5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego tegoroczny strajk pisarzy różni się od poprzednich – The Hollywood Reporter

Dlaczego tegoroczny strajk pisarzy różni się od poprzednich – The Hollywood Reporter

Zoe Clack, Greg Iwinski i Julie Blake zasiedli wraz z innym scenarzystą Beau Willimonem w panelu Festiwalu Telewizyjnego ATX, aby omówić tegoroczny strajk scenarzystów i różnice między nim a poprzednim.

„W tamtym czasie martwiliśmy się tym, co nadchodzi” — powiedział Blake, który stworzył Pamiętniki wampirów I jego korzyści Pierwotni I Dziedzictwo. Byliśmy zaniepokojeni tym, co widzieliśmy schodząc w dół rurociągu. Ta troska była nieuchwytna [that] Okazało się to całkowicie przemyślane i ostatecznie katastrofalnie dokładne”.

Tym razem Blake wyjaśnia, że ​​scenarzyści są niesamowici, ponieważ są zdenerwowani, a potem poświęca chwilę, by wskazać, że zebrała owoce udanej kariery, więc przemawia w imieniu ludzi, którzy pomogli jej dojść do tego punktu w jej życiu. kariera. .

„Mówię w imieniu lub w duchu ludzi, którzy strajkowali w przeszłości, aby uzyskać korzyści, które mamy dzisiaj, ludzi, którzy strajkują dzisiaj, aby zachować środki do życia, oraz ludzi, dla których jesteśmy niesamowici, czyli ja i ja dla przyszłych pokoleń”. „jesteśmy szaleni.”

Zauważyła również, że ma przyjaciół, którzy pracowali jako pisarze w branży od 15 lat i obecnie są albo bezrobotni, albo podejmują pracę za do 60 procent mniej.

Iwinsky, znany ze swojej pracy w Spóźniony pokaz I w zeszłym tygodniu wieczoremwyjaśniając, jaka jest stawka dla członków Gildii Scenarzystów Ameryki i dlaczego zdecydowali się na strajk.

„Możesz być kimś, kto pisze do popularnego programu telewizyjnego i zarabia 80 000 $ rocznie i musi być na bonach żywnościowych, mimo że twój program był nominowany do nagród, z których studio jest zadowolone” – powiedział członek WGA East. , który jest w komitecie negocjacyjnym. „Więc przyszliśmy i przedstawiliśmy nasze argumenty za rozwiązaniami dla tego systemu”.

Zauważył, że jedną z rzeczy, z których jest szczególnie dumny, będąc członkiem związku, jest to, że jest to organizacja oparta na członkach, więc nie próbowali tworzyć grupy fokusowej ani pytać firmy zarządzającej, kim powinni być. pytać o. Poszli prosto do swoich 11 000 członków.

READ  Uliczny styl gwiazd, wszystkie najlepsze projekty

„Oddzwoniliśmy do 7000 ankiet, które zrujnowały ich wypłaty, a scenarzyści zostali poproszeni o ponowne napisanie za darmo” – powiedział Iwiński.

Clack, który był długoletnim scenarzystą i producentem na instynktowna anatomiawyjaśnił, że obecnie coraz częściej oczekuje się od twórców, że będą pisać wszystkie odcinki seriali krótszej kolejności, dlatego walczą o pełne pokoje scenarzystów.

„Myślę, że jednym z głównych powodów jest to, że jeśli nie mamy wystarczającej liczby osób inwestujących w nasz system opieki zdrowotnej, w nasz plan emerytalny, to zniknie” – powiedziała. „Potrzebujemy ludzi pracujących, aby to kupić, abyśmy mogli utrzymać ten przepływ dla naszej przyszłości. Innym powodem jest po prostu wykształcenie ludzi i sprawienie, by ludzie zobaczyli owoce ich pracy, a nie tylko jednorazowych pracowników”.

Kwestią, która często pojawiała się w negocjacjach kontraktowych dla WGA, było wykorzystanie sztucznej inteligencji w pisaniu scenariuszy, co według Plec stało się twarzą złoczyńcy. Stwierdziła: „Jeśli nie skodyfikujemy czegoś w języku, którego ludzie potrzebują do wykonywania swojej pracy, nigdy tego nie dostaniemy, nigdy nie uzyskamy ochrony”.

I chociaż Iwiński nigdy nie poprosiłby konsumentów o rezygnację z platform, z których otrzymują telewizję i filmy, zauważył, że klienci mogą powiedzieć tym firmom, że nie zgadzają się z tym, co się dzieje.

Powiedział: „Aby kontynuować tę falę opinii publicznej, która mówi:„ Lubimy ludzi, którzy tworzą nasze rzeczy bardziej niż ludzi, którzy za nie płacą ”, to ważne”.