NOWY JORK (Reuters) – Firma przewozowa Estes Express złożyła ofertę o wartości 1,3 miliarda dolarów na zakup centrów towarowych upadłego Yellow Corp, poinformowali prawnicy w czwartek na rozprawie przed sądem upadłościowym w USA.
Adwokat Yellow, Allison Smith, powiedział, że oferta Estesa została otrzymana, podczas gdy Yellow negocjował kilka ofert finansowania upadłości.
Estes zaproponował złożenie pożyczki w ramach swojej oferty, ale Yellow zamiast tego zdecydował się pójść naprzód z pożyczką w wysokości 142,5 miliona dolarów udzieloną przez fundusz hedgingowy Citadel i MFN Partners, który jest największym akcjonariuszem Yellow, Smith powiedział amerykańskiemu sędziemu upadłościowemu Craigowi Goldblattowi na przesłuchaniu w Wilmington w stanie Delaware.
Nowa pożyczka przewiduje 180-dniowy okres dla Yellow na uzyskanie wyższych ofert na nieruchomości i sprzedaż floty samochodów ciężarowych. Smith powiedział, że oferta Estesa na stacje ładowania Yellow jest bliska pokrycia wszystkich długów Yellow przed bankructwem, w tym ponad 700 milionów dolarów należnych Skarbowi USA z tytułu pożyczki na pomoc w związku z pandemią w 2020 roku.
Citadel wkroczyła na scenę w ostatnich dniach, wykupując prawie 500 milionów dolarów długu sprzed bankructwa, który Yellow był winien Apollo Global Management.
Apollo początkowo zaoferował sfinansowanie bankructwa Yellow pożyczką w wysokości 142,5 miliona dolarów, ale zamiast tego wycofał się po tym, jak Yellow otrzymał konkurencyjne oferty z niższymi opłatami i stopami procentowymi.
Nowe finansowanie od Citadel i MFN pozwoli Yellow zaoszczędzić od 27 do 40 milionów dolarów na opłatach w porównaniu z pożyczką Apollo, powiedział Smith, i da Yellow dwa razy więcej czasu na sprzedaż swoich aktywów.
Smith powiedział, że Yellow przedstawi nową pożyczkę sędziemu Goldblattowi do zatwierdzenia po sfinalizowaniu szczegółów.
Yellow złożył wniosek o upadłość 6 sierpnia, mając tylko 39 milionów dolarów w gotówce, co według firmy nie wystarczyło do rozpoczęcia trwającej miesiące sprzedaży, która doprowadziła do bankructwa 12 000 ciężarówek, nieruchomości i innych aktywów.
Żółty obwinił swój upadek o spór pracowniczy z Międzynarodowym Związkiem Bractwa Muzułmańskiego. Związek, który obejmuje około 22 000 żółtych pracowników, powiedział, że firma z Nashville w stanie Tennessee „źle zarządzała” swoją drogą do bankructwa.
Reportaż Dietricha Knautha; Montaż autorstwa Chrisa Reese, Cynthii Osterman, Alexii Garamfalfi i Jonathana Otisa
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych