25 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

EKSKLUZYWNIE: Subway ma plan kredytowy, który ma osiągnąć 10 miliardów dolarów sprzedaży

EKSKLUZYWNIE: Subway ma plan kredytowy, który ma osiągnąć 10 miliardów dolarów sprzedaży

NOWY JORK, 30 kwietnia (Reuters) – Bankierzy prowadzący proces sprzedaży Subway zaoferowali plan finansowania przejęcia o wartości 5 miliardów dolarów firmom private equity rywalizującym o łańcuch kanapkowy, mając nadzieję na przezwyciężenie trudnych warunków wykupów lewarowanych i uzyskanie ceny wywoławczej firmy. Ponad 10 miliardów dolarów, powiedziały osoby zaznajomione z tą sprawą.

Stopy procentowe rosną od czasu, gdy tunel zapowiedział w lutym, że rozważy sprzedaż, a obawy o spowolnienie gospodarcze wzrosły, co skłoniło firmy, które zawyżały cenę długu, do zawierania transakcji. Waży, ile firmy private equity oferują na zakup spółek.

Do tej pory oferty na tunel wahały się od 8,5 do 10 miliardów dolarów, podało jedno ze źródeł. Doradca finansowy Subway, JPMorgan Chase & Co (JPM.N), uważa, że ​​proponowany pakiet finansowania dłużnego w wysokości 5 miliardów dolarów pokaże firmom wystarczająco dużo pożyczek, aby zorganizować atrakcyjną transakcję nawet przy wycenie przekraczającej 10 miliardów dolarów. Źródła powiedziały.

Finansowanie dłużne opiera się na połączeniu pożyczek i obligacji i wynosi 6,75-krotności 12-miesięcznych dochodów tunelu, w tym odsetek, podatków, amortyzacji i amortyzacji w wysokości około 750 milionów dolarów, dodały źródła.

To finansowanie będzie służyć jedynie jako rozwiązanie tymczasowe. Dzieje się tak dlatego, że tańszą opcją dla nabywcy tunelu z kapitałem niepublicznym jest finansowanie przejęcia w perspektywie długoterminowej za pośrednictwem tak zwanego zabezpieczenia całego biznesu (WBS). Wiąże się to z zaciąganiem pożyczek, których zabezpieczeniem są tantiemy właścicieli restauracji.

Finansowanie WBS wymaga analizy due diligence poszczególnych sklepów przez agencje ratingowe, co może zająć ponad rok. Oferenci będą musieli polegać na pakiecie pożyczek JP Morgan lub zorganizować własne finansowanie, aby podpisać umowę z tunelem, a następnie refinansować w ramach programu WBS, podają źródła.

Barclays Plc (BARC.L), główny gracz na rynku finansowania WBS, jest jednym z banków biorących udział w dyskusjach na temat długoterminowego finansowania, podają źródła.

READ  Projekty map Kongresu stanowiłyby zagrożenie dla osób sprawujących urząd w Kalifornii

Subway, z siedzibą w Milford w stanie Connecticut, restrukturyzuje swoją działalność, aby poradzić sobie z przestarzałym wystrojem i ofertami 5 USD na długie na stopę kanapki, które zmniejszają zyski właścicieli. W 2021 roku sieć wprowadziła przegląd menu i efektowną kampanię marketingową, rozpoczynając plan naprawczy, który pomógł zwiększyć sprzedaż.

Jak podają źródła, pakiet finansowania JP Morgan oferuje również opcję preferowanego składnika kapitałowego o stopie procentowej około 15%. Jest to bardzo kosztowna ścieżka, której firmy private equity nie powinny wybierać, dodały trzy źródła.

Z pewnością tunel umożliwia oferentom korzystanie z dowolnej metody finansowania, o ile mogą wykazać, że mogą zapewnić sobie solidne finansowanie.

Druga runda ofert na budowę tunelu nadeszła w zeszłym tygodniu od ponad 10 firm private equity, a jedno ze źródeł twierdzi, że tunel odrzucił niższe oferty, zmniejszając liczbę ostatecznych oferentów. Firmy private equity biorące udział w przetargu to Bain Capital, TPG Inc (TPG.O), Advent International Corp, TDR Capital, Goldman Sachs Group Inc (GS.N) i Roark Capital, podają źródła. .

Tunel wkrótce pozwoli oferentom ustawić się w kolejce przed złożeniem ostatecznych ofert, a Bain, TPG i Advent już prowadzą dyskusje na ten temat, dodały źródła.

Źródła prosiły o anonimowość, ponieważ szczegóły procesu sprzedaży są poufne. Bain, TPG i Advent odmówiły komentarza. TDR i Roark nie odpowiedzieli natychmiast na prośby o komentarz. Subway, JP Morgan, Goldman Sachs i Barclays odmówiły komentarza.

Remonty restauracji

Założona w 1965 roku przez 17-letniego Freda DeLucę i przyjaciela rodziny Petera Bucka, jest własnością rodzin założycieli od czasu otwarcia pierwszej restauracji w Bridgeport w stanie Connecticut pod nazwą „Pete’s Super Submarines”.

Sieć, która ma prawie 37 000 lokalizacji na całym świecie, odchodzi od tradycyjnego przekonania, że ​​franczyzobiorcy posiadają tylko jedną lub dwie lokalizacje, zamiast tego konsoliduje lokalizacje z mniejszą liczbą większych, dobrze skapitalizowanych franczyzobiorców.

READ  Kansas zagłosował w pierwszym teście wyborczym Wade przeciwko Roe, aby chronić prawa do aborcji

Na początku tego miesiąca Subway ogłosił, że globalna porównywalna sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 12,1%, a liczba przyjazdów gości wzrosła. Stoi w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali, takich jak Jimmy John’s, Firehouse Subs (QSR.TO), Jersey Mike’s Subs i Potbelly Corp (PBPB.O).

TPG i Bain byli częścią grupy, która była właścicielem Burger King, kiedy John Sitsey, obecnie dyrektor generalny Subway, kierował tą siecią restauracji typu fast-food z burgerami. Advent ze swojej strony zainwestował w restauracje, w tym Bojangles i operatora kawiarni First Watch. TDR zarządza sklepem spożywczym ASDA i konglomeratem stacji benzynowych EG Group.

Reportaż Abigail Summerville i Anirban Sena w Nowym Jorku Redakcja: Greg Roumiliotis i Matthew Lewis

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.