29 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czarterowany statek firmy Cargill płynie w celu przetestowania energii wiatrowej na morzu

Czarterowany statek firmy Cargill płynie w celu przetestowania energii wiatrowej na morzu

LONDYN (Reuters) – Statek do przewozu ładunków suchych wyczarterowany przez firmę Cargill wyruszył w swój pierwszy rejs od czasu wyposażenia w specjalne żagle, podała amerykańska grupa towarowa, której celem jest zbadanie, w jaki sposób wykorzystanie energii wiatru może zmniejszyć emisje i zużycie energii w sektorze żeglugowym. w poniedziałek.

Przemysł morski, który odpowiada za około 3% światowych emisji dwutlenku węgla i znajduje się pod presją inwestorów i grup ekologicznych, aby przyspieszyć dekarbonizację, bada szereg różnych technologii, w tym amoniak i metanol, aby odejść od zanieczyszczających paliw.

Firma Cargill, jeden z największych leasingobiorców statków na świecie, bada napęd wspomagany wiatrem jako opcję czystszej energii. Wiatr był powszechną metodą napędzania statków przed przejściem na silniki parowe i wysokoprężne, ale obecnie jest używany głównie w przypadku mniejszych statków.

„To ryzyko. Nie ma gwarancji… że gospodarka będzie działać”, powiedział Reuterowi Jan Diliman, szef wysyłki w firmie Cargill.

„Ale to od nas zależy, czy pokażemy branży, co jest możliwe, i miejmy nadzieję, że przekonamy więcej ludzi do tej technologii”.

Pięcioletni Pyxis Ocean został zaktualizowany o Wind Wings, duże żagle o wysokości do 37,5 metra ustawione na pokładzie statku towarowego.

Diliman powiedział, że firma Cargill ma nadzieję zrekompensować koszty oszczędnościami paliwa.

„Jeśli nie otrzymamy żadnych prawdziwych niespodzianek, z pewnością zwiększymy to. Pytanie brzmi, jak i kiedy”, powiedział, odnosząc się do innych statków, których mogliby użyć, które prawdopodobnie byłyby nowymi konstrukcjami.

Diliman powiedział, że Pyxis Ocean popłynie z Singapuru do Brazylii i prawdopodobnie przewiezie ładunek zboża do Danii.

Dodał, że potem statek prawdopodobnie pozostanie w regionie północnoatlantyckim, aby zmaksymalizować wykorzystanie wiatru.

Firma BAR Technologies, która zaprojektowała łodzie na Puchar Ameryki, opracowała żagle, które zbudowała norweska firma Yara Marine Technologies.

Opowiadane przez Jonathana Saula. Montaż autorstwa Kirsten Donovan

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Nabycie praw licencyjnychotwiera nową kartę