Były prezes PlayStation, Shawn Layden, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat współczesnej branży gier, zauważając, że „wyłączność jest «piętą achillesową» współczesnego cyklu rozwoju”.
W szczerym wywiadzie z przedsięwzięcieLayden wyjaśnił, jak jego zdaniem branża zmieniła się od czasu, gdy dołączył do Sony w latach 80., a w 2014 r. awansował na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego Sony Interactive Entertainment America. Obecnie Layden, będący doradcą takich firm jak Tencent i Web3 Ventures, szybko zareagował aby szczegółowo opisał problemy, jakie widzi w związku z wyłącznością Platformy, zwłaszcza w obliczu ciągłego wzrostu kosztów rozwoju.
„Kiedy gra kosztuje ponad 200 milionów dolarów, wyłączność jest twoją piętą achillesową” – powiedział Layden. „Ogranicza rynek, do którego można dotrzeć. Zwłaszcza, gdy znajdujesz się w świecie usług na żywo lub gier darmowych. Inna platforma to po prostu kolejny sposób na otwarcie ścieżki konwersji i przyciągnięcie większej liczby osób.
„Jak wiemy, w świecie free-to-play 95 procent tych ludzi nigdy nie wyda ani grosza. Cały biznes polega na konwersji. Musisz zwiększyć swoje szanse, otwierając ścieżkę konwersji. Helldivers 2 to pokazał na PlayStation pojawi się na PC. W tym samym czasie znowu otrzymasz tę ścieżkę na większą skalę i przyciągniesz więcej ludzi.
Layden przeanalizował także potencjalną „dławiącą kontrolę”, jaką PlayStation i inni twórcy sprzętu nakładają na siebie, tworząc gry na wyłączność na konsole, zwłaszcza gdy „zmieniają się umysły konsumentów”.
„Musisz zdecydować, w którym momencie zabijesz swoich bliskich?” – dodał Layden. „W którym momencie będzie to miało wpływ na wszystko, co pojawia się na Twojej platformie – był to dla Ciebie lukratywny rynek, ale świadomość konsumentów się zmienia. Konsumenci nie kupują nowego telefonu komórkowego co dziewięć miesięcy ani jak to było wcześniej.
„[Hardware companies] Myślę, że nie będzie w stanie utrzymać tego gazu pod kontrolą. Będą musieli zaakceptować przyszłość, w której ludzie sami będą budować rzeczy lub będą pochodzić z innych miejsc. Android umożliwia ładowanie boczne. iOS tak, może w Europie, ale musi zostać bardziej zaakceptowany. W naturze bestii. Nie możesz wiecznie utrzymać kontroli nad rynkiem.”
Były dyrektor EA i Microsoftu, Peter Moore, również niedawno wypowiedział się na temat branży, zauważając, że należy zadać „poważne pytania” dotyczące sprzętu do gier wideo oraz tego, czy tradycyjny system konsoli domowych ma przyszłość.
Moore – który piastował wysokie stanowiska w EA, Microsoft i Sega, zanim całkowicie opuścił gaming i dołączył do Liverpool FC w 2017 roku – zastanawiał się nad stratami ponoszonymi przy pojawianiu się nowej generacji konsol, sugerując, że zarówno „firmy, jak i gracze” zadają pytania dotyczące tego, czy albo nie. Gracze „naprawdę nie muszą wydawać pięciu czy 600 dolarów na dedykowany sprzęt, żeby tylko grać w gry”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni