Chevrolet Equinox EV 2024 firmy General Motors podczas wydarzenia inaugurującego prasę 16 maja 2024 r. w Detroit.
Michaela Waylanda/CNBC
„To dla nas bardzo ważne, ale co ważniejsze, jest to bardzo ważne dla klientów i osób, którym zależy na niedrogich pojazdach elektrycznych” – powiedział w zeszłym tygodniu CNBC prezes GM Mark Reuss. „To około 27 500 dolarów [including up to $7,500 in federal incentives] „Jak na samochód o zasięgu ponad 300 mil, jest on w samym sercu wszystkiego”.
Oferowanie nowego pojazdu elektrycznego za około 25 000 dolarów było od dawna celem producentów samochodów, takich jak General Motors, Tesla i innych. Znaczenie takiego pojazdu stało się wyraźniejsze, gdy chińscy producenci samochodów, tacy jak BYD i Nio, zwiększają sprzedaż tańszych pojazdów elektrycznych poza Chinami.
W ofercie Equinox EV pojawią się droższe modele, których ceny będą zaczynać się od około 43 000 do 51 100 dolarów (bez żadnych zachęt). Oczekuje się, że cena modelu Equinox LT będzie zaczynać się jeszcze w tym roku od około 35 000 dolarów.
„Equinox EV to pojazd, który naprawdę zrobi różnicę dla wielu klientów, którzy być może wcześniej nie byli zainteresowani pojazdami elektrycznymi lub nie patrzyli na nie” – Kathleen Murawski, dyrektor ds. marketingu i reklamy pojazdów napędzanych gazem, Equinox EV and Chevy Blazer EV, powiedział CNBC.
GM sprzedaje rocznie setki tysięcy crossoverów Equinox z napędem gazowym, z czego 212 701 w zeszłym roku. Według Autopacific, crossover jest zazwyczaj jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów GM i jedną z pięciu najlepiej sprzedających się pojazdów w swojej klasie.
Equinox EV to nowy punkt wejścia GM na rynek pojazdów całkowicie elektrycznych w USA po tym, jak producent samochodów wstrzymał w zeszłym roku produkcję Chevy Bolta. Oczekuje się, że będzie to najlepiej sprzedający się pojazd elektryczny GM.
Przy tak wysokich oczekiwaniach dotyczących sprzedaży przetestuje także zdolność starszego producenta samochodów do masowej produkcji pojazdu elektrycznego opartego na Ultium po drogich samochodach, takich jak GMC Hummer EV za 110 000 dolarów, Cadillac Lyriq za 60 000 dolarów i nieudanej premierze Blazer EV, która rozpocznie się od mniej więcej 55 000 dolarów. Jest to spowodowane problemami z oprogramowaniem.
„Właściwie zaplanowaliśmy premierę tego samochodu. Zapewniliśmy odpowiednią jakość tego samochodu. Mamy właściwy program tego samochodu. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zobaczenia, dokąd to wszystko zmierza” – GM Prezydent Rory Harvey ds. rynków światowych powiedział CNBC.. „Wierzymy, że mamy produkt do pokonania”.
Equinox EV trafia na rynek po Blazer EV i obok Silverado EV RST firmy GM, wartego ponad 96 000 dolarów. Firma wypuściła już na rynek wersję Silverado EV do ciężarówki roboczej.
Zwiększanie przez GM produkcji nowych pojazdów elektrycznych – wykorzystujących, jak producent nazywa swoją platformę „Ultium”, akumulatory i inne technologie – przebiega wolniej, niż oczekiwała firma i inwestorzy. Zdaniem Prezydent GM North America, Marissy West, równonoc to zmieni.
„Wyeliminowaliśmy ograniczenia produkcyjne i teraz chodzi o zaspokojenie potrzeb klientów za pomocą pojazdu o najdłuższym zasięgu i najtańszego na rynku, będącego sercem naszej gamy Chevroleta, który jest sercem i duszą GM”. – powiedział w poniedziałkowym wywiadzie.
Zgadza się z tym Paul Wattie, dyrektor ds. analiz branżowych w AutoPacific. Opisał Equinox jako produkt krytyczny dla planów GM w zakresie pojazdów elektrycznych, a także potencjalną szansę na ożywienie firmy po rozczarowującym rozwoju istniejących produktów opartych na Ultium.
„GM zacznie dostrzegać prawdziwą wielkość swojego portfolio pojazdów elektrycznych” – powiedział Watty. „To był powolny początek, ale teraz będą mieli w składzie dużych graczy. To naprawdę punkt zwrotny dla GM”.
„[The Equinox is] „To bez wątpienia najważniejsza jak dotąd premiera Ultium GM” – dodał. „To może być obecnie najbardziej fascynujący pojazd elektryczny na rynku”.
To powiedziawszy, Equinox EV to Equinox tylko z nazwy. Ma niewiele lub nic wspólnego z tradycyjnym samochodem napędzanym gazem, który firma przeprojektowała, aby wyglądał na potężniejszy w roku modelowym 2025.
Equinox EV jest szerszy i niższy niż tradycyjne crossovery. Jest to wynik platformy GM Ultium EV, aerodynamiki i innych docelowych cech samochodu, w tym szacowanego przez EPA zasięgu 530 km na jednym ładowaniu.
Według szacunków firmy, standardowy Equinox EV z napędem na przednie koła ma moc 213 koni mechanicznych i moment obrotowy 236 funtów na stopę. GM twierdzi, że opcjonalne modele z napędem na wszystkie koła mają szacunkową moc 288 koni mechanicznych i moment obrotowy 333 funtów na stopę.
Poza Stanami Zjednoczonymi Equinox EV będzie sprzedawany w Kanadzie, Meksyku, na Bliskim Wschodzie i na niektórych rynkach Ameryki Południowej, takich jak Brazylia.
Chevrolet Equinox EV 2024 General Motors (po prawej) obok Chevy Equinox z napędem gazowym, 16 maja 2024 r. w Detroit.
Michaela Waylanda/CNBC
Brad Franz, menedżer ds. marketingu pojazdów i crossoverów Chevy, powiedział, że pozostawienie znanych nazw pojazdów elektrycznych było „decyzją strategiczną”, mającą na celu wykorzystanie nazw, które ludzie znają i którym ufają.
„Chevy proponuje, że te rzeczy mogą ułatwić ci życie. Nie tylko łatwiej, ale i lepiej” – powiedział w czwartek podczas wydarzenia medialnego. „Jak sobie z tym poradzimy? Zaczniemy od wzmocnienia reputacji naszej marki”.
Zachowanie tych samych nazw jest również zgodne z celem firmy, jakim jest oferowanie konsumentom wyłącznie pojazdów elektrycznych do 2035 r. Chociaż producent samochodów nie zmienił swojego celu w świetle wolniejszej niż oczekiwano sprzedaży pojazdów elektrycznych, niedawno zmienił przekaz, aby odnotować tę zmianę będzie zależeć od zapotrzebowania klienta.
Według danych dostarczonych przez Motor Intelligence, GM zajął w pierwszym kwartale czwarte miejsce pod względem udziału w rynku pojazdów w pełni elektrycznych w USA, odpowiadając za 6,1% sprzedanych nowych pojazdów elektrycznych. Tesla z udziałem 52,3% jest liderem pod względem szacowanej sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA, za nią plasują się Hyundai, w tym Kia, z 9,3% i Ford Motor Co. z 7,5%.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych