27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Chris Wallace przypomina Tylerowi Perry’emu, że Spike Lee nazwał Madeę „Coonery Buffoonery”

Chris Wallace przypomina Tylerowi Perry'emu, że Spike Lee nazwał Madeę „Coonery Buffoonery”

Dziennikarz Chris Wallace umieścił Tylera Perry’ego w nieco niewygodnej sytuacji w filmie CNN/HBO Max „Kto rozmawia z Chrisem Wallace”, gdy zauważył, że postać Perry’ego Madea została oskarżona o zachęcanie do negatywnych stereotypów na temat czarnych mężczyzn i kobiet. Wallace wspomniał nawet o tym, jak w 2009 roku reżyser filmowy Spike Lee nazwał Madeę „szmatką dziwką” – określeniem słownik miejski definiuje jako „dziwne zachowania i zachowania przejawiane przez niektórych członków niższej klasy w kulturze czarnych, czego końcowym skutkiem jest zakłopotanie dla reszty uczciwej czarnej społeczności”.

Berry, twórca i wykonawca stojący za okrutną starą kobietą w kilkunastu filmach od 2005 roku, przyznał, że jego najpopularniejsze dzieło spotkało się z powszechną krytyką. „Kastracja czarnych mężczyzn, słyszałeś to wszystko. Tak” powiedział Wallace w wywiadzie, który rozpoczął nadawanie w sobotę.

„Jest pewna część naszego społeczeństwa, zwłaszcza czarni w kulturze, która patrzy z góry na pewne rzeczy w kulturze” – powiedział, broniąc swojej pracy i wyjaśniając, kto i dlaczego postać została zainspirowana.

Przeczytaj także:
Tyler Perry w A Jazzman’s Blues, filmie, którego nakręcenie zajmuje 27 lat, inspirowanym jego dzieciństwem (wideo)

„Dla mnie lubię filmy, które zrobiłem, ponieważ są to ludzie, z którymi dorastałem, których reprezentuję i są jak moja mama zabierała mnie na projekty w weekendy, grałem z nimi w karty. ”, powiedział. „Większość z nich ma 12-klasową edukację, ale ich historie i to, jak bardzo się kochają i jak kiedy są smutni z powodu czegoś, a inni przyjdą i będą się dobrze bawić. Mam 5 lat na Ziemi i mam karty z pudełka zapałek”.

„Byłem na zaawansowanym kursie mojego życia, więc kiedy ktoś mówi, że to ty wracasz do momentu w naszym życiu, o którym nie chcemy rozmawiać, o którym nie chcemy, aby świat zobaczył, ty” ponownie opowiadając historie o milionach i milionach czarnych ludzi. Dlatego uważam, że odniosło taki sukces, ponieważ zostało przyjęte. Odbiło się to na wielu z nas, którzy znali te kobiety w tych doświadczeniach, wujku Joe itp. „

Debiut Berry’ego Madea miał miejsce w 2005 roku, wydając „Dziennik szalonej czarnej kobiety”, oparty na sztuce z 2001 roku o tym samym tytule, w której napisał, wyreżyserował i zagrał główną rolę. Zebrał 5 milionów dolarów na film, który był jedynym filmem Madei i nie kierował pieniędzmi, a następnie przyniósł ponad 50 milionów dolarów w kraju. Skorygowane o inflację, od maja 2019 roku, filmy Madea zarobiły w kraju ponad 614 milionów dolarów, Według magazynu Forbes.

Przeczytaj także:
Recenzja „Madea Homecoming”: Komiks Tylera Perry’ego pojawia się na Netflix w prawdopodobnie jego najlepszym filmie

Powrót w wyglądzie z 2009 roku „60 minut,” Kiedy po raz pierwszy powiedziano mu o krytyce Lee, Perry powiedział: „Chciałbym to przeczytać [criticism] do mojej bazy fanów. …to mnie wkurza. To bardzo upokarzające. Takie sytuacje sprawiają, że Hollywood myśli, że ci ludzie nie istnieją i dlatego nie ma materiału, który by z nimi rozmawiał i rozmawiał z nami”. Dwa lata później w wywiadzie dla Hipopotam Hollywood„Idź do piekła”, zasugerował mi Perry.

— Tak właśnie jest — powiedział Perry Lassowi. „Ale to, co jest dla mnie ważne, to to, że szanuję ludzi, którzy przyszli, nauczali i uczynili mnie tym, kim jestem”.

„Kto rozmawia z Chrisem Wallace” jest obecnie transmitowany w HBO Max.

Przeczytaj także:
Wszystkie 11 filmów Tylera Perry’ego Madea od najgorszego do najlepszego (zdjęcia)