Chociaż niektórzy mogą przypisywać niepowodzenie Domino jego bezczelnej próbie wkradnięcia się do ojczyzny pizzy z amerykańskimi potrawami, ePizza poinformowała, że zbankrutowała z powodu konkurencji ze strony aplikacji do dostarczania żywności.
We wniosku sądowym stwierdzono, że firma z siedzibą w Mediolanie stanęła w obliczu „bezprecedensowej konkurencji” ze strony lokalnych restauracji, które podczas pandemii zaczęły korzystać z usług takich jak Glovo, Just Eat i Deliveroo.
Domino’s powiedział w dokumencie dołączonym do akt sądowych, że problemy z ePizzą w zeszłym roku były wynikiem „drastycznie zwiększonego poziomu konkurencji na rynku dostaw żywności, gdzie zarówno zorganizowane sieci, jak i restauracje typu „mama i pop” serwują jedzenie, aby przetrwać”.
Napotkała też problemy Gdy ograniczenia pandemiczne zostały złagodzone, a konsumenci zaczęli ponownie odwiedzać restauracje siedzące.
Sąd w Mediolanie przyznał spółce 90-dniowy okres karencji, podczas którego wierzyciele nie mogli żądać zapłaty ani odebrać jej majątku. Wygasł na początku lipca.
Do początku 2020 roku ePizza prowadziła 23 sklepy we Włoszech i sześć kolejnych za pośrednictwem zależnego partnera franczyzowego.
Ani Domino’s, ani ePizza nie odpowiedziały natychmiast na prośbę CNN Business o komentarz.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych