Starszy dyrektor ds. sprzedaży hurtowej w Costco potwierdził, że duży detalista nie planuje zmiany ceny hot-doga i sody za 1,50 USD w swoich sklepach, pomimo Miesiące wysokiej inflacji od dziesięcioleci.
Dyrektor finansowy Costco, Richard Galanti, powtórzył, że niska cena za ulubioną przez fanów umowę pozostanie na miejscu podczas czwartkowego apelu o wyniki firmy w czwartym kwartale.
Jeden z analityków zapytał, czy Costco dostosowuje ceny w innych częściach swojej działalności, aby utrzymać marże sprzedaży swoich gorących batoników, napojów gazowanych i innych propozycji wartości.
„Uderzył mnie piorun” zażartował Galante Kiedy wspomniano o combo. Dodał, że biznesy o wyższych marżach, takie jak sprzedaż gazu i podróże, pomagają Costco utrzymać ich wartościowe transakcje.
„Te rzeczy pomagają nam być bardziej agresywnymi w innych obszarach lub, jak wspomniałem, utrzymywać ceny hot-dogów i napojów gazowanych nieco dłużej – na zawsze” – dodał Galanti.
Costco i inni detaliści podnieśli ceny w ciągu ostatniego roku, podnosząc koszty towarów i towarów dla konsumentów. Inflacja nieznacznie spadła w ostatnich miesiącach, ale nadal utrzymuje się na wyższym niż oczekiwano poziomie 8,3% w sierpniu.
Galanti oszacował, że inflacja cen w Costco wyniosła w czwartym kwartale około 8%, z wzrostami „nieco wyższymi po stronie żywności i rozproszenia”.
Costco nie planuje natychmiastowych podwyżek składek członkowskich, według władz wykonawczych. Roczne składki członkowskie u sprzedawcy detalicznego zaczynają się obecnie od 60 USD.
Galanti zauważył jednak, że wzrost cen członkostwa był prawdopodobny w pewnym momencie w przyszłości. Costco generalnie podnosił opłaty mniej więcej co pięć do sześciu lat.
„Nasz pogląd jest taki, że jesteśmy pewni, że jesteśmy w stanie to zrobić iw pewnym momencie to zrobimy. Ale pytanie brzmi kiedy, a nie czy” – powiedział Galanti.
Pomimo inflacyjnego otoczenia, Costco w czwartym kwartale pobiło oczekiwania analityków. Detalista odnotował kwartalne przychody w wysokości 72,09 mld USD i zysk na akcję.
Ale akcje i tak spadły o ponad 4% w piątkowym handlu po tym, jak kierownictwo zauważyło spadek marż zysku brutto.
Menedżerowie Costco są znani z tego, że unikają podwyżek cen w swoich punktach gastronomicznych, szczególnie w przypadku grupy hot dogów i napojów gazowanych, niezależnie od zmian w gospodarce.
W lipcu dyrektor generalny Costco Craig Jelinek udzielił jednowyrazowej odpowiedzi Zapytany w CNBC Czy w transakcji brane są pod uwagę zmiany ceny.
powiedział nie”.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych