22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bugatti ma nadzieję, że jego ostatni samochód na gaz będzie najszybszym kabrioletem na świecie

Bugatti ma nadzieję, że jego ostatni samochód na gaz będzie najszybszym kabrioletem na świecie

Jest to również ostatnie Bugatti napędzane wyłącznie benzyną. Przyszłe modele będą mieszane.

Tylko 99 Mistral zostanie zbudowanych, a wszystkie zostały już wyprzedane, zanim pojazd został publicznie ujawniony w piątek w Carmel w Kalifornii, według Bugatti.

„Może być tylko jeden cel: ponownie stać się najszybszym roadsterem na świecie” – podała firma w swoim ogłoszeniu.

Bugatti nie powiedział, jaka może być oczekiwana prędkość maksymalna Mistrala. Ostatni raz Bugatti mógł twierdzić, że ma najszybszego kabrioletu na świecie, miał miejsce w 2013 roku, kiedy Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Cabriolet przejechał 254 mil na godzinę na torze testowym Volkswagena w Niemczech.

Hennessey Venom F5 Roadster zbudowany przez Hennessey Performance Engineering z Teksasu ustanawia obecny rekord prędkości dla kabrioletu. Ten warty 3 miliony dolarów samochód o mocy 1800 koni mechanicznych osiągnął 265,6 mil na godzinę w 2016 roku.

Samochody typu kabriolet mają zwykle niższe prędkości maksymalne niż samochody z twardym dachem ze względu na ich słabą aerodynamikę.

Mistral będzie również ostatnim modelem, który będzie posiadał słynny 16-cylindrowy silnik Bugatti W16. Mate Rimac, dyrektor generalny Bugatti-Rimac, firmy, która jest teraz właścicielem marki Bugatti, powiedział, że przyszłe modele Bugatti będą hybrydami. Nie jest jasne, jaki typ silnika gazowego będą miały te przyszłe modele, ale nie będzie to ten sam silnik, co silnik W16, który dzięki wielu ewolucjom i ulepszeniom napędzał wszystkie nowoczesne Bugatti od 2005 roku.

Wersja tego silnika zastosowana w Mistralu jest taka sama, jak w Bugatti Chiron Super Sport, który Bugatti twierdził w 2019 roku Udało mu się osiągnąć prędkość prawie 305 mil na godzinę.

Powietrze jest wciągane do dużego silnika Mistral przez wloty powietrza za każdym z siedzeń samochodowych. Wloty powietrza są wykonane z włókna węglowego i są zaprojektowane tak, aby utrzymać całą masę pojazdu, aby chronić pasażerów w razie wypadku. Wloty powietrza z boku samochodu służą do chłodnic oleju. Powietrze przechodzące przez chłodnice oleju jest wypuszczane przez tylne światła Mistral w kształcie litery X.

Projekt Mistral został zainspirowany klasycznym Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid z 1934 r. W szczególności projektanci Bugatti rozważyli obecny Roadster Grand Raid Na wystawie w Louwman Automobile Museum W Holandii, według Bugatti. Ostro nachylona przednia szyba samochodu w kształcie litery V i uniesione garby za każdym z siedzeń to jedne z podobieństw do nowoczesnego samochodu.

Przód Mistrala wyróżnia się charakterystycznym designem, z reflektorami, z których każdy składa się z czterech pasów świetlnych. Centralna krata w kształcie podkowy jest również głębsza i szersza niż w samochodach z twardym dachem.

Według Bugatti pierwsze samochody trafią do klientów w 2024 roku. To był Bugatti Oddzielona od Grupy Volkswagen W 2021 r. jest teraz Umowa partnerska z chorwackim producentem supersamochodów Rimac. Bugatti nadal jest produkowany w swoim tradycyjnym domu w Molsheim we Francji.