Deficyt budżetu federalnego USA ma się podwoić w roku budżetowym 2023, ponieważ spadające wpływy podatkowe, rosnące stopy procentowe i ciągłe zapotrzebowanie na wygasające świadczenia z tytułu pomocy w związku z pandemią obciążają finanse kraju.
Najnowsze dane Departamentu Skarbu pokazują deficyt budżetowy na poziomie 1,7 biliona dolarów w 2023 r., w porównaniu z 1,37 biliona dolarów w 2022 r. To są liczby Deficyt będzie niewielki niż w zeszłym roku z powodu paniki księgowej związanej z zaproponowanym przez prezydenta Bidena w zeszłym roku programem umorzenia pożyczek studenckich.
Plan ten został odrzucony przez Sąd Najwyższy tego lata i nigdy nie wszedł w życie. Jednak Ministerstwo Skarbu zaksięgowało je jako wydatki w 2022 r., zwiększając deficyt w tym roku. Po tym jak sąd unieważnił plan, skarb państwa zaksięgował go jako oszczędności, sztucznie zmniejszając tegoroczny deficyt.
Te skutki kredytów studenckich zmieniły dane dotyczące deficytu zarówno za lata 2022, jak i 2023. Po ich obliczeniu deficyt wzrośnie z około 1 biliona dolarów w 2022 r. do 2 bln dolarów w 2023 r., jak potwierdzili urzędnicy administracji w piątek podczas rozmowy telefonicznej z reporterami.
Innymi słowy, Departament Skarbu zakładał, że do 2023 r. zaoszczędzi 300 miliardów dolarów, podczas gdy w rzeczywistości jedyne, co zrobił, to zastąpienie stopy procentowej, która nigdy nie istniała.
Podnosząc podatki dla osób o wysokich dochodach i korporacji, Mr. Urzędnicy bagatelizują wzrost liczby komunikatów prasowych ogłaszających łączny deficyt, skupiając się na propozycjach Bidena.
„Administracja Bidena w dalszym ciągu koncentruje się na przewodzeniu transformacji naszej gospodarki w stronę zdrowego i zrównoważonego wzrostu” – powiedziała sekretarz skarbu Janet L. Yellen powiedziała w komunikacie. „Robiąc to, prezydent i ja jesteśmy zobowiązani stawić czoła wyzwaniom stojącym przed naszymi długoterminowymi perspektywami budżetowymi”.
Pogłębiająca się przepaść między wydatkami a zarobkami rządu pojawia się w niezręcznym momencie, gdy prezydent zwraca się do podzielonego Kongresu o pomoc dla Izraela i Ukrainy. Wśród obaw o wydatki rządowe i to, czy Stany Zjednoczone będą w stanie sfinansować dwie wojny.
Republikanie, którzy podczas sprawowania władzy pomogli w utrzymaniu dużych deficytów budżetowych poprzez obniżki podatków i zwiększenie wydatków, zaczęli nalegać na głębsze cięcia budżetowe w celu zmniejszenia deficytu federalnego. Pogłębiający się deficyt oznacza, że jeszcze większym wyzwaniem będzie uzyskanie przez Kongres zgody na szereg ustaw budżetowych, które muszą zostać przyjęte w przyszłym miesiącu, aby uniknąć zawieszenia działalności rządu.
W piątek p. Administracja Bidena formalnie zwróciła się do Kongresu o zatwierdzenie ponad 100 miliardów dolarów wydatków nadzwyczajnych, w tym pomocy wojskowej dla Ukrainy i Izraela, pomocy humanitarnej w tych krajach i Strefie Gazy oraz nowych wysiłków na rzecz poprawy bezpieczeństwa granic USA.
Pani Yellen powiedziała w tym tygodniu, że Stany Zjednoczone są w stanie pokryć te koszty.
„Stany Zjednoczone z pewnością mogą stanąć po stronie Izraela i wspierać jego potrzeby militarne oraz wspierać Ukrainę w jej walce z Rosją” – powiedziała Sky News pani Yellen.
Pomimo obaw w Waszyngtonie i na Wall Street związanych z napiętą ścieżką fiskalną, prawodawcy nie byli w stanie pogodzić się wokół planów wprowadzenia znaczących cięć wydatków lub podwyżek podatków. Impas w Izbie Reprezentantów, która nie była w stanie wybrać przewodniczącego od czasu, gdy Republikanie obalili w tym miesiącu kongresmena Kevina McCarthy’ego, uniemożliwił Kongresowi przyjęcie jakichkolwiek przepisów lub krótkoterminowych pakietów wydatków.
Ekonomiści i jastrzębie deficytu ostrzegają, że obecna ścieżka zaciągania pożyczek jest niezrównoważona, zwłaszcza jeśli stopy pozostaną wysokie przez długi czas.
Dług publiczny wyniósł w tym roku 33 biliony dolarów, a obserwatorzy finansów ostrzegają, że w ciągu najbliższych trzech dekad koszty odsetek od długu będą największym wydatkiem kraju. Biuro Budżetowe Kongresu Do 2053 r. dług federalny społeczeństwa 177 procent PKB.
Ministerstwo Skarbu poinformowało w piątek, że odsetki netto od długu wzrosną do 659 miliardów dolarów w 2023 roku z 475 miliardów dolarów w roku ubiegłym. Fundacja Petersona, organ nadzoru finansowego, zauważyła w piątek, że koszty odsetek netto w wysokości 10,6 biliona dolarów w ciągu następnej dekady będą ponad dwukrotnie większe niż wydatki Stanów Zjednoczonych na odsetki w ciągu ostatnich 20 lat.
„Uważam, że dotarliśmy do krytycznego momentu – nasze sprawy fiskalne całkowicie zeszły ze ścieżki” – powiedział prawodawcom Kent Conrad, starszy pracownik w Biptial Policy Center, podczas czwartkowego przesłuchania w Kongresie na temat potrzeby powołania nowej komisji fiskalnej. „Rosnące deficyty i zadłużenie stanowią zagrożenie dla gospodarki i bezpieczeństwa narodowego”.
Deficyty wzrosły w tym roku z powodu szeregu czynników, w tym opóźnień w pobieraniu dochodów podatkowych w wyniku trudnych warunków pogodowych i nieoczekiwanych wysokich kosztów niektórych programów federalnych. Na przykład Urząd Skarbowy płaci miliardy dolarów w postaci zwrotu podatku związanego z zasiłkiem na utrzymanie pracownika – świadczeniem z czasów pandemii, które zostało niedawno zawieszone ze względu na obawy dotyczące oszustwa.
Administracja Bidena ma nadzieję polegać na wzmocnionym IRS, aby zwiększyć ściągalność podatków, zapewniając nowe fundusze o wartości 80 miliardów dolarów w ramach zeszłorocznego ustawodawstwa klimatycznego. Choć agencja odniosła już pewne sukcesy w zwalczaniu uchylania się od płacenia podatków, już teraz grozi jej utrata jednej czwartej środków. Raport Biura Budżetowego Kongresu z tego tygodnia przewidywał obcięcie budżetu IRS o 25 miliardów dolarów Dodaj deficyt w wysokości ponad 24 miliardów dolarów.
W 2017 roku były prezydent Donald J. Urzędnicy administracji Bidena starali się zrzucić winę za deficyt na Trumpa. Analitycy zgadzają się, że cięcia te zmniejszyły dochody federalne i zwiększyły deficyt od czasu ich wprowadzenia. Część urzędników jest zgodna, że deficyt wzrósł znacznie bardziej, niż administracja przewidywała w zeszłym roku. Analiza Biura Budżetowego Kongresu sugeruje, że nieoczekiwany wzrost jest wynikiem wyższych kosztów finansowania zewnętrznego i spadku dochodów podatkowych.
Spadek ten przypisano spadającym wpływom z podatku od zysków kapitałowych, zwiększonym żądaniom – prawdopodobnie fałszywym – z tytułu ulgi podatkowej z powodu pandemii oraz systemowi I.R.S. Decyzja o przesunięciu terminu składania zeznań podatkowych dla mieszkańców Kalifornii i innych stanów dotkniętych klęskami żywiołowymi
„Wzrost deficytu w zeszłym roku był w dużej mierze spowodowany gwałtownym spadkiem dochodów podatkowych, podczas gdy wydatki na programy inne niż Ubezpieczenia Społeczne, Medicare i Medicaid w rzeczywistości nieznacznie spadły jako udział w gospodarce” – dodał. Krajowa Rada Ekonomiczna Bidena. „Jak ostrzegają analitycy budżetu, obniżki podatków Trumpa dla bogatych i dużych korporacji zwiększają deficyt i nasz dług publiczny”.
Pan. Biden zaproponował podwyżki podatków o ponad 2 biliony dolarów i inne środki mające na celu zmniejszenie przyszłych deficytów w tegorocznym budżecie. Podpisał dwie podwyżki podatków: podatek minimalny dla dużych korporacji i podatek od wykupu akcji. Zwiększył fundusze dla urzędu skarbowego, aby stawić czoła uchylaniu się od płacenia podatków i zwiększyć przychody. Środki te zmniejszą deficyt z dotychczasowego poziomu, ale nie na tyle, aby zrównoważyć ogólny wzrost deficytu w nadchodzących latach.
Część urzędników administracji jest zgodna, że prezydent powinien zaproponować bardziej kompleksową redukcję deficytu – z pewnością w formie wyższych podwyżek podatków dla osób o wysokich dochodach i korporacji – jeśli koszty odsetek nie spadną w przyszłości.
Wygasa w 2025 r., p. Najlepsi Demokraci w Kongresie twierdzą, że gwałtowny wzrost kosztów pożyczek ośmieli ich do walki z obniżkami podatków Trumpa lub przynajmniej wysiłkami Republikanów na rzecz wprowadzenia trwałych przepisów korzystnych dla dobrze zarabiających i korporacji. Pan.
„Dziś znajdujemy się w zupełnie innym środowisku stóp procentowych niż rok temu – różnica o około 180 stopni” – powiedział republikanin Brendan F. z Pensylwanii, czołowy Demokrata w komisji budżetowej. Boyle powiedział w wywiadzie.
„W miarę dalszego obniżania inflacji – a wszystkie tendencje zmierzają we właściwym kierunku – uważam, że stopy procentowe spadną, co przyniesie nam pewną ulgę, jeśli chodzi o deficyt” – dodał. . „Ale nie ma wątpliwości, że patrząc na rok 2025 i wygaśnięcie obniżek podatków Trumpa, potrzebujemy większych dochodów”.
Republikanie skupili się bardziej na kontrolowaniu wydatków na programy zabezpieczenia społecznego, takie jak Ubezpieczenie Społeczne i Medicare, które są największymi i najdroższymi programami federalnymi.
„Obowiązkowe programy wydatków i uprawnień napędzają dług, a jeśli się nimi nie zajmiemy, naprawdę doprowadzimy ten kraj do bankructwa” – powiedziała republikańska republikanka Jody C. z Teksasu, przewodnicząca Komisji Budżetowej Izby Reprezentantów. – powiedział Arrington. , powiedział w tym tygodniu.
Pomimo względnej siły gospodarki amerykańskiej na arenie międzynarodowej, jej długoterminowe problemy fiskalne budzą niepokój światowych decydentów gospodarczych.
„Polityka fiskalna jest obecnie bardzo luźna” – powiedziała w zeszłym tygodniu Geeta Gopinath, pierwsza zastępca dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Funduszu Walutowego. „Uważamy, że nadszedł czas na konsolidację fiskalną i odbudowę buforów”.
Bena Casselmana Dodany raport.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji