31 stycznia, 2025

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bumble dorastał, stosując szalone sztuczki i taktyki marketingowe

Bumble dorastał, stosując szalone sztuczki i taktyki marketingowe

Na początku istnienia aplikacji randkowej Bumble, dyrektor generalna i założycielka Whitney Wolfe Herd coś sobie uświadomiła: Twitter i Instagram to dwie najpopularniejsze aplikacje w historii, ale nigdy nie widziała ich reklam.

Chciała, aby jej aplikacja randkowa była tak wszechobecna jak giganci mediów społecznościowych i spodobał jej się pomysł nie wydawania pieniędzy. Wolf Herd powiedział, że Bumble miał wówczas „skromny budżet”. Kurs klasy mistrzowskiej Wydany w czwartek.

Wolf Herd powiedziała, że ​​zamiast tradycyjnych kampanii marketingowych przygotowała serię „szalonych trików”, aby zwiększyć zainteresowanie swoim start-upem z siedzibą w Austin w Teksasie. W jednym poszła do sklepu z ciastkami i zapłaciła piekarzom 20 dolarów za udekorowanie żółtych, lukrowanych ciasteczek białym logo Bumble. Następnie zaniosła pudełko do pobliskiego stowarzyszenia uniwersyteckiego.

Inne prezenty dla dziewcząt ze stowarzyszenia – oferowane w zamian za pobranie aplikacji i udostępnienie jej znajomym – obejmują balony, koozies, żółtą bieliznę Hanky ​​​​Panky, Fortuna zgłosiła W 2016 r.

Wolfe Herd zastosował podobną taktykę w przypadku bractw akademickich, rozdając pizzę za pomocą naklejek z motywem trzmieli umieszczonych na kartonowych pudełkach.

„Nie mieliśmy niezliczonych dolarów na marketing… musieliśmy być naprawdę pesymistami” – powiedziała. „Oto jest, wiele kobiet ze stowarzyszeń pobrało to, wielu chłopaków ze bractw pobrało to i potem zaczęli dopasowywać. Wtedy naprawdę zaczął się efekt kuli śnieżnej”.

Bumble wystartowało w grudniu 2014 r. dzięki dofinansowaniu w wysokości 10 milionów dolarów od współzałożyciela Badoo Andriej Andriejew, Poinformował „Forbes”.. Wygląda na to, że większość tych pieniędzy nie została przeznaczona na marketing — zamiast tego, gdy Wolf Herd zauważyła przed salami wykładowymi lokalnej uczelni tablice zakazujące korzystania z platform mediów społecznościowych w klasie, zawiesiła dodatkowe tablice, dodając Bumble do listy.

„Nikt jeszcze nie wiedział, czym jest Bumble, więc kiedy związaliśmy się z tymi produktami… wkupiliśmy się w założenie, że będzie to aplikacja, której będą chcieli używać na zajęciach” – powiedziała. „Nagle liczba pobrań zaczęła rosnąć”.

READ  Dyrektor generalny Arm, Rene Haas, nazywa sztuczną inteligencję „największą szansą naszego życia”. Jedna akcja, którą kupiłbym pompującą pięścią, gdyby miał rację.

Dla Wolf Herd dynamika była pewna. Została odrzucona przez poprzednich inwestorów, którzy uważali, że aplikacja – w której kobiety inicjują rozmowy ze swoimi partnerkami – jest sprzeczna z normami społecznymi i nie zostanie przyjęta, powiedziała w zeszłym roku na festiwalu Aspen Ideas w Aspen w Kolorado.

„Od pierwszego dnia przeszkoliłem swój umysł: za każdym razem, gdy otrzymałem bolesny e-mail lub tweet, albo gdy inwestor powiedział mi… [the idea for Bumble] „To było głupie” – powiedział Wolf Herd. „Byłem tym bardzo podekscytowany. Ludzie na ogół nie potrafią widzieć rzeczy, które jeszcze nie istnieją, więc trzeba po prostu uwierzyć w siebie”.

Siedem lat po uruchomieniu aplikacji Wolfe Herd stała się najmłodszą organizacją w historii, która wprowadziła spółkę na giełdę. Bumble Inc., która jest obecnie właścicielem szeregu aplikacji, w tym Bumble i Badoo, ma obecną kapitalizację rynkową na poziomie 1,91 miliarda dolarów.

Nie przegap: Chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zapisz się na nasz nowy newsletter!

Chcesz zarabiać więcej i zdobyć wymarzoną pracę? Dołącz do bezpłatnego wirtualnego wydarzenia CNBC Make It: Your Money 17 października o 13:00 czasu wschodniego, aby dowiedzieć się, jak udoskonalić swoje umiejętności podczas rozmów kwalifikacyjnych i negocjacji, zbudować idealną karierę, zwiększyć dochody i bogactwo. Rejestr Dziś wolne.