22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Firma GM Cruise zwalnia 900 pracowników, czyli 24% swojej siły roboczej: przeczytaj notatkę

Firma GM Cruise zwalnia 900 pracowników, czyli 24% swojej siły roboczej: przeczytaj notatkę

General Motors W czwartek Cruise ogłosił wewnętrznie, że zwolni 900 pracowników, czyli 24% siły roboczej, potwierdziła firma CNBC.

Zwolnienia, które przede wszystkim dotknęły działalność biznesową i powiązane funkcje firmy, to najnowsze zamieszanie, przed którym stanął startup zajmujący się robotyką, i miały miejsce dzień po zwolnieniu przez Cruz dziewięciu „kluczowych liderów” za reakcję firmy na incydent z 2 października, w którym wleczono pieszego 20 Osobiście. Ślady wykonane przez autonomiczny samochód Cruise’a po uderzeniu przez inny samochód.

Przed czwartkowymi cięciami, które również nastąpiły po serii zwolnień w Cruz w zeszłym miesiącu, firma zatrudniała 3800 pracowników. Dotknięci pracownicy otrzymają wypłaty do 12 lutego plus co najmniej osiem dodatkowych tygodni wynagrodzenia oraz odprawa oparta na usługach.

„Podzieliliśmy się trudną wiadomością, że zmniejszamy liczbę pracowników, głównie w operacjach biznesowych i powiązanych funkcjach korporacyjnych” – powiedział rzecznik Cruise w oświadczeniu. „Zmiany te odzwierciedlają naszą decyzję o skupieniu się na bardziej przemyślanych planach marketingowych, których gwiazdą będzie bezpieczeństwo .” „Wspieramy dotknięte krążowniki wysokimi pakietami wynagrodzeń i świadczeń i jesteśmy wdzięczni odchodzącym pracownikom, którzy odegrali ważną rolę w budowaniu Cruise i wspieraniu naszej misji”.

Przedstawiciel Cruise powiedział również CNBC, że celem firmy jest obecnie praca nad usługą L4 w pełni bezzałogową, a także ponowne uruchomienie usług transportu pasażerskiego w jednym mieście.

GM dodał: „GM wspiera trudne decyzje dotyczące zatrudnienia podejmowane przez Cruise’a, ponieważ odzwierciedlają one jego zamierzoną ścieżkę rozwoju, zapewniając bezpieczeństwo jako gwiazdę polarną. Pokładamy zaufanie w zespole i jesteśmy zobowiązani wspierać Cruise’a w jego zapewnieniu firmie długoterminowego sukcesu dzięki nacisk na zaufanie, odpowiedzialność i przejrzystość.”

Liczne obawy i incydenty związane z bezpieczeństwem nękają firmę Cruise, której większościowym właścicielem jest General Motors, od czasu uzyskania w sierpniu zeszłego roku zgody na świadczenie całodobowych usług robotxi w San Francisco.

Od październikowego wypadku flota robotxi Cruise’a została uziemiona w oczekiwaniu na wyniki niezależnego dochodzenia w sprawie bezpieczeństwa; Jej przywództwo zostało zniszczone. Produkcja nowej robotyki wstrzymana; Wezwano setki pojazdów; Władze lokalne i federalne wszczęły między innymi własne dochodzenia.

W październiku Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych zawiesił zezwolenia na wdrażanie i testowanie pojazdów autonomicznych Cruise, wydając oświadczenie, w którym napisano: „W przypadku nadmiernego ryzyka dla bezpieczeństwa publicznego DMV może natychmiast zawiesić lub cofnąć zezwolenia”.

Decyzja Cruise’a o zawieszeniu wszystkich podróży publicznych w zeszłym miesiącu została podjęta po posiedzeniu zarządu w siedzibie firmy, po którym ogłosiła również reorganizację i większy nadzór ze strony GM, niezależnego „eksperta ds. bezpieczeństwa”, który będzie oceniał i rozszerzał działania firmy w zakresie bezpieczeństwa. Technologia i systemy bezpieczeństwa Cruise’a zostały zbadane przez Exponent, firmę konsultingową inżynieryjną zatrudnioną przez Cruise’a do analizy wypadku, który miał miejsce 2 października. Według Cruza dochodzenie w sprawie Exponenta jest w toku.

READ  Kobieta z Florydy pozwała, twierdząc, że jej przygotowanie Velveta Shells i Cup of Cheese zajmuje więcej czasu niż jej „czas czuwania”

Krążowniki:

Wiedzieliśmy, że ten dzień nadejdzie, ale to nie czyni go mniej trudnym – szczególnie dla tych, których praca została dotknięta.

Obecnie przeprowadzamy redukcje personelu, które dotkną 24% naszych pełnoetatowych krążowników, i to nie z ich winy. Usprawniamy i koncentrujemy nasze wysiłki, aby na początku zapewnić wyjątkową obsługę w jednym mieście, a przed ekspansją skupiamy się na platformie Bolt. W rezultacie zmniejszamy zatrudnienie w operacjach i innych obszarach. Oddziaływania te w dużej mierze nie wchodzą w zakres inżynierii, chociaż dotyczą również niektórych stanowisk technicznych. Jak wiecie, wczoraj podjęliśmy działania mające na celu rozstanie się z kilkoma członkami SLT.

Craig i ja wierzymy, że jest to konieczny krok i że nasz zespół kierowniczy i zarząd są w pełni zgodne co do tego, jak planujemy nasze potrzeby kadrowe w USA, uwzględniając przyszłe priorytety, przygotowując Cruise’a na dłuższą metę. Zakończyliśmy także dodatkowe przydziały dla pracowników tymczasowych wspierających naszą działalność bez kierowcy w miarę udoskonalania naszych planów na przyszłość.

W ciągu kilku chwil otrzymasz e-mail z informacją, czy redukcja personelu dotyczy Ciebie. Jeśli problem Cię dotyczy, w kolejnym e-mailu otrzymasz szczegółowe informacje na temat dalszych działań.

Pamiętaj, że naszym najważniejszym priorytetem jest sprawiedliwe traktowanie odlotów. Poniżej opiszę więcej, jak to robimy.

Chcę także wyjaśnić, dlaczego dokonujemy tych cięć i co to oznacza dla Cruise’a.

Cruz dzisiaj kontra Cruz w przyszłości
Jak wspomniano, naszym celem jest skupienie naszej pracy na usłudze L4 w pełni pozbawionej kierowcy, która spełnia nowy standard wydajności pojazdów autonomicznych, nadanie priorytetu platformie Bolt, ponowne uruchomienie usług transportu publicznego w jednym mieście oraz wzmocnienie naszych standardów i procesów bezpieczeństwa, zanim zaczniemy skalować. . Przestaliśmy pracować nad Origin MY24, ale nie zaniedbujemy pracy nad przyszłymi programami. To bardzo różni się od naszych poprzednich planów ekspansji na kilkanaście nowych miast w 2024 roku.

READ  Niska stopa finansowania Bitcoina to „sygnał powitalny”, ale Bitcoin potrzebuje czegoś więcej

W wyniku naszej decyzji o spowolnieniu komercjalizacji przeprowadzamy restrukturyzację, aby skoncentrować się na zapewnianiu ulepszeń w zakresie wydajności naszej technologii i pojazdów, które zbudują zaufanie do naszych pojazdów autonomicznych.

Wielu z Was odczuje to, ponieważ nie prowadzimy działań marketingowych tak szybko i dlatego nie potrzebujemy wsparcia w konkretnych miastach lub obiektach. W innych przypadkach zrestrukturyzowaliśmy zespoły w oparciu o pracę, którą traktujemy priorytetowo. Żadnej z tych decyzji nie podjęliśmy lekko, choć wiem, że nie jest to zbyt duże pocieszenie, jeśli i na Was wpływają działania, które dzisiaj podejmujemy.

Jak pomagamy odchodzącym pracownikom
Wiemy, że nie ma „dobrego” sposobu na zwalnianie pracowników, ale sprawiedliwe traktowanie ludzi odchodzących z firmy było podstawową zasadą przyświecającą naszemu podejściu, a naszym najwyższym priorytetem było określenie, w jaki sposób możemy zapewnić solidny pakiet odpraw, jednocześnie traktując odchodzących cruiserzy z szacunkiem. Krótko mówiąc, oferujemy odlatującym krążownikom wynagrodzenie co najmniej do 8 kwietnia 2024 r. (około 16 tygodni), a także stałe subsydiowane świadczenia zdrowotne, uprawnienia do RSU, premię za 5 stycznia oraz dodatkowe wsparcie imigracyjne dla osób posiadających wizy pracownicze. Szczegóły rozdziału obejmują:

  • Odszkodowanie: Odchodzący pracownicy pozostaną na liście płac do 12 lutego i będą uprawnieni do dodatkowych 8 tygodni wynagrodzenia, przy czym dodatkowe 2 tygodnie wynagrodzenia będą oferowane pracownikom każdego roku w Cruise przez 3 lata.
  • Premia: Wszyscy pracownicy, których to dotyczy, otrzymają premie za 2023 r. (docelowa kwalifikująca się płatność) 5 stycznia 2024 r.
  • Medyczne, stomatologiczne, okulistyczne: Do końca maja zaoferujemy statkom wycieczkowym i osobom na ich utrzymaniu, które obecnie korzystają ze świadczeń rejsowych, możliwość otrzymania do końca maja świadczeń medycznych, stomatologicznych i związanych ze zdrowiem psychicznym/EAP dotowanych przez rejs.
  • Portfolio franczyzowe: Damy krążownikom dwa miesiące na dostęp do najważniejszych dla nich korzyści w ramach naszego portfolio franczyzowego.
  • 401(k): Damy Cruisers dwa miesiące na dalsze wpłacanie składek na ich plan 401(k), w tym na pokrycie kosztów zatrudnienia przez pracodawcę.
  • Kwalifikowalność RSU: Wszyscy krążowniki, łącznie z tymi dotkniętymi i pozostałymi, otrzymają kurtki RSU 15 stycznia. Dodatkowo zapewnimy płynność dla wszystkich akcji 15 stycznia w pierwszym kwartale w oparciu o zaktualizowaną rzetelną ocenę rynku 409A, którą przeprowadzimy w pierwszym kwartale. Obowiązek podatkowy z tytułu tych akcji nabytych 15 stycznia nie zostanie poniesiony, dopóki nie zapewnimy Państwu płynności na te akcje.
  • Wsparcie kariery: Odchodzący pracownicy otrzymają roczną subskrypcję LinkedIn Premium, a my utworzymy wspólny katalog absolwentów, aby umożliwić potencjalnym pracodawcom kontakt z pracownikami, których to dotyczy. Firma Cruise Talent Acquisition przeprowadzi także warsztaty dotyczące tworzenia CV, nawiązywania kontaktów i przygotowywania do rozmów kwalifikacyjnych dla krążowników wyjeżdżających w nowym roku.
  • Wsparcie imigracyjne: Oferujemy stały czas pracy na liście płac do 24 marca zamiast płatności ryczałtowej, aby zapewnić posiadaczom wizy dodatkowy czas na pomoc w przejściu i zarządzaniu swoim statusem imigracyjnym. W tym czasie nadal będzie można korzystać z portfela korzyści, składek na podstawie ustawy 401(k) i dopasowywania. Oferujemy również dedykowane wsparcie, które pomaga krążownikom w zależności od ich potrzeb.
READ  Kontrakty terminowe Dow: wzrost na rynku nadal spada; Szanghaj oczy Tesli ponownie się otworzyły, Twitter aprobował „pigułki toksyczne” kontra piżmo

Naszym przesłaniem dla innych pracodawców na rynku jest to, że każdy odchodzący cruiser jest utalentowanym, zmotywowanym i nastawionym na misję członkiem zespołu, który wniesie wkład i osiągnie wspaniałe rzeczy gdzie indziej. Opuszczają nas nie ze swojej winy. Inne firmy byłyby szczęśliwe, mając takich specjalistów w swoich zespołach, ponieważ byliśmy zaszczyceni, że mogliśmy ich tu gościć podczas ich pobytu w Cruise.

Co wtedy
Jak wspomniano wcześniej, w ciągu kilku chwil otrzymasz e-mail z informacją, czy redukcja personelu Cię dotyczy, a jeśli tak, otrzymasz szczegółowe informacje na temat dalszych wydarzeń. Bardzo mi przykro, że musieliśmy to zrobić e-mailem, bo wolałbym porozmawiać z każdym z Was. Niestety, biorąc pod uwagę skalę tej zmiany, takie podejście pozwala nam jednocześnie dotrzeć do tych, których ona dotyka. Wiemy, że chcesz pożegnać się ze swoimi współpracownikami, więc będziesz mieć dostęp do poczty e-mail Cruise i Zoom przez następne dwie godziny (do 10:00 czasu polskiego).

To jeden z najcięższych dni, jakie do tej pory przeżyliśmy, ponieważ wielu utalentowanych ludzi odchodzi. Jestem wdzięczny, że mamy okazję współpracować i wiem, że przemawiam w imieniu wielu krążowników, którzy zwrócą się do zmarłych o pomoc, korzystając z naszych profesjonalnych sieci kontaktów i referencji. W imieniu SLT, Zarządu Cruise Board i GM jestem naprawdę wdzięczny wszystkim, którzy odegrali rolę w budowie Cruise’a i którzy włożyli tak wiele wysiłku w obietnicę uczynienia naszych dróg bezpieczniejszymi, a nasz świat lepszym.