Nota wydawcy: Zapisz się na biuletyn CNN „Tymczasem w Chinach”, w którym dowiesz się, co musisz wiedzieć o rozwoju kraju i jego wpływie na świat.
Hongkong
CNN
—
Chińska firma BYD sprzedała w 2023 r. rekordową liczbę samochodów, przybliżając ją do wyparcia Tesli ze stanowiska światowego lidera rynku pojazdów elektrycznych.
Chińska firma odnotowała 62% wzrost światowej sprzedaży do nieco ponad Według A Depozyt giełdowy.
W zeszłym roku BYD sprzedało 1,57 miliona pojazdów elektrycznych na baterie, co stanowi wzrost o 73%, a także 1,44 miliona pojazdów hybrydowych. 52% więcej niż rok wcześniej.
Na początku wtorku Tesla (TSLA) ma ogłosić wyniki sprzedaży za cały rok. Analitycy oczekują, że amerykański producent samochodów elektrycznych prawie osiągnął swój roczny cel dostaw wynoszący 1,8 miliona pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami. Nie sprzedają hybryd.
W 2022 r. firma BYD wyprzedziła Teslę pod względem globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami o około 400 000 sztuk. Oczekuje się, że w ubiegłym roku różnica ta ulegnie zmniejszeniu. A w ostatnim kwartale BYD mogło już wyprzedzić firmę Elona Muska.
W czwartym kwartale BYD sprzedało 526 409 pojazdów zasilanych akumulatorami, co stanowi wzrost o ponad 20% w porównaniu z trzecim kwartałem. Tesli Prawdopodobnie został dostarczony Według ankiety przeprowadzonej wśród 14 analityków, w tym samym kwartale sprzedano 473 000 jednostek Cytat z Reutersa.
Szybki rozwój BYD, wspierany przez Warrena Buffetta, jest symbolem rozwijającego się chińskiego przemysłu pojazdów elektrycznych.
Chiny szybko się rozwijają Jego przejście na samochody elektryczne, dzięki silnemu wsparciu rządu dla branży.
Pekin postawił sobie za cel, aby co najmniej 20% nowych samochodów sprzedawanych rocznie do 2025 r. musiało stanowić pojazdy o nowym napędzie (NEV), co obejmuje pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami, pojazdy hybrydowe i pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Do 2035 r. Rząd twierdziPojazdy nowej generacji powinny stać się „głównym nurtem” sprzedaży nowych samochodów.
Pierwszy cel udało się osiągnąć w 2022 roku, czyli jakieś trzy lata temu. Drugi może również zostać osiągnięty wcześniej, niż oczekiwano.
Jak wynika z danych opublikowanych w zeszłym miesiącu przez Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, w pierwszych 11 miesiącach 2023 r. sprzedano 8,3 mln sztuk nowych pojazdów energetycznych, co stanowi ponad 30% całkowitej sprzedaży pojazdów.
Miao Wei, były minister Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin, Powiedział na forum motoryzacyjnym w listopadzie Według mediów państwowych, rządowy cel zakładający 50% penetrację nowych pojazdów energetycznych do 2035 roku prawdopodobnie zostanie osiągnięty najpóźniej do 2025 lub 2026 roku.
Według analityków wiodąca rola Chin w światowym przemyśle wynika również z wielkości rynku, taniej siły roboczej i dominacji w łańcuchu dostaw.
„Chiny są obecnie liderem produkcji i zwiększają swoją względną przewagę, czerpiąc korzyści z ogromnego rynku krajowego i przewagi bycia pierwszym na rynku” – napisali analitycy francuskiego banku inwestycyjnego Natixis Asia w raporcie opublikowanym pod koniec listopada.
Powiedzieli, że przewaga bycia pierwszym na rynku oraz wsparcie rządowe w postaci inwestycji infrastrukturalnych i dotacji ułatwiły chińskim producentom pojazdów elektrycznych ekspansję na rynku krajowym i międzynarodowym.
Nasilająca się konkurencja i zacięta wojna cenowa w zeszłym roku wpłynęły jednak na marże zysku wielu producentów samochodów.
Ponieważ chińska gospodarka traci dynamikę, producenci samochodów obawiają się spowolnienia popytu. W styczniu Tesla obniżyła ceny w Chinach, aby przyciągnąć klientów i powstrzymać spowolnienie wzrostu, co wywołało wojnę cenową. Dziesiątki producentów samochodów poszło w ich ślady, aby zachować konkurencyjność.
Wojna cenowa zwiększyła sprzedaż, ale zagroziła rentowności całej branży. Według danych opublikowanych w zeszłym tygodniu przez China Passenger Car Association, grupę branżową wspieraną przez China Passenger Car Association, w pierwszych 11 miesiącach ubiegłego roku marża zysku w Chinach wyniosła zaledwie 5%, w porównaniu z 5,7% w 2022 r. i 6,1% w 2021 r. przez Od rządu. .
Aby zrównoważyć spowolnienie na rynku krajowym, chińscy producenci samochodów starają się rozwijać poza kontynentem, rozszerzając działalność na Europę, Australię i Azję Południowo-Wschodnią.
W zeszłym miesiącu BYD ogłosiło, że wybuduje na Węgrzech fabrykę pojazdów elektrycznych, która będzie pierwszą fabryką samochodów osobowych w Europie. On ona Posiada już fabrykę autobusów w Komarom na Węgrzech.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych