22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

D&D przejdzie na licencję Creative Commons, prosząc o opinie na temat nowego OGL

D&D przejdzie na licencję Creative Commons, prosząc o opinie na temat nowego OGL

Nowa wersja Dungeons & Dragons Otwórz licencję grynazwany OGL 1.2 przez wydawcę Wizards of the Coast, jest Dostępne już do pobrania. Ogłoszenie zostało ogłoszone w czwartek przez producenta wykonawczego D&D, Kyle’a Brink’a. na stronie D&D Beyond. Według Wizards, ten szkic może wymknąć się OGL spod kontroli wydawcy – co powinno brzmieć dobrze dla fanów wściekłych z powodu ostatnich wydarzeń. Czas pokaże, ale publiczne komentarze będą przyjmowane od 20 stycznia do 3 lutego.

OGL został opracowany i udoskonalony w okresie poprzedzającym trzecią edycję D&D, a jego wersja istnieje już od ponad dwóch dekad. Jest to część ram prawnych, dzięki którym twórcy mogli tworzyć własne gry RPG wraz ze znakiem towarowym należącym do Hasbro. Doprowadziło to do gier takich jak Pionier, a także odnoszące sukcesy firmy Paizo, Kobold Press i wiele innych. Ale proponowane zmiany w OGL wyciekły i zostały zgłoszone po raz pierwszy io9, wydaje się tworzyć antagonistyczną relację między Czarodziejami a społecznością twórców. Sytuacja ta nasiliła się dopiero po dłuższym milczeniu Czarodziejów na temat przecieku – nastąpiła Mniej niż początkowe przyjazne przeprosiny.

Czwartkowemu wydaniu szkicu OGL 1.2 towarzyszy łagodniejszy ton – bardziej zgodny z Drugie przeprosiny zostały dostarczone w środę. Jest też niespodzianka: Czarodzieje tutaj wybierają Creative Commons licencja. Creative Commons to organizacja non-profit, która według własnego opisu „pomaga pokonywać przeszkody prawne w dzieleniu się wiedzą i kreatywnością w celu sprostania najpilniejszym wyzwaniom na świecie”. W związku z tym raz uchwalona licencja CC może na zawsze pozbawić Wizards kontroli nad OGL 1.2.

„Dajemy społeczności podstawową mechanikę D&D na licencji Creative Commons, co oznacza, że ​​są całkowicie w twoich rękach” – powiedział Brink w poście na blogu. „Jeśli chcesz doskonale korzystać z treści D&D z SRD, takich jak sowoniedźwiedzie i magiczne pociski, OGL 1.2 zapewni ci dożywotnią, nieodwołalną licencję na to”.

READ  Zapisy do wersji beta Diablo 4 rozpoczną się tuż przed pokazem Xbox

Straciłem tak dużo pewności siebie w ciągu ostatnich kilku tygodni, że bez wątpienia zajmie trochę czasu ekspertom prawnym – fotelom i innym – przebrnięcie przez nowe szczegóły OGL. Ale oto punkty, które Wizards promuje w tym oficjalnym oświadczeniu:

– Chroń ogólne wrażenia z gry D & D. Jak powiedziałem powyżej, zawartość wyraźnie związana z D&D (taka jak klasy, zaklęcia i potwory) jest tym, co podlega OGL. Zobaczysz, że OGL 1.2 pozwala nam działać, gdy publikowane są obraźliwe lub szkodliwe treści przy użyciu objętych elementów D&D. Chcemy integracyjnych i bezpiecznych wrażeń z gry dla wszystkich. Jest to dla nas bardzo ważne, a OGL 1.0a nie daje nam żadnej możliwości zagwarantowania tego

– TTRPG i VTT. OGL 1.2 będzie dotyczyć wyłącznie treści TTRPG, niezależnie od tego, czy zostaną opublikowane jako książki, publikacje elektroniczne, czy też na wirtualnych tabletach (VTT). Nikt nie musi się zastanawiać ani martwić, jeśli dotyczy to czegokolwiek innego. Nie.

– Cofnięto licencję OGL 1.0a. Wiemy, że jest to poważny problem. Licencja Creative Commons Attribution-ShareAlike i Open Terms 1.2 ma w tym pomóc. Jeden z głównych powodów, dla których powinniśmy cofnąć autoryzację: nie możemy korzystać z opcji ochrony w wersji 1.2, jeśli ktoś mógłby opublikować szkodliwe, dyskryminujące lub nielegalne treści w wersji 1.0a. I znowu, wszelkie treści, które już opublikowałeś w ramach OGL 1.0a, zawsze będą objęte licencją OGL 1.0a.

Dozwolone są bardzo ograniczone zmiany licencji. Tylko Po wejściu w życie OGL 1.2 mogą ulec zmianie dwie sekcje: sposób cytowania procesorów w swojej pracy oraz sposób, w jaki możemy się ze sobą kontaktować. Nie wiemy, co przyniesie przyszłość ani jakich technologii będziemy używać do komunikacji między sobą, więc pomyśleliśmy, że te dwa działy muszą być przyszłościowe.

Fani są zachęcani do czytania i zdobywania wiedzy na temat subtelniejszych aspektów prawa własności intelektualnej, a następnie udzielania odpowiedzi za pośrednictwem oficjalnych kanałów w Wizards – w podobny sposób, w jaki testują nową zawartość w grze.

READ  Epic chce szeroko otworzyć Sklep Google Play

Poprawiona wersja tego projektu zostanie ponownie przedstawiona społeczności „do 17 lutego lub wcześniej”.

„Proces będzie trwał tak długo, jak będzie to potrzebne” – powiedział Brink. „Będziemy powtarzać i otrzymywać opinie, dopóki nie zrobimy tego dobrze”.