23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Byli przywódcy NASA pochwalili gotowość Boeinga do zaryzykowania załogi komercyjnej

Byli przywódcy NASA pochwalili gotowość Boeinga do zaryzykowania załogi komercyjnej
Z politycznego punktu widzenia, statek kosmiczny Boeing wykonał większość ciężkiego podnoszenia dla programu komercyjnego załogi NASA.
Powiększenie / Z politycznego punktu widzenia, statek kosmiczny Boeing wykonał większość ciężkiego podnoszenia dla programu komercyjnego załogi NASA.

United Launch Alliance

Ostatnie lata były dla Boeinga bardzo trudne. Najnowsza generacja 737, Max, została uziemiona w 2019 roku po dwóch śmiertelnych wypadkach. Po serii złych decyzji kierowniczych firma nadal traciła udział w rynku samolotów komercyjnych na rzecz europejskiego międzynarodowego Airbusa.

Sektor obronny Boeinga nie wypadł ani trochę lepiej. Po wygraniu dużego kontraktu na tankowanie wojskowe Boeing rozpoczął produkcję tankowca KC-46 dla Sił Powietrznych. Jednak ze względu na problemy produkcyjne i projektowe z tankowcem, firma przyjęła: Około 5 miliardów dolarów strat w ciągu ostatniej dekady.

Wreszcie jest jednostka lotnicza Boeinga, która ma trudności z przystosowaniem się do nowej ery powierzchni komercyjnych i umów o stałej cenie. Najbardziej oczywiste jest, że Boeing konkurował bezpośrednio ze SpaceX w ciągu ostatniej dekady w programie komercyjnych załóg dostarczających astronautów NASA na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Jak dotąd sprawy nie układały się dobrze. Boeing był około trzech lat za SpaceX, które teraz uruchomiło pięć misji załogowych dla NASA.

komplikacje kosmiczne

Natomiast Boeing Zmierz się z trudnościami technicznymi Z programem lotu i zaworami w układzie napędowym statku kosmicznego Starliner. W czwartek firma podejmie próbę uruchomienia misji testowej — drugiego bezzałogowego lotu testowego Starlinera w celu zadokowania statku kosmicznego na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W związku z koniecznością ponownego przelotu tej misji testowej po niepowodzeniu pierwszej misji w 2019 r., Boeing wziął więcej niż Straty pół miliarda dolarów.

Teraz wydaje się, że jest możliwe, jeśli nie prawdopodobne, że Boeing mógł stracić pieniądze na komercyjnym programie załogowym, za który NASA zapłaciła od 2010 roku 5,1 miliarda dolarów. Jeden znak, że Boeing może dążyć do obniżenia kosztów, pojawił się w zeszłym tygodniu podczas spotkania lotniczego Organ doradczy ds. bezpieczeństwa, gdy członek David West wyraził obawy, że Boeing nie przeznacza wystarczających środków na rozwój i kampanię testową Starlinera.

„Komitet zauważył, że poziom zatrudnienia w Boeingu wydaje się być szczególnie niski” – powiedział West. „Komitet będzie monitorował sytuację w najbliższej przyszłości pod kątem ewentualnego wpływu, jaki może mieć na występowanie lub łagodzenie wszelkich zagrożeń bezpieczeństwa. Boeing musi zapewnić, że wszystkie dostępne zasoby są wykorzystywane w celu dotrzymania rozsądnego harmonogramu i uniknięcia niepotrzebnych opóźnień ”.

Łatwo byłoby odrzucić Boeinga jako starą kosmiczną linię lotniczą, która nie nadąża za nowszymi i mądrzejszymi konkurentami, takimi jak SpaceX. Ale w rzeczywistości wysiłki Boeinga, aby konkurować, odegrały ważną rolę w rozwoju SpaceX.

Ponad dziesięć lat temu, na początku programu Commercial Crew, NASA poprosiła Kongres o 500 milionów dolarów w ramach budżetu na rok podatkowy 2021. Niedawno dwóch wysokich rangą urzędników NASA powiedziało, że program w ogóle by nie wystartował, gdyby Boeing nie wszedł konkurencji Wraz ze SpaceX i innymi mniejszymi firmami.

Boeing, bohater?

„Nie sądzę, żebyśmy byli gdziekolwiek z komercyjną załogą, gdyby Boeing nie wdał się w bójkę” – powiedział Charlie Bolden, który był administratorem NASA w latach 2009-2017. Podczas webinarium Tygodnia Lotnictwa. „Nikt nie lubi SpaceX, szczerze mówiąc, na Hill. Była to nieznana kwota. Myślę, że gdyby Boeing wybrał trzymanie się z dala od komercyjnej załogi, moglibyśmy nie dostać na to funduszy”.

Jednak po przystąpieniu Boeinga do konkursu, jak powiedział Bolden, postawy Kongresu zaczęły się zmieniać. Przypisuje Boeingowi skorzystanie z okazji do zabezpieczenia kontraktu o stałej cenie, który był wówczas stosunkowo nowy dla NASA. Metoda kontraktowa oznaczała, że ​​zamiast otrzymać zwrot wszystkich swoich wydatków wraz z opłatami, Boeing mógł stracić pieniądze w przypadku opóźnień lub niepowodzeń technicznych.

„Boeing był snem” – powiedział Bolden. „Nazywam ich mistrzami w ich gotowości do zaakceptowania ryzyka programu, który nie był wtedy zamknięty. I będę szczery. Nie wiem, czy sprawa biznesowa zostanie dzisiaj zamknięta”.

Ówczesny zastępca dyrektora agencji kosmicznej, Laurie Garver, powtórzył pomysły Boldena. przemawiam w zeszłym tygodniu Na Ars Frontier Konferencja W Waszyngtonie Garver powiedział, że Kongres był „wściekły”, gdy administracja Obamy szukała finansowania dla załogi komercyjnej w 2010 roku.

„Dołączenie Boeinga do programu załogi komercyjnej oznacza, że ​​otrzymujesz duże wsparcie ze strony Kongresu, ponieważ mają oni zwykle bardzo silny program lobbingowy” – powiedział Garver. „Byłem bardzo szczęśliwy, kiedy Boeing zaoferował tradycyjną branżę lotniczą. Myślę, że to była trudna decyzja. I myślę, że jeśli spojrzą wstecz, nie zrobią tego ponownie”.