24 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Elon Musk rzuca swój ciężar na Teslę i to nadchodzi jak burząca kula

Elon Musk rzuca swój ciężar na Teslę i to nadchodzi jak burząca kula

Dostajemy coraz więcej informacji na temat trwających zwolnień w Tesli. Wielu pracowników opisuje tę sytuację jako Elon Musk, który „przerzucał się ciężarem”, aby ustabilizować się po nieobecności przez większą część ubiegłego roku.

Ale on wchodzi jak poważna kula burząca.

Podają źródła zaznajomione ze sprawą Elektryczny Musk nie był obecny w Tesli tak często, jak w zeszłym roku i od czasu przejęcia Tesli na Twitterze.

To się zmieniło w ciągu ostatnich kilku tygodni.

Musk jest teraz obecny w całej Tesli, a przynajmniej jego obecność jest odczuwalna wszędzie w Tesli.

Zaczęło się od pierwszej fali zwolnień dwa tygodnie temu. Musk ogłosił, że Tesla zwolni około 10% swojej siły roboczej i wykorzystał swoją zwykłą wymówkę, aby zbyt szybko zwiększyć zatrudnienie, co doprowadziło do nieefektywnego zatrudniania na duplikaty stanowisk.

Kiedy jednak pewnego dnia po raz pierwszy usłyszeliśmy o tych planach, usłyszeliśmy, że zwolnienia mogą dotyczyć nawet 20% siły roboczej.

Co ciekawe, zwolnienia nadal trwają.

W tym tygodniu Tesla rozpoczęła kolejną falę zwolnień, obejmującą całą organizację zajmującą się ładowaniem.

Teraz, Elektryczny Dowiedziałem się, że Musk zniszczył także zespół produkujący materiały katodowe Tesli w Teksasie.

Zaczęło się od Anthony’ego Thurstona, starszego dyrektora ds. materiałów katodowych i produkcji Tesli, na początku tego miesiąca, ale… Elektryczny Dowiedziałem się, że Musk opuścił już większość zespołu.

Źródła zaznajomione ze sprawą opisują obecnie trudną sytuację w Tesli. Niepewność, zamieszanie i frustracja to główne emocje krążące wokół biur.

Kilka źródeł potwierdziło, że wokół Tesli krążą pogłoski, że następne w kolejce będą działy inżynierii pojazdów i projektowania.

Podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników Tesli w zeszłym tygodniu Musk skomentował nieco więcej zwolnień. Tym razem stwierdził, że chodzi o „reorganizację” firmy:

Po drodze dokonaliśmy pewnych poprawek. Nadszedł jednak czas, aby dostosować firmę do kolejnego etapu rozwoju i naprawdę należy to zmienić.

Analitycy i fani Tesli próbują zrozumieć logikę niektórych z tych posunięć, a zwolnienie niemal całej organizacji ładującej, w skład której wchodzi około 500 osób, było dla większości trudne do zrozumienia.

Musk powiedział, że Tesla nadal planuje rozwój sieci Superchargerów, ale skupiając się na istniejących stacjach:

Informowaliśmy, że Tesla wycofała się już z umów najmu nowych stacji ładowania.

Źródła podają, że Tesla będzie miała problemy z dalszym rozwojem sieci bez organizacji Rebeki Tinucci, byłej szefowej ładowarek Tesli.

W przeszłości Tesla ponownie zatrudniała zwolnione osoby, gdy zdała sobie sprawę, że bez nich nie będzie w stanie wykonać swojej pracy.

Rodzi to pytania o logikę niektórych zwolnień i ich skuteczność.

Źródła zaznajomione z tą sprawą uważają, że niektóre zwolnienia nie mają nic wspólnego z nieefektywnym zatrudnianiem lub restrukturyzacją, ale raczej z tym, że Musk skupia się na Tesli.

Podają dwa źródła Elektryczny Tinucci opierała się presji Muska, aby zwolnić większą część swojego zespołu, więc dyrektor generalny zdecydował się dla przykładu zwolnić cały zespół.

W niedzielę Musk napisał w e-mailu do kadry kierowniczej:

„Mamy nadzieję, że te środki jasno pokazują, że musimy dość agresywnie podejść do kwestii zatrudnienia i cięć kosztów. Chociaż niektórzy członkowie kadry kierowniczej traktują to poważnie, większość jeszcze tego nie robi.

Przesłanie jest jasne: zwolnij tyle osób, ile potrzebuję, albo ty i cały twój zespół znikniecie.

Weź elektryczny

Oczywiście chodzi o coś więcej niż tylko zatrudnianie niekompetentnych ludzi i restrukturyzację. Piżmo sprząta dom. Możliwe, że ma poważne obawy dotyczące gospodarki i braku odwrócenia sprzedaży Tesli w krótkim okresie, ale nie odniósł się do tego w zeszłotygodniowej rozmowie o wynikach.

To może być coś więcej. Nie wiem, czy całkowicie zgadzam się z teorią, że Musk zabezpiecza sobie pozycję lidera w Tesli, ale jest to teoria wykonalna.

Jak pokazałem wcześniej, głosowanie nad pakietem wynagrodzeń zamienia się w wotum zaufania dla prezesa.

Pod tym względem te zwolnienia dobrze mu zrobią. Dużo jazdy zniknęło. Wraz z odejściem każdego lidera wzrasta zapotrzebowanie na Muska w Tesli. Nie szkodzi również, że wszyscy ci przywódcy opróżniają swoje zapasy, co nie zostanie odrzucone w głosowaniu.

Rodzi się jednak pytanie: czy to rzeczywiście jest dobre dla Tesli?

Zespół Supercharger dokonał czegoś niesamowitego: zbudował jedyną w Ameryce Północnej odnoszącą sukcesy i lubianą sieć szybkiego ładowania, która ma kluczowe znaczenie dla przyjęcia pojazdów elektrycznych.

Zwolnienie całego zespołu, bo szef wycofuje liczbę zwolnień, jest śmieszne, zwłaszcza jeśli w planach jest nadal rozwój sieci. Tesla musi rozwijać sieć, ponieważ obecnie pracuje nad włączeniem do niej innych producentów samochodów. Nawet jeśli Tesla odnotuje spadek sprzedaży, sieć Superchargerów będzie musiała zwiększyć wydajność.

Wszyscy, z którymi rozmawiałem w Tesli, mówią, że to straszny bałagan. Wykonawcy odpowiedzialni za większość bieżących projektów Superchargerów stracili punkt kontaktowy w Tesli. Po raz kolejny wielu podejrzewa, że ​​Tesla będzie próbował ponownie zatrudnić część zwolnionych pracowników.

Tesla wykazuje nieefektywność w zatrudnianiu, która prowadzi do zwolnień, a nieefektywność w zwolnieniach prowadzi do zatrudniania nowych pracowników.

To nie jest dobry wygląd.

Jedynym sposobem, w jaki mogę wesprzeć Muska w tej sprawie, jest sytuacja, gdy finanse Tesli są już w koszu. Na podstawie danych finansowych nie wygląda to teraz aż tak źle, ale nie jest wykluczone, że Tesla ma dane wewnętrzne, takie jak zamówienia przychodzące, które wyglądają okropnie.

Niektóre z tych sytuacji przypominają mi Teslę z 2019 r. Wszystko wyglądało całkiem nieźle, ale Tesla podjęła ogromne wysiłki w zakresie cięcia kosztów. Później dowiedzieliśmy się, że Tesla była na skraju bankructwa, ponieważ nie przewidywała, jak drogie będzie wprowadzenie na rynek Modelu 3 w masowych ilościach w Europie.

Długi czas transportu wywierał na Teslę dużą presję finansową i wysiłki mające na celu cięcie kosztów miały to zrekompensować, a Musk skontaktował się z akcjonariuszami dopiero później.

Być może jest coś podobnego, o czym nie wiemy, ale jednocześnie Tesla jest teraz w zupełnie innej sytuacji, mając 27 miliardów dolarów w gotówce.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.