29 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Capcom zamyka popularne fanowskie edycje Resident Evil

Capcom zamyka popularne fanowskie edycje Resident Evil

Trzech niespokojnych, uzbrojonych w broń młodych mężczyzn, którzy mają odpierać zombie.

obrazek: capcom

Twórcy stojący za fanowskim remake’iem wampir i Resident Evil Code: Veronica ogłosił, że rozwój obu projektów został wstrzymany po tym, jak Capcom skontaktował się z nimi, twierdząc, że powiedzieli programistom, aby anulowali projekt.

1996 wampir Był to początek współczesnych gier typu „survival horror” i rok 2000 Resident Evil Code: Veronicatrzecia kontynuacja, Zadebiutował na Sega Dreamcast w 2000 roku. Capcom szybko przeportował zaktualizowaną wersję na PlayStation 2 i GameCube, a później stworzył wersje HD na Xbox 360 i PlayStation 3. Resident Evil 4 Producent Yoshiaki Hirabayashi ostatnio potwierdzone IGN Nie ma nowych planów Kod: Weronika przerobić. Dwa lata temu Briins Croft, Matt Croft i animator DarkNemesisUmbrella rozpoczęli projekty remake’u obu gier.

w Zapowiedź wideo Kod: Weronika Anulowanie projektuBriins Croft powiedział, że 90 proc Kod: Weronika Remake fanów wykorzystał istniejące zasoby z ostatnich gier „Remake” firmy Capcom, takie jak modele 3D, animacje i tekstury. szerokie rzesze wydany jako pierwszy Kod: Weronika Demo ukazało się w czerwcu 2021 rokui planował wprowadzić bardziej znaczącą na początku 2023 r.

23 grudnia Briins Croft ogłosił na serwerze projektów Discord, że Capcom wysłał im dwa e-maile o zaprzestaniu działalności. Ktoś był „bardzo miły” i zapytał, skąd pochodzą animacje i modele. Drugi był „wrogi, z bardziej agresywnym tonem”. Kotaku Skontaktowałem się z Croft, aby poprosić o kopię e-maili. Nie wysłał e-maili, ale powiedział Kotaku Capcom zaczął pytać o projekt 12 grudnia.

Twórcy fanów uważają, że Capcom porzucił ich nieoficjalne remake’i, ponieważ były zbyt wizualne i oficjalne. „[The Code: Veronica remake] Croft powiedział w filmie ogłaszającym odwołanie. Wydaje się, że wydawca się z tym nie zgadza. Capcom rzekomo podał czynniki związane z prawami autorskimi i umowy licencyjne jako powody, dla których nie kontynuował projektu.

minęło Ogólne spekulacje cel projektu Przyjmowanie darowizn finansowych przez Kofi i PayPal. Chociaż przyjęli takie darowizny, programiści obalili to jako powód anulowania projektu zarówno na Discordzie, jak i na Facebooku. przez RT na ich koncie na Twitterze. Kotaku Skontaktowała się z Capcom, aby zapytać o ich politykę dotyczącą projektów fanów, ale nie otrzymała odpowiedzi do czasu publikacji.

Osobiście byłem zaskoczony decyzją Capcomu, ale hej, byliśmy do tego przyzwyczajeni [their] Croft powiedział w filmie: „Jeśli się zgodzimy. Rozumiemy odwołanie”.

Czytaj więcej: Ponowne opanowanie wampir Gry powstrzymały tego niezależnego programistę przed poddaniem się

Ogłoszenia deweloperów na ich Discordzie były zauważalnie mniej geekowskie. „[Capcom] Usunął go z czystego zła, gdyż nic nie wskazuje na to, by był za to odpowiedzialny Kod: Weronika Prinz napisał na serwerze. on jest też Opublikuj mema który porównał Capcom do Nintendo, które jest znane z agresywnego egzekwowania swoich praw autorskich.

Zespół nie będzie już pracował wampir przeróbki, ale zamierzają nadal rozwijać gry. Będziemy kontynuować nowy projekt, który będzie miał historię opartą na Kod: Weronika Ale bez problemów z prawami autorskimi”.