26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Disney ujawnia przychody i zyski ESPN w 2022 r. w zgłoszeniu do SEC – The Hollywood Reporter

Disney ujawnia przychody i zyski ESPN w 2022 r. w zgłoszeniu do SEC – The Hollywood Reporter

Jak opłacalny jest ESPN dla Walt Disney Company? Po raz pierwszy odpowiedź jest jasna i pokazuje, jak rentowny jest biznes sportowy firmy.

Od przyszłego kwartału Disney zmieni sposób przygotowywania kwartalnych raportów finansowych. Posunięcie to jest następstwem reorganizacji dokonanej na początku tego roku przez dyrektora generalnego Boba Igera, mającej na celu „przywrócenie kreatywności w centrum naszej działalności”.

Nowa struktura będzie składać się z obszarów parków, atrakcji, rozrywki i sportu (prawie w całości należących do ESPN, z niewielką częścią kanałów sportowych znanych marek w Indiach). Podczas gdy zanim ESPN został połączony ze wszystkimi aktywami Disneya zajmującymi się telewizją linearną i streamingiem w dziale Disney Media and Entertainment Distribution, a przed połączeniem z innymi aktywami telewizyjnymi, w tym kanałami ABC i kanałami kablowymi Disneya, obecnie będzie zajmował własny oddział kierowany przez Jimmy’ego Pitaro.

Według SEC Depozyt W środę, przedstawiając nową strukturę sprawozdawczości finansowej, ESPN wygenerował przychody w wysokości 16 miliardów dolarów w roku finansowym 2022 (rok obrotowy firmy kończący się w październiku 2022) i odnotował zyski w wysokości 2,9 miliarda dolarów.

Dla porównania nowy dział „Rozrywka”, obejmujący inne sieci telewizyjne i usługi transmisji strumieniowej Disneya, a także studia filmowe i telewizyjne, wygenerował przychody w wysokości 39,6 miliarda dolarów w roku finansowym 2022… ale tylko 2,1 miliarda dolarów zysku, a to Dzięki dotychczasowym przychodom Disneya. Działalność nadawcza ma przynosić zyski.

Ta lukratywna marża zysku pokazuje ESPN, dlaczego firmie tak bardzo zależy na kontynuowaniu działalności i dlaczego tak bardzo chciała zawrzeć umowę z Charter Communications i zakończyć przerwę w zeszłym miesiącu.

W rzeczywistości głębsza analiza finansów pokazuje, że większość przychodów ESPN pochodziła z opłat za telewizję płatną (10,1 miliarda dolarów) w porównaniu z przychodami z reklam wynoszącymi 4,4 miliarda dolarów. W miarę jak problem przecięcia sznurka narastał, ESPN przejął na siebie ciężar Disneya dzięki lukratywnym transakcjom przewozów.

Warto zauważyć, że zanim Disney zaczął wydawać miliardy na streaming, z dokumentów wynika, że ​​jego tradycyjna działalność rozrywkowa była bardzo dochodowa, a „szczytowe straty” Disney+ spowodowały spadek tej pozycji w zeszłym roku.

Disney szuka obecnie partnerów, którzy staną się mniejszościowymi udziałowcami ESPN, a prezes ds. sportu Jimmy Pitaro powiedział na początku tego roku, że firma potrzebuje „partnerów, którzy naszym zdaniem mogą uczynić podstawowy produkt bardziej atrakcyjnym” podczas planowania oferty transmisji strumieniowej. Hearst, który jako pierwszy zainwestował w ESPN, nadal posiada 20% udziałów w kanale.