5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Elektryczne podrasowane samochody GM, Ford i Dodge przechodzą najnowsze testy skrzyni biegów EV

Elektryczne podrasowane samochody GM, Ford i Dodge przechodzą najnowsze testy skrzyni biegów EV

Dyrektor generalny Dodge, Tim Kuniskis, zaprezentował elektryczny pojazd Charger Daytona SRT 17 sierpnia 2022 r. w Pontiac w stanie Michigan.

Michael Wayland/CNBC

Pontiac, Michigan – Dodge Odkryj koncepcję Pierwszy elektryczny samochód typu muscle car posiadał układ wydechowy i wielobiegową skrzynię biegów.

Funkcje te nie są wymagane w samochodzie elektrycznym, ale mogą być kluczem do zdobycia entuzjastów samochodów wyczynowych.

„Dźwięk jest kluczowym elementem”, Dodge Prezes Tim Kuniskis Powiedział. „A zmiana jest kluczowa… jeździmy po okolicy najdłużej. To nie sprawia, że ​​samochód jest szybszy… ale jest o wiele bardziej atrakcyjny i przyjemniejszy w prowadzeniu”.

Podczas gdy producenci samochodów z Detroit ścigają się, by pracować nad przejściem na pojazdy elektryczne, starają się także pozyskać wielu entuzjastów samochodów, którzy kochają ryk silników V-8 i wrażenie zmiany biegów, które daje im głęboką więź z samochodami.

Szczyt sprzedaży muscle carów minął dekady w przeszłości, ale samochody stały się kulturowym przystankiem, który tworzy ogromną świadomość marki, a ich klienci pozostają lojalnymi ambasadorami. Ten hałas może wywołać efekt halo dla innych modeli, które przekładają się na sprzedaż.

W ostatnich latach, Tesla Stworzył kultowych fanów dla swoich samochodów elektrycznych dzięki eleganckim, zaawansowanym technologicznie samochodom i brzęczącym silnikom. Ale marki Dodge, Chevrolet i Ford z Detroit mają lojalność sięgającą pokoleń wstecz, a starzy producenci samochodów wciąż zastanawiają się, jak zachęcić tych entuzjastów do elektryfikacji swoich flot.

Unik pokazujący jej rękę

Dodge w tym tygodniu stał się pierwszą tradycyjną marką wyczynową z Detroit, która ogłosiła swoje plany, w jaki sposób utrzyma swoich klientów muscle carów. Na imprezie w Pontiac w stanie Michigan firma zaprezentowała koncepcję Charger Daytona SRT przed rozpoczęciem produkcji swojego pierwszego elektrycznego muscle cara w 2024 roku.

Kuniskis nazwał to nazwą, której regulatorzy i ekolodzy, którzy wspierają pojazdy elektryczne, „nie chcą, abyś posiadał” ze względu na jego osiągi, nowoczesny design i nowe technologie zgłoszone do opatentowania.

„Ważne było, aby wizualnie przynieść coś, na co mieli patrzeć i iść do Świętych, zrobili to dobrze!” Kuniskis powiedział CNBC w tym tygodniu.

Oczekuje się, że niektóre aspekty projektu koncepcyjnego, w tym układ wydechowy i wielobiegowa skrzynia biegów, negatywnie wpłyną na zasięg elektryczny samochodu — ale Kuniskis powiedział, że to nie jest coś, czym Dodge jest zainteresowany. Powiedział, że celem było sprawienie, aby samochód czuł się i jeździł jak tradycyjny muscle car.

Josh i Darla Welton z Detroit pozują obok muscle cara wystawionego podczas imprezy Dodge 17 sierpnia 2022 r. w Pontiac w stanie Michigan.

Michael Wayland/CNBC

Ma to kluczowe znaczenie dla fanów samochodów, takich jak Josh i Darla Welton, którzy posiadają kilka pojazdów, w tym niesławny Demon Dodge Challenger SRT, który niektórzy skazani Kiedy został wyprodukowany ze względu na swoją siłę jako legalny samochód wyścigowy.

44-letni Josh Welton powiedział, że ma na sobie limitowane tenisówki SRT Demon, wyprodukowane we współpracy z Dodgem i Warrenem Lotasem. „Chcą być zaangażowani w to, co się dzieje”.

Pete Seguin, 62-letni technik samochodowy z Ottawy w Ontario, również był obecny na wydarzeniu, pokazując swoje wsparcie dla Dodge SRT Hellcat z wytatuowanym logo „SRT” i Hellcat na prawym przedramieniu.

Pete Seguin (z lewej), z Ottawy w Ontario, pokazuje tatuaż przedstawiający Hellcata „SRT” pozującego ze swoim bratem Robertem Seguinem z Gatineau w Quebecu podczas imprezy Dodge 17 sierpnia 2022 r. w Pontiac w stanie Michigan.

Michael Wayland/CNBC

w przeciwieństwie

Ford Motor A Silniki ogólne Musi jeszcze ujawnić plany dotyczące swoich marek i pojazdów wyczynowych.

General Motors potwierdził, że planuje Produkcja modeli w pełni elektrycznych i hybrydowych Jego popularny samochód sportowy, Chevrolet Corvette w nadchodzących latach, ale największy producent samochodów w Detroit milczy na temat przyszłości Chevroleta Camaro, którego sprzedaż spada od czasu przeprojektowania samochodu w 2016 roku. Muscle cars i ciężarówki Oczekuje się, że firma zakończy produkcję Camaro w 2024 roku.

Chevrolet Camaro ZL1 zaczyna się od 62 000 USD i jest napędzany silnikiem V8 o mocy 650 koni mechanicznych, co jest dużym ulepszeniem w porównaniu z modelem bazowym o wartości około 26 000 USD.

Źródło: General Motors

Oczekuje się, że Ford ma ujawnić kolejną generację swojego kultowego Mustanga w przyszłym miesiącu, ale nie dał żadnego pomysłu, że samochód będzie elektryczny w ramach swojej strategii elektryfikacji samochodu. „Najbardziej znane tabliczki znamionowe”.

Od 2020 roku Ford wprowadził całkowicie elektryczny crossover o nazwie mustang mac e, Jest to jedyny samochód wyprodukowany poza samochodem sportowym, który nosi logo galopującego konia firmy.

„Dodge naprawdę wykorzystał swoje mocne strony dzięki swojej koncepcji” – powiedział Paul Watty, dyrektor ds. analiz branżowych w firmie badawczej AutoPacific. „Ciekawe byłoby zobaczyć, co Ford i General Motors mają w zanadrzu również na to. Myślę, że Dodge przygotował bardzo dobrą mapę drogową dla tego typu samochodów”.

Ludzie odwiedzają całkowicie elektrycznego SUV-a Ford Mustang Match E podczas Los Angeles Auto Show 2019 w Los Angeles, Stany Zjednoczone, 22 listopada 2019 r.

Xinhua przez Getty Images

To duże wyzwanie dla producentów samochodów, aby przestawić się z dzisiejszych muscle carów na dudniące V-8, tworząc ten sam rodzaj emocjonalnego połączenia.

Przedstawiciele GM i Forda odmówili omówienia planów wykraczających poza to, co zostało ogłoszone.

Zmniejszenie rynku

Sprzedaż kluczowych samochodów wyczynowych w Detroit spada.

Istniejące samochody cieszyły się popularnością po Wielkiej Recesji, osiągając w 2015 roku ponad 394 000, według badacza branży Edmundsa. Ale od tego czasu sprzedaż spadła, w tym prawie 50% spadek w dwudrzwiowych coupe, takich jak Challenger, Camaro i Mustang.

Aby nadal przyciągać kupujących, producenci samochodów z Detroit będą musieli „stworzyć niszę i wizerunek marki”, powiedział Caldwell.

Na przykład Mustang Mach-E Forda spisywał się dobrze dla producenta, mimo że przybrał formę większego crossovera, a nie eleganckiego muscle cara swojego napędzanego gazem poprzednika. Wygląda na to, że plany Dodge’a, przynajmniej na razie, zadowoliły część jego najbardziej lojalnych fanów dzięki koncepcji Charger Daytona SRT.

„Kiedy zaczął się toczyć, a potem mogłem zobaczyć wszystkie linie nadwozia i projekt, dostałem gęsiej skórki” – powiedziała 43-letnia Darla Welton.

Jako Detroiter, której cała rodzina pracowała w branży motoryzacyjnej, przytoczyła emocje związane z oglądaniem muscle carów, takich jak przejście Demona na pojazdy elektryczne.

„Nie mogę się doczekać, kiedy zasiądę za kierownicą” – powiedziała.

Ładowarka Daytona SRT electric została zaprezentowana 17 sierpnia 2022 r. w Pontiac w stanie Michigan.

Michael Wayland/CNBC

READ  TSMC tnie nakłady inwestycyjne na opóźnienia oprzyrządowania, problemy z popytem; uważne spojrzenie