Ukryte kampanie wpływu zostały przeprowadzone przez Rosję i przez lata były wielokrotnie atakowane przez platformy mediów społecznościowych. Ta kampania jest rzadkim przypadkiem, w którym sponsorowana przez Stany Zjednoczone kampania skierowana do odbiorców zagranicznych narusza zasady korporacyjne.
Konta są usuwane w czasie, gdy giganci mediów społecznościowych próbowali stłumić kampanie dezinformacyjne dotyczące wojny na Ukrainie. Jednak wiele z tych prac koncentrowało się na zwalczaniu wysiłków władz rosyjskich na rzecz promowania propagandy na temat wojny, w tym fałszywych twierdzeń o ukraińskiej agresji wojskowej w regionie lub obwiniania krajów zachodnich za udział w wojnie.
Margarita Franklin, rzeczniczka Meta, firmy macierzystej Facebooka, potwierdziła w oświadczeniu, że firma niedawno usunęła sieć kont pochodzących ze Stanów Zjednoczonych za naruszenie zasad platform dotyczących skoordynowanego, nieautentycznego zachowania. Franklin powiedział, że po raz pierwszy firma usunęła zagraniczną sieć wpływów skoncentrowaną na wzmocnieniu pozycji Stanów Zjednoczonych.
Twitter odmówił komentarza.
Generał brygady. Generał Patrick S. Ryder, sekretarz prasowy Pentagonu, powiedział w oświadczeniu, że Departament Obrony „rozważy i oceni wszelkie informacje dostarczone przez Facebooka”.
Konta zawierały artykuły z mediów finansowanych przez rząd USA, takich jak Głos Ameryki i Radio Wolna Europa, a także łączyły się ze stronami internetowymi sponsorowanymi przez armię amerykańską, krytykującymi inwazję Kremla na Ukrainę. Kampanie wzmocniły narrację, że Rosja była odpowiedzialna za śmierć niewinnych cywilów i inne okrucieństwa tylko po to, by mogła realizować swoje „imperialistyczne ambicje” – czytamy w raporcie.
Kampania często naśladuje strategie stosowane przez inne kraje, takie jak Rosja, starając się wpłynąć na publiczny odbiór wydarzeń na świecie. Według raportu, kampania stworzyła na przykład fałszywe postacie z cyfrowo generowanymi obrazami, podszywając się pod niezależne media i próbowała rozpocząć kampanie hashtagowe.
Firma zajmująca się analizą mediów społecznościowych Graphika i Stanford Internet Observatory Stanford University, które opracowały raport, zauważyły, że tajne kampanie nie zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem lub atrakcją online.
Co ważne, naukowcy zauważyli, że „dane pokazują również ograniczenia stosowania nienatywnych taktyk do generowania interakcji i budowania wpływu w Internecie”. „Zdecydowana większość recenzowanych przez nas postów i tweetów otrzymała nie więcej niż kilka polubień lub retweetów”.
W następstwie wojny pojawiły się aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram i YouTube zabronione lub uduszone Rosyjskie media państwowe ograniczyły reklamę i wzmocniły weryfikację faktów podczas wojny. Według Washington Post ruch na kanałach medialnych wspieranych przez rosyjski rząd wzrósł w mediach społecznościowych we wczesnych dniach inwazji, a następnie gwałtownie spadł, gdy firmy zaczęły się załamywać. Analityka.
Od tego czasu ukraińscy urzędnicy oznaczyli tysiące tweetów, filmów na YouTube i innych postów w mediach społecznościowych jako rosyjską propagandę lub antyukraińską mowę nienawiści, ale według niedawnego raportu wiele firm nie nadąża za nimi. Raport.
Pomogła Elaine Nakashima.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Sąd Najwyższy Brazylii grozi zawieszeniem działalności Spółki X w związku z najnowszymi wydarzeniami w ramach toczącego się sporu
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy