Dzięki mocy 1050 koni mechanicznych nowy Grand Touring Performance Edition staje się najmocniejszą wersją elektrycznego, aerodynamicznego sedana Lucida.
Przemyślane silniki
Producent samochodów elektrycznych Lucid wprowadza na rynek nową wersję swojego popularnego i mocnego luksusowego sedana, Air.
Zapowiedziany we wtorek Lucid Air Grand Touring będzie miał 1050 koni mechanicznych i cenę wywoławczą 179 000 $. Od czasu swojej premiery jesienią ubiegłego roku, sedan Air firmy zrobił wrażenie na krytykach pod wieloma względami, po części ze względu na imponujące osiągi modelu Dream Edition o mocy 1111 koni mechanicznych.
Ale ten model nie był łatwy do zdobycia. Przejrzysty Ukoronowanie produkcji Dream Edition Do zaledwie 520 przykładów, wszystkie zostały wypowiedziane przez miesiące przed rozpoczęciem Lucid Wysyła pierwsze samoloty Air ze swojej fabryki w Arizonie ostatni październik.
Lucid powiedział we wtorek, że wydajność Grand Touring — ze specyfikacjami niemal identycznymi z Dream Edition i ceną początkową zaledwie 10 000 USD — nie będzie ograniczona w produkcji.
Podczas gdy Air zrobiło duże wrażenie pod koniec rynku luksusowych samochodów elektrycznych, Lucid jest wciąż na wczesnym etapie produkcji. Firma podała pod koniec lutego, że od początku produkcji we wrześniu ubiegłego roku wyprodukowała około 400 samochodów i miała około 25 000 rezerwacji na samolot.
Obecnie spodziewa się dostarczyć od 12 000 do 14 000 pojazdów w 2022 roku, Poniżej poprzedniej prognozy 20 000 Zakłócenia globalnego łańcucha dostaw spowolniły wzrost produkcji powietrza.
Dyrektor generalny Lucid, Peter Rawlinson, powiedział, że firma przeszła do opracowania wysokowydajnego modelu po tym, jak zdała sobie sprawę, że wciąż istnieje duże zapotrzebowanie na najwyższej klasy model Air o czterocyfrowej mocy znamionowej.
Rawlinson powiedział, że Lucid był w stanie szybko opracować nowy model dzięki jego „integracji pionowej”. Lucid opracowuje i buduje własne silniki elektryczne i akumulatory we własnym zakresie, zamiast polegać na zewnętrznych dostawcach komponentów, jak robi to większość głównych producentów samochodów.
Modyfikacje Grand Touring Performance są wynikiem wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, które dotykają prawie wszystkich producentów samochodów na całym świecie. Ale specyfikacje nowego Aira wciąż robią wrażenie:
- Od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,6 sekundy (w porównaniu z 2,5 sekundy w przypadku wysokowydajnej wersji Dream Edition).
- Szacowany zasięg EPA to 446 mil (w porównaniu do 471 mil w przypadku wersji Dream o wysokiej wydajności).
- Zaawansowany system wspomagania kierowcy Lucid, DreamDrive Pro, jest standardowo wyposażony w większość sprzętu, który będzie wymagany do w pełni autonomicznej jazdy, w tym czujnik lidar.
- Ultraszybki 900-woltowy system ładowania Lucid, który pozwala użytkownikowi zwiększyć zasięg do 300 mil w zaledwie 21 minut za pomocą szybkiej ładowarki 350 kW, jest również standardem.
Nowe powietrze przewyższa najwyższą wydajność Tesla Pod wieloma względami, ale nie w przyspieszeniu. Tesla Model S Plaid uruchomiony w zeszłym roku Z 1020 koni mechanicznych i szacowanym zasięgiem EPA 396 mil, a Cena początkowa Nieco ponad 130 000 USD – odebrane od zera do 60 razy w 1,99 sekundy.
Grand Touring Performance to wyczynowa wersja ogłoszonego wcześniej Lucid Air Grand Touring, który osiąga 819 koni mechanicznych. Lucid powiedział we wtorek, że ten model rozpoczął się w sprzedaży.
Dostawy nowego modelu Grand Touring Performance rozpoczną się w Stanach Zjednoczonych w czerwcu.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych