22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Disney i Ambani's Reliance Company tworzą nowego indyjskiego giganta medialnego z 750 milionami widzów

Disney i Ambani's Reliance Company tworzą nowego indyjskiego giganta medialnego z 750 milionami widzów

Sujit Jaiswal/AFP/Getty Images

Indyjski biznesmen-miliarder Mukesh Ambani z żoną i założycielką Fundacji Reliance Nitą M Ambani.


Nowe Delhi/Londyn
CNN

Disney współpracuje z Najbogatszy człowiek w Azji Aby stworzyć Indyjski gigant nowych mediów Oznacza to, że dotrze do lokalnej publiczności liczącej ponad 750 milionów ludzi.

Należące do miliardera Mukesha Ambaniego Reliance Industries i Disney połączyły swoje cyfrowe platformy do transmisji strumieniowej i 100 kanałów telewizyjnych w kraju w ramach wspólnego przedsięwzięcia o wartości około 8,5 miliarda dolarów, podały firmy w środowym oświadczeniu.

Pogłoski o potencjalnej transakcji krążyły od jakiegoś czasu, ponieważ Disney miał trudności z wykorzystaniem szansy, jaką stwarza ponadmiliardowy kraj, w którym powszechnie mówi się po angielsku. Firma A również stoi przed… dużo problemów wrócić do domu.

Disney (Dis) dokonała przełomu w tym kraju w 2019 r., kiedy przejęła większość udziałów w 21st Century Fox, w tym rozległą sieć Star India.

Reliance będzie właścicielem nieco ponad 63% nowego podmiotu, głównie za pośrednictwem swojej spółki zależnej Viacom18, wraz z Disneyem Trzymaj resztę.

„To historyczne porozumienie, które zwiastuje nową erę w indyjskim przemyśle rozrywkowym” – powiedział Mukesh Ambani, którego rozległe imperium biznesowe jest warte ponad 236 miliardów dolarów i obejmuje handel detaliczny, technologię i energię odnawialną.

Żona Ambaniego, Nita Ambani, stanie na czele spółki joint venture, która skupia „uznane filmy i programy Disneya” z „kultowymi produkcjami i programami sportowymi Viacom18” – podały spółki, dodając, że przedsięwzięcie będzie służyć także społeczności indyjskiej w całym kraju. świat. świat.

„Indie to najbardziej zaludniony rynek na świecie i jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie zapewni to wspólne przedsięwzięcie w zakresie tworzenia długoterminowej wartości dla firmy” – powiedział Bob Iger, dyrektor generalny Disneya.

Disney stanął przed wieloma wyzwaniami w Indiach, które szczycą się prężnie rozwijającym się sektorem mediów i rozrywki.

READ  W związku z dochodzeniami CDC dotyczącymi infekcji salmonellą wycofano produkty owocowe z kantalupy

House of Mouse szczególnie mocno ucierpiał w 2022 r. po utracie praw cyfrowych do transmisji niezwykle popularnego programu Indyjska Premier League Mecze krykieta grupy Ambani.

Od tego czasu aplikacja Disneya do transmisji strumieniowej Hotstar w Indiach straciła miliony subskrybentów, a w marcu zeszłego roku doznała kolejnego ciosu, kiedy przestała przesyłać strumieniowo treści HBO.

Kilka tygodni później Warner Bros. Discovery (WBD), spółka-matka HBO i CNN, przeniosła swoje treści do JioCinema Ambaniego, zabierając ze sobą indyjskich widzów takich hitów jak „Gra o tron” i „Sukcesja”.

W ostatnim roku finansowym kończącym się we wrześniu Disney wygenerował przychody w wysokości średnio zaledwie 66 centów na abonenta Hotstar – w porównaniu z 88 centami w 2022 r. w porównaniu z 5,93 dolarami dla abonenta Disney+, flagowej usługi przesyłania strumieniowego spoza USA, według for swoje roczne sprawozdanie. raport.

W zeszłym roku finansowym liczba abonentów Hotstar spadła o 39% do 37,6 miliona.

W listopadzie podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych Iger powiedział, że działalność telewizyjna Disneya radzi sobie dobrze w Indiach, ale inne obszary działalności Disneya w tym kraju borykają się z trudnościami. „Mamy szansę wzmocnić naszą rękę” – powiedział wówczas. „Chcielibyśmy pozostać na rynku (indyjskim).”

Według strony internetowej Disneya umowa z jednym z najbogatszych indyjskich konglomeratów pozwala Disneyowi osiągnąć te cele. Analitycy.

„Połączenie… tworzy silny podmiot, który może zwiększyć skalę, rentowność i konkurencyjność w konwergentnym krajobrazie telewizji i strumieniowego przesyłania wideo” – powiedział Mihir Shah, wiceprezes firmy badawczej Media Partners Asia.

Ta historia została zaktualizowana o dodatkowe informacje.