23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

CIA kontynuuje internetową kampanię mającą na celu rekrutację rosyjskich szpiegów, powołując się na sukcesy

CIA kontynuuje internetową kampanię mającą na celu rekrutację rosyjskich szpiegów, powołując się na sukcesy

CIA wypuściła trzeciego wideo Ma na celu rekrutację rosyjskich urzędników niezadowolonych ze swojego przywództwa politycznego i innych krajowych elit, co stanowi wirtualną próbę, która według urzędników amerykańskiego wywiadu skutecznie pomogła amerykańskiej agencji szpiegowskiej w skontaktowaniu się z potencjalnymi źródłami w Rosji.

W poniedziałek w Międzynarodowym Muzeum Szpiegu w Waszyngtonie zastępca dyrektora CIA David Cohen powiedział, że najnowsze wideo „w zasadzie jest pokazem ludzi w Rosji niezadowolonych z reżimu, którzy widzą lepszą przyszłość dla Rosji, która, szczerze mówiąc, jest przyszłość, którą możemy im pomóc osiągnąć.” Sukces, jeśli będą z nami współpracować.”

„Jedno z pytań dotyczy tego, jak powinniśmy podejść do rekrutacji Rosjan, dlatego zadaliśmy trzecie pytanie w serii bardzo udanych filmów” – kontynuował Cohen.

Rzecznik CIA powiedział, że nagrania wideo pochodzą z dwa zanim Kampanie rozpoczęte w latach 2022 i 2023 wyświetlono ponad 2,1 miliona razy na wielu platformach internetowych, w tym na Telegramie, Facebooku, Instagramie i X.

„Chcemy, aby ludzie wiedzieli o CIA, naszej misji i naszej historii, ale staramy się też kontaktować bezpośrednio ze źródłami” – powiedział rzecznik, dodając, że filmy umożliwiły „dotarcie do odbiorców”, ale odmówił podania dodatkowych szczegółów na temat skala lub wiarygodność odpowiedzi lub zasoby wymagane do wyprodukowania filmów.

Ostatni wideo, z narracją fikcyjnego rosyjskiego urzędnika, który cytuje Tołstoja i wyraża nadzieję, że ma nadzieję zapewnić swojemu synowi lepszą przyszłość w Rosji. Kończy się instrukcją bezpiecznego kontaktu z CIA przez Internet.

Rzecznik CIA powiedział, że we wszystkich filmach występują aktorzy i przedstawiają fikcyjne narracje.

Rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow odrzucił we wtorek takie wysiłki, twierdząc, że „agencje wywiadowcze na całym świecie często korzystają z mediów i sieci społecznościowych w celu rekrutacji nowych pracowników” – podaje państwowa agencja TASS.

Pieskow bagatelizował także wpływ umieszczania filmów na głównych amerykańskich platformach, takich jak X, wcześniej znana jako Twitter, która jest zakazana w Rosji.

„Ktoś powinien powiedzieć CIA, że VKontakte w naszym kraju jest bardziej popularny niż zakazany X i że VKontakte ma znacznie większą publiczność” – powiedział Pieskow, odnosząc się do rosyjskiego portalu społecznościowego.

Nadchodzi kampania agencji Podobnie jak wojna na Ukrainie Ma rozpocząć swój trzeci rok z niewielkimi znaczącymi zmianami na linii frontu w postaci amerykańskiej pomocy wojskowej dla Kijowa Utknąłem w środku politycznej batalii W Kongresie.

Dyrektor CIA William Burns, który od czasu rosyjskiej inwazji w 2022 r. kilkakrotnie podróżował do Kijowa, odwiedził już Kijów. Powiedział Konflikt stworzył „jedyna na pokolenie” szansa na rekrutację w Rosji. W zeszłym roku podczas publicznych wystąpień za granicą agencja stwierdziła, że ​​jest „bardzo otwarta na biznes”.

READ  Strzelanina w RPA pozostawia co najmniej 15 zabitych w barze Soweto