądu. Gdy ponad milion użytkowników skarżyło się na problem, firma Epic rzekomo ich zignorowała. „Korzystając z wewnętrznych testów, Epic celowo wstrzymał funkcje anulowania i zwrotu pieniędzy, aby utrudnić ich znalezienie” – powiedział FTC. Firma Epic zamroziła konta użytkowników, jeśli próbowali zakwestionować opłaty w swoich firmach obsługujących karty kredytowe.
„Ta ugoda obudzi firmy, które przyjrzą się dokładnie temu, co FTC postrzega jako projekt manipulacyjny, aby upewnić się, że nie popełniają tych samych praktyk” – powiedział Davison z EPIC.
Być może najbardziej zaskakująca rzecz Część ugody dotyczy funkcji czatu głosowego Fornite. Czaty były domyślnie włączone, nawet dla dzieci, narażając je na molestowanie, a nawet napaść na tle seksualnym. Według Federalnej Komisji Handlu narusza to przepisy dotyczące nieuczciwych praktyk biznesowych. Tym, co wyróżnia ten argument, jest jednak to, że traktuje czaty głosowe jako z natury niebezpieczne, a zatem podlegają kontroli regulacyjnej.
„Mówienie, że domyślne włączanie czatu głosowego jest samo w sobie szkodliwe, jest zupełnie nową zasadą FTC. Nie mogę sobie przypomnieć żadnych podobnych przypadków, w których powiedzieliby, że ten rodzaj wyboru projektu jest z natury szkodliwy” – powiedział Brockman.
To rozumowanie może mieć szersze implikacje, biorąc pod uwagę inne funkcje technologiczne i usługi, które mogą wiązać się z ryzykiem wewnętrznym. Pomyśl na przykład o krytyce, że algorytm TikTok uzależnia lub Instagram spinki do mankietów Na myśli samobójcze i zaburzenia odżywiania wśród nastoletnich dziewcząt.
„Fortnite jest w pewnym sensie platformą mediów społecznościowych, do tego stopnia, że ma funkcje czatu, a FTC twierdzi, że firmy mają większy obowiązek zaprojektowania swoich systemów w celu zwolnienia od szkód” – powiedział Brockman.
Według Davisona transformacja Fortnite jest wentylator, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę ciemne wzorce w kontekście kwestii związanych z prywatnością. „Ewoluuje zrozumienie i akceptacja, że projekt platformy i strony internetowej jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do wydobywczego nadzoru komercyjnego” – powiedział Davison. „Jest to coś, czym należy się zająć w ramach szerszego nacisku na ochronę danych”.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni