Dziennikarz Chris Wallace umieścił Tylera Perry’ego w nieco niewygodnej sytuacji w filmie CNN/HBO Max „Kto rozmawia z Chrisem Wallace”, gdy zauważył, że postać Perry’ego Madea została oskarżona o zachęcanie do negatywnych stereotypów na temat czarnych mężczyzn i kobiet. Wallace wspomniał nawet o tym, jak w 2009 roku reżyser filmowy Spike Lee nazwał Madeę „szmatką dziwką” – określeniem słownik miejski definiuje jako „dziwne zachowania i zachowania przejawiane przez niektórych członków niższej klasy w kulturze czarnych, czego końcowym skutkiem jest zakłopotanie dla reszty uczciwej czarnej społeczności”.
Berry, twórca i wykonawca stojący za okrutną starą kobietą w kilkunastu filmach od 2005 roku, przyznał, że jego najpopularniejsze dzieło spotkało się z powszechną krytyką. „Kastracja czarnych mężczyzn, słyszałeś to wszystko. Tak” powiedział Wallace w wywiadzie, który rozpoczął nadawanie w sobotę.
„Jest pewna część naszego społeczeństwa, zwłaszcza czarni w kulturze, która patrzy z góry na pewne rzeczy w kulturze” – powiedział, broniąc swojej pracy i wyjaśniając, kto i dlaczego postać została zainspirowana.
Przeczytaj także:
Tyler Perry w A Jazzman’s Blues, filmie, którego nakręcenie zajmuje 27 lat, inspirowanym jego dzieciństwem (wideo)
„Dla mnie lubię filmy, które zrobiłem, ponieważ są to ludzie, z którymi dorastałem, których reprezentuję i są jak moja mama zabierała mnie na projekty w weekendy, grałem z nimi w karty. ”, powiedział. „Większość z nich ma 12-klasową edukację, ale ich historie i to, jak bardzo się kochają i jak kiedy są smutni z powodu czegoś, a inni przyjdą i będą się dobrze bawić. Mam 5 lat na Ziemi i mam karty z pudełka zapałek”.
„Byłem na zaawansowanym kursie mojego życia, więc kiedy ktoś mówi, że to ty wracasz do momentu w naszym życiu, o którym nie chcemy rozmawiać, o którym nie chcemy, aby świat zobaczył, ty” ponownie opowiadając historie o milionach i milionach czarnych ludzi. Dlatego uważam, że odniosło taki sukces, ponieważ zostało przyjęte. Odbiło się to na wielu z nas, którzy znali te kobiety w tych doświadczeniach, wujku Joe itp. „
Debiut Berry’ego Madea miał miejsce w 2005 roku, wydając „Dziennik szalonej czarnej kobiety”, oparty na sztuce z 2001 roku o tym samym tytule, w której napisał, wyreżyserował i zagrał główną rolę. Zebrał 5 milionów dolarów na film, który był jedynym filmem Madei i nie kierował pieniędzmi, a następnie przyniósł ponad 50 milionów dolarów w kraju. Skorygowane o inflację, od maja 2019 roku, filmy Madea zarobiły w kraju ponad 614 milionów dolarów, Według magazynu Forbes.
Przeczytaj także:
Recenzja „Madea Homecoming”: Komiks Tylera Perry’ego pojawia się na Netflix w prawdopodobnie jego najlepszym filmie
Powrót w wyglądzie z 2009 roku „60 minut,” Kiedy po raz pierwszy powiedziano mu o krytyce Lee, Perry powiedział: „Chciałbym to przeczytać [criticism] do mojej bazy fanów. …to mnie wkurza. To bardzo upokarzające. Takie sytuacje sprawiają, że Hollywood myśli, że ci ludzie nie istnieją i dlatego nie ma materiału, który by z nimi rozmawiał i rozmawiał z nami”. Dwa lata później w wywiadzie dla Hipopotam Hollywood„Idź do piekła”, zasugerował mi Perry.
— Tak właśnie jest — powiedział Perry Lassowi. „Ale to, co jest dla mnie ważne, to to, że szanuję ludzi, którzy przyszli, nauczali i uczynili mnie tym, kim jestem”.
„Kto rozmawia z Chrisem Wallace” jest obecnie transmitowany w HBO Max.
Przeczytaj także:
Wszystkie 11 filmów Tylera Perry’ego Madea od najgorszego do najlepszego (zdjęcia)
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów