27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bumble dorastał, stosując szalone sztuczki i taktyki marketingowe

Bumble dorastał, stosując szalone sztuczki i taktyki marketingowe

Na początku istnienia aplikacji randkowej Bumble, dyrektor generalna i założycielka Whitney Wolfe Herd coś sobie uświadomiła: Twitter i Instagram to dwie najpopularniejsze aplikacje w historii, ale nigdy nie widziała ich reklam.

Chciała, aby jej aplikacja randkowa była tak wszechobecna jak giganci mediów społecznościowych i spodobał jej się pomysł nie wydawania pieniędzy. Wolf Herd powiedział, że Bumble miał wówczas „skromny budżet”. Kurs klasy mistrzowskiej Wydany w czwartek.

Wolf Herd powiedziała, że ​​zamiast tradycyjnych kampanii marketingowych przygotowała serię „szalonych trików”, aby zwiększyć zainteresowanie swoim start-upem z siedzibą w Austin w Teksasie. W jednym poszła do sklepu z ciastkami i zapłaciła piekarzom 20 dolarów za udekorowanie żółtych, lukrowanych ciasteczek białym logo Bumble. Następnie zaniosła pudełko do pobliskiego stowarzyszenia uniwersyteckiego.

Inne prezenty dla dziewcząt ze stowarzyszenia – oferowane w zamian za pobranie aplikacji i udostępnienie jej znajomym – obejmują balony, koozies, żółtą bieliznę Hanky ​​​​Panky, Fortuna zgłosiła W 2016 r.

Wolfe Herd zastosował podobną taktykę w przypadku bractw akademickich, rozdając pizzę za pomocą naklejek z motywem trzmieli umieszczonych na kartonowych pudełkach.

„Nie mieliśmy niezliczonych dolarów na marketing… musieliśmy być naprawdę pesymistami” – powiedziała. „Oto jest, wiele kobiet ze stowarzyszeń pobrało to, wielu chłopaków ze bractw pobrało to i potem zaczęli dopasowywać. Wtedy naprawdę zaczął się efekt kuli śnieżnej”.

Bumble wystartowało w grudniu 2014 r. dzięki dofinansowaniu w wysokości 10 milionów dolarów od współzałożyciela Badoo Andriej Andriejew, Poinformował „Forbes”.. Wygląda na to, że większość tych pieniędzy nie została przeznaczona na marketing — zamiast tego, gdy Wolf Herd zauważyła przed salami wykładowymi lokalnej uczelni tablice zakazujące korzystania z platform mediów społecznościowych w klasie, zawiesiła dodatkowe tablice, dodając Bumble do listy.

„Nikt jeszcze nie wiedział, czym jest Bumble, więc kiedy związaliśmy się z tymi produktami… wkupiliśmy się w założenie, że będzie to aplikacja, której będą chcieli używać na zajęciach” – powiedziała. „Nagle liczba pobrań zaczęła rosnąć”.

Dla Wolf Herd dynamika była pewna. Została odrzucona przez poprzednich inwestorów, którzy uważali, że aplikacja – w której kobiety inicjują rozmowy ze swoimi partnerkami – jest sprzeczna z normami społecznymi i nie zostanie przyjęta, powiedziała w zeszłym roku na festiwalu Aspen Ideas w Aspen w Kolorado.

„Od pierwszego dnia przeszkoliłem swój umysł: za każdym razem, gdy otrzymałem bolesny e-mail lub tweet, albo gdy inwestor powiedział mi… [the idea for Bumble] „To było głupie” – powiedział Wolf Herd. „Byłem tym bardzo podekscytowany. Ludzie na ogół nie potrafią widzieć rzeczy, które jeszcze nie istnieją, więc trzeba po prostu uwierzyć w siebie”.

Siedem lat po uruchomieniu aplikacji Wolfe Herd stała się najmłodszą organizacją w historii, która wprowadziła spółkę na giełdę. Bumble Inc., która jest obecnie właścicielem szeregu aplikacji, w tym Bumble i Badoo, ma obecną kapitalizację rynkową na poziomie 1,91 miliarda dolarów.

Nie przegap: Chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zapisz się na nasz nowy newsletter!

Chcesz zarabiać więcej i zdobyć wymarzoną pracę? Dołącz do bezpłatnego wirtualnego wydarzenia CNBC Make It: Your Money 17 października o 13:00 czasu wschodniego, aby dowiedzieć się, jak udoskonalić swoje umiejętności podczas rozmów kwalifikacyjnych i negocjacji, zbudować idealną karierę, zwiększyć dochody i bogactwo. Rejestr Dziś wolne.