Z raportu wynika, że Elon Musk zwrócił się przeciwko prezydentowi Bidenowi, ponieważ poczuł się zlekceważony, gdy naczelny wódz pochwalił swojego rywala, Teslę, za zelektryzowanie „całego przemysłu motoryzacyjnego”.
Biden pochwalił dyrektor generalną GM Mary Barrę za wiodące wysiłki w zakresie innowacji w zakresie pojazdów elektrycznych w listopadzie 2021 r., mimo że według Tesli około dwie trzecie pojazdów elektrycznych jest na drogach Poczta Waszyngtońska.
„Zelektryzowałem cały przemysł samochodowy. Mówię poważnie. Prowadziłem i to ma znaczenie” – powiedział Biden o Barrze, nazywając Detroit wiodącym na świecie miastem pod względem pojazdów elektrycznych.
Z raportu wynika, że komentarze Bidena wywołały gniew wśród wyższych urzędników Tesli, zwłaszcza Muska, głównie dlatego, że Tesla dostarczyła w Stanach Zjednoczonych ponad 115 000 pojazdów elektrycznych w porównaniu z 26 000, jakie wówczas General Motors zapewniał.
Jednak napięcie wśród Muska – który w przeszłości publicznie oświadczył, że głosował na Bidena w wyborach w 2020 r. – zaczęło narastać, gdy administracja zaczęła realizować plany promowania pojazdów elektrycznych w Ameryce.
Urzędnicy Tesli kilkakrotnie kontaktowali się z Białym Domem po wyborze Bidena, aby omówić plany dotyczące przyszłości pojazdów elektrycznych w Ameryce, mając nadzieję na połączenie obu tych planów.
Mimo że w chwili objęcia urzędu przez Bidena około dwie trzecie pojazdów elektrycznych Tesli jeździło po drogach całych Stanów Zjednoczonych, Musk i jego zespół byli stale ignorowani.
Naczelny dowódca zaczął promować nową ustawę infrastrukturalną, która sprawi, że do 2030 roku pojazdy elektryczne i inne pojazdy o zerowej emisji będą stanowić połowę nowych samochodów osobowych i ciężarowych sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych.
Na początku swojej administracji Biden zaczął organizować kilka wydarzeń związanych z pojazdami elektrycznymi.
Musk zaczął czuć się wykluczony z planów w sierpniu 2021 r., kiedy prezydent był gospodarzem wydarzenia z udziałem trzech głównych firm motoryzacyjnych: General Motors, Ford Motor Company i Stellantis, spółki-matki Chryslera.
Z wydarzenia wykluczono Muska i Teslę.
Według doniesień Tesla i Musk nie zostali zaproszeni na listę gości tych wydarzeń, ponieważ Tesla jest jedynym dużym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, który nie ma pracowników fabryk należących do związków zawodowych.
Przedstawiciele Bidena nie chcieli rozgniewać związku zawodowego United Auto Workers, który wywierał presję na Biały Dom, aby trzymał się z daleka od Muska, powiedziały „The Washington Post” osoby zaznajomione ze sprawą.
Jak podała gazeta w Waszyngtonie, Musk i jego przedstawiciele nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych